Am discutat despre Reedact, o platformă prin care specialiști în recrutare, pe baza informațiilor pe care le oferi despre traseul tău profesional, îți creează un CV simplu, dar atrăgător, în doar o pagină cu fondatorul său, Cristian Maria.

Cristian este licențiat în finanțe-bănci, are o experiență de peste 10 ani în companii multinaționale, iar de-a lungul timpului a fost implicat în numeroase procese de recrutare pentru echipele pe care le-a condus. Din acest rol, a constatat că, de multe ori, CV-urile candidaților nu îi pun pe aceștia cu adevărat în valoare, iar faptul că, statistic, un recruiter alocă doar aproximativ 10 secunde pentru a citi un CV face ca găsirea unui job să fie și mai complicată.

”Lucrând cu recruiteri la o companie multinațională dar și ca hiring manager mai bine de trei ani, am observat că 99% dintre candidați se prezentau folosind CV-uri foarte stufoase (3-4-5 chiar și 7 pagini), lucru care îngreuna procesul decizional (de a-i chema la un interviu) și de asemenea, pierdeam mult timp analizându-le CV-urile”, ne povestește Cristian.

Așadar, s-a hotărât să le ofere candidaților o modalitate de a obține mai ușor un prim interviu care să-i ducă mai aproape de jobul dorit.

”Am identificat această oportunitate - realizarea unui CV într-o singură pagină - care nu doar că ajută candidații să iasă în evidență și să câștige secunde prețioase de atenție, dar ajută și recruiterii să ia o decizie informată, mult mai repede”, completează el.

Reedact - CV online de o singură pagină

Ideea Reedact a apărut în 2019, iar la scurt timp după, alături de echipa sa, Cristian a creat un MVP, proiectul fiind lansat pe piață la începutul anului 2020.

Ce face, mai exact, Reedact? Construiește un CV online pentru a ajuta candidații să iasă în evidență, încă din primele secunde. Design-ul original și felul în care informația este structurată menține atenția recruiter-ului și o prelungește, pentru a obține interviul dorit.

În momentul de față, echipa este alcătuită din 6 persoane: Cristian Maria (Fondator, cu experiență în SEO și Digital Marketing), Adelina Constantin (background de analiză a datelor în industria IT), 2 specialiști din domeniul HR (Agnieszka Swiatkowska - talent acquisition manager la o companie multinațională și Radina Nedyalkova - unul dintre adviseri cu peste 10 ani de experiență în resurse umane), Florin Cioacă (business advisor - product development specialist) și Sam Olawale (business advisor - specializat în Sales și Go to market). Colaborarea cu Radina, Florin și Sam a luat naștere în urma absolvirii Founder Institute România, la mijlocul anului 2020.

”Experiența de la Founder Institute ne-a ajutat foarte mult să punem bazele proiectului, să înțelegem cu adevărat ce înseamnă dezvoltarea unei idei și care sunt pașii pe care trebuie să ii parcurgem”, spune Cristian.

Fondatorul Reedact precizează faptul că, până în acest moment, Reedact a fost un proiect bootstrapped, însă discută cu o serie de investitori pentru o investiție pre-seed.

”Referitor la investiția inițială, aceasta se ridică la 25.000 EUR iar în urma feedback-ului primit, adopției și planurilor de viitor, ne propunem să atragem 25.000 de useri pe platformă în primul an de zile, din momentul lansării aplicației Reedact. Aceasta va fi foarte user friendly, candidații își vor putea construi CV-ul foarte simplu și rapid, vom introduce automatizări, tips & tricks pentru completarea informațiilor și, nu în ultimul rând, funcția de previzualizare a informațiilor în timp real. De asemenea, pentru primul an ne propunem să atingem o cifră de afaceri de aproximativ 250.000 euro”, ține să menționeze Cristian Maria.

Cine folosește Reedact

În momentul de față, Reedact este un proiect B2C, însă planul lui Cristian este ca pe viitor să atragă și companii care să mute procesul de recrutare prin intermediul platformei pe care a fondat-o.

