Questo oferă jocuri de explorare a orașului care permit turiștilor și localnicilor să exploreze și să învețe despre un oraș pe cont propriu, ghidați de aplicația mobilă.
Questo atrage o nouă rundă de finanțare în valoare de 1,5 milioane de dolari pentru platforma sa cu jocuri de explorare a orașului, într-o rundă de investiții condusă de Early Game Ventures cu participarea Sparking Capital.
Investiția este destinată dezvoltării și extinderii companiei la nivel global, cu obiectivul de a oferi jocuri de explorare a orașelor în cele mai vizitate locuri din lume în anii următori. Compania își propune să fie prezentă în 200 de orașe până la sfârșitul anului 2021, concentrându-se în mod special pe piața din Statele Unite.
Jucătorii explorează orașe rezolvând provocări și ghicitori în împrejurimile lor, astfel deblocând noi locuri și poveștile acestora.
„Oamenii își petrec cea mai mare parte a vieții în oraș. Misiunea noastră este de a le permite să se bucure pe deplin de fiecare strat vizibil sau necunoscut al orașului, indiferent dacă sunt turiști sau localnici. Questo folosește storytelling și game design pentru a teleporta oamenii într-o lume fictivă chiar în orașul lor, împletind ficțiunea cu realitatea.
Putem fi considerați un Steam pentru jocuri de tip real-world, unde jucătorii noștri sunt personajele principale, iar creatorii locali sunt dezvoltatorii de jocuri. În prezent, ne concentrăm exclusiv pe jocuri de explorare, dar opțiunile sunt nelimitate", spune Alex Govoreanu, CEO și co-fondator Questo.
Toate jocurile sunt create de localnici sau în parteneriat cu alte companii (operatori de turism, atracții turistice, companii aeriene), pe modelul revenue share.
Questo e prezent în 100 de orașe de pe patru continente
Fiecare joc are o temă unică și o componentă de tip role-playing, iar jocuri noi sunt lansate în fiecare săptămână. Ele sunt inspirate din fapte istorice, legende locale, cărți sau filme și conduc jucătorii pe la aproximativ 15 atracții diferite, durata medie fiind de două ore.
Questo a crescut numărul de orașe în care operează, demonstrând potențialul de scalare globală chiar și în perioade de criză.
Dacă la începutul anului 2020 compania opera în 40 de orașe din Europa acum este prezentă în peste 100 de orașe de pe patru continente, iar numărul de jocuri de explorare a orașului a crescut cu 150%, jumătate dintre acestea fiind create în parteneriat cu alți operatori din turism.
Ultima investiție, 300.000 de euro în 2020 de la aceiași investitori
În iulie 2020 Questo a primit 300.000 de euro investiție pentru a se extinde și mai mult. Finanțarea a fost coordonată de către fondul de investiții Sparking Capital, cu participarea Early Game Ventures, pentru a facilita extinderea platformei în mai multe orașe din lume, prin intermediul scriitorilor locali și al operatorilor de turism. În 2019, Questo au primit o finanțare de tip angel investing.
Fiecare joc poate fi achiziționat în cadrul aplicației Questo disponibilă pe iOS și Android, de pe site-ul www.questoapp.com, precum și de la partenerii TripAdvisor, GetYourGuide sau Musement. În prezent, prețul unui joc poate varia între 10 și 20 de euro pentru un grup de până la 4 jucători.