Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Lectură de 1 min
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Lei Jun, fondatorul, Președintele și CEO-ul Xiaomi, a declarat în cadrul evenimentului de lansare de astăzi că afacerea va fi operată de către o subsidiară deținută în întregime de Xiaomi, cu o investiție inițială de 10 miliarde RMB. Pe parcursul următorilor 10 ani, Xiaomi se angajează să investească în total circa 10 miliarde de USD. Lei Jun va avea și rolul de CEO al business-ului de automobile electrice inteligente.
”Decizia a fost luată după numeroase runde de negocieri cu toți partenerii Xiaomi și o consider explorarea supremă a unui domeniu complet nou”, a declarat Lei Jun. El a dezvăluit, de asemenea, că a supravegheat întregul efort al echipei executive Xiaomi în luarea deciziei. Acesta a inclus cercetări riguroase și cuprinzătoare în industria vehiculelor electrice în ultimele 75 de zile – au avut loc 85 de întâlniri cu peste 200 de experți din industrie, patru dezbateri interne de management și două ședințe ale consiliului director.
Xiaomi a pus bazele intrării într-o nouă industrie: va începe să își construiască afacerea cu vehicule electrice inteligente. Începând de astăzi, Xiaomi și-a majorat capacitatea de a crea produse, pe fondul concurenței mondiale acerbe pe segmentul telefoanelor mobile inteligente. Compania are o echipă de R&D formată din peste 10.000 de profesioniști cu înaltă calificare, a creat cel mai cuprinzător ecosistem de dispozitive IoT. Până la sfârșitul anului 2020, Grupul deținea o rezervă de numerar de 108 miliarde RMB.
Înființată în 2010, Xiaomi se străduiește în permanență să își diversifice portofoliul. De-a lungul anilor, compania a lansat multe produse, cum ar fi smartphone-urile sale și dispozitivele AIoT. În 2020, Xiaomi a devenit al treilea cel mai mare producător de telefoane mobile din lume. Până în al patrulea trimestru al anului 2020, numărul dispozitivelor conectate din ecosistemul AIoT al Xiaomi (în afară de smartphone-uri și de laptopuri) ajunsese la 325 de milioane, ceea ce îl face una dintre cele mai mari platforme IoT pentru consumatorii din întreaga lume.