Finanțarea a fost coordonată de către fondul de investiții Sparking Capital, cu participarea Early Game Ventures, pentru a facilita extinderea platformei în mai multe orașe din lume, prin intermediul scriitorilor locali și al operatorilor de turism.

Prin Questo, turiştii și localnicii explorează destinații urmând indicii și rezolvând provocări pentru a descoperi locuri și povești noi. Astăzi, platforma este disponibilă în 70 de orașe, numărul acestora aflându-se în continuă creștere.

„Transformăm explorarea orașului într-un adevărat joc interactiv care poate fi jucat în siguranţă şi cu toate măsurile de distanțare socială. Colaborăm cu operatori de turism şi povestitori locali din întreaga lume, care își creează propriile jocuri pentru care primesc venituri pasive pe termen lung. Modelul nostru este atât de scalabil, încât am putea lansa platforma Questo în fiecare oraș din lume. Și probabil vom face asta.” a declarat Alex Govoreanu, co-fondator și CEO Questo.

Românii de la Questo au mai primit o investiție angel în 2019. Citește aici articolul scris de Oana Coșman.

Platforma Questo vine și ca o soluție pentru operatorii turistici, într-o lume post-COVID. Tururile interactive reprezintă o alternativă pentru explorarea în siguranță, care nu necesită asistență din partea unui ghid și care pot fi jucate individual, evitând astfel grupurile mari.

De asemenea, traseele de explorare a orașelor sunt gândite într-un mod care să ajute utilizatorii să descopere și locuri mai puțin cunoscute, dezvăluind totodată povești nemaiauzite adunate de creatori de conținut locali.

„Orașele sunt cele mai bune locuri de joacă din lume, dar, din păcate, cei mai mulţi dintre noi preferăm să ne jucăm în interior. Prin intermediul Questo, ne-am propus să schimbăm aceste obiceiuri, lucrând în strânsă colaborare cu operatori de turism şi povestitori locali din întreaga lume, care își creează propriile trasee, fiecare având o temă unică. Imaginaţi-vă cum ar fi să exploraţi Londra din perspectiva lui Sherlock Holmes, Parisul din perspectiva lui Picasso sau Zurich din cea a lui Einstein”, adaugă Govoreanu.

Finanțarea va fi folosită pentru a susţine în continuare parteneriatele cu operatorii internaționali de turism și povestitorii locali, dar și pentru îmbunătățirea tehnică a platformei, pentru a asigura utilizatorilor o experiență de explorare urbană atractivă şi totodată sigură.

Până la finele anului 2020, creatorii platformei Questo își propun ca aceasta să devină disponibilă în 100 de orașe din întreaga lume.

„Suntem bucuroși să anunțăm o nouă investiție într-o echipă talentată și un produs inovator, care schimbă paradigma călătoriilor clasice în orașe, prin intermediul unor tururi ghidate individual, cu ajutorul unei aplicaţii. Răspunzând nevoilor de a avea experiențe cât mai distractive, captivante, personalizate și sigure în cadrul explorărilor urbane, consumatorii pot descoperi prin intermediul Questo destinații din toată lumea, de la Montmartre la Manhattan și de la pasajul secret Chimalistac din Mexico City până la Oraşul Vechi și templele din Bangkok.”, spune Vlad Panait, Co-Founder & General Partener Sparking Capital.

Despre Questo am scris pe larg prima oară în 2018.

Ȋn anul 2019, peste 50.000 de oameni au utilizat Questo, aplicaţia de explorare a orașelor, parcurgând mai mult de 200.000 de kilometri.

Fiecare joc poate fi achiziționat în cadrul aplicației Questo disponibilă pe iOS și Android, de pe site-ul www.questoapp.com, precum și de la partenerii TripAdvisor, GetYourGuide sau Musement. În prezent, prețul unui joc poate varia între 10 și 20 de euro pentru un grup de până la 4 jucători.