Reedact se adresează persoanelor care doresc să se prezinte altfel în fața unui recruiter sau hiring manager și care vor să își îmbunătățească șansele de a fi invitate la un interviu. Este important de menționat că ne dorim să ajutăm candidații atât pe plan național cât și internațional. Comunitatea noastră crește în fiecare zi și mai avem foarte puțin să atingem 1.500 de membri. De altfel, "de ce"-ul nostru este concentrat în jurul candidaților. Știm cât de dificil este să obții un interviu și, drept urmare, este acum mai important ca niciodată ca un candidat să capteze atenția recruiterilor și să iasă în evidență. Acesta este obiectivul pe care ne dorim să-l atingem cu template-ul Reedact”, declară Cristian Maria, precizând cu bucurie faptul că peste 70% dintre candidații care le-au solicitat ajutorul au obținut un interviu pentru job după ce au prezentat CV-ul Reedact.

Totodată, pe lângă clienții din România, au apelat la serviciile Reedact și persoane din Germania, Elveția, Franța, italia sau Polonia.

Ce diferențiază Reedact de alte platforme de recrutare din piață, pe lângă abordarea nouă cu care vin în realizarea CV-ului?

Cristian ține să noteze faptul că pe piața din România au o serie de competitori foarte vechi, printre care eJobs, BestJobs, Undelucrăm.ro, Jobful sau Hipo. Cu toate aceastea, nișa pe care activează Reedact, professional resume builder, nu este acoperită încă.

”Sincer vorbind, suntem singurii care oferă astfel de servicii la noi în țară. În afară, sunt jucători cu foarte multă experiență (Zety, Novoresume, EnhanceCV, Kickresume), dacă vorbim strict despre crearea unui CV. Faptul că toți aceștia se află de mult timp pe piață cu venituri stabile ne conferă încredere, iar avantajele tuturor sunt date de vechime în primul rând, și apoi de aplicabilitate”, afirmă Cristian.

Cum te ajută Reedact să-ți crești șansele de a fi invitat la un interviu

Fondatorul Reedact notează și elementele diferențiatoare pe care le aduce compania sa în piață: ”folosim un design original concentrat preponderent pe vizual, structura informației este modernă și îmbunătățită, iar pe parte de user experience, aplicația Reedact va fi într-adevăr ceva superior variantelor disponibile momentan pe piață”.

Am fost curioși să aflăm și care este modelul de monetizare al Reedact și care sunt costurile aferente utilizatorilor care doresc să-și realizeze un CV profesionist prin intermediul platformei.

Cristian ne-a povestit că se bazează pe o ”investiție” one time only din partea candidaților care-și pot realiza CV-ul în engleză sau română pentru 49 de lei (9,95 euro). Totodată, dacă doresc două modele de CV, adică și în limba engleză și în română, aceștia nu plătesc nimic în plus.

”Unii ar putea considera că oferim, de fapt, servicii freemium. Poate că au dreptate, dar după cum am menționat și mai devreme, la Reedact, candidații sunt pe primul loc, iar obiectivul nostru este să ne creștem comunitatea pentru ca, în timp, să devenim o platformă modernă de recrutare, unde aceștia își pot găsi mult mai simplu și mai rapid un loc de muncă”, spune Cristian.

În plus, în ceea ce privește dezvoltarea ulterioară a Reedact, pe lângă serviciile de CV building și job application, echipa ia în considerare și varianta unui marketplace pentru traininguri, precum și realizarea de simulări de interviuri, alături de oameni de recrutare acreditați pentru o mai bună pregătire a candidaților.

În ultimul an și jumătate echipa Reedact s-a concentrat foarte mult pe construirea proiectului, iar de 8 luni platforma are și clienți plătitori – ”am trecut prin numeroase faze de validare, am îmbunătățit procesele și ne-am crescut autoritatea în mediul online”.

Așa cum precizează Cristian, strategia lor este de a crește cât mai mult comunitatea și de a construi în jurul acesteia. ”Acest tip de proiect aduce multe beneficii, iar unul dintre ele este faptul că putem pivota în momentul în care simțim că putem atinge și alte arii din domeniul resurselor umane”, afirmă el.

În ceea ce privește planurile pe termen scurt, Cristian Maria vorbește despre lansarea versiunii în limba poloneză a site-ului, pe lângă cele în română și engleză disponibile în acest moment.

”Obiectivele pe termen mediu și lung includ atingerea unei comunități de 150.000 persoane (următorii 3-5 ani), includerea de funcționalități dedicate sistemelor ATS (applicant tracking system), atragerea a cel puțin 750 de companii pe platforma Reedact și obținerea unei investiții de cel puțin 250.000 EUR, împreună cu o accelerare strategică pe măsură ce creștem proiectul la nivel internațional”, concluzionează fondatorul Reedact.