În intervalul de referință, compania a procesat în medie 1,4 milioane de tranzacții digitale lunar.
Potrivit reprezentanților companiei, NETOPIA Payments a înrolat peste 3000 de comercianți parteneri noi în primele nouă luni din 2021. Valoarea medie a tranzacțiilor cu cardul a fost de 240 lei, în creștere cu 15% comparativ cu intervalul similar de anul trecut.
În topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice cu cardul în perioada ianuarie-septembrie au fost: utilitățile, retailul alimentar, IT&C, asigurări și mobilă. Conform datelor NETOPIA Payments, cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate a fost luna iulie.
„Observăm de la an la an o creștere a numărului de tranzacții online cu cardul, ceea ce arată că din ce în ce mai mulți români înțeleg rapiditatea și simplitatea procesului și adoptă acest obicei pentru plățile de zi cu zi, fie că plătesc pentru cumpărături sau utilități. De asemenea, în cazul comenzilor online vedem și un ușor avans al procentului plăților online versus plățile ramburs, fapt pentru care până la finalul anului estimăm că procentul de creștere de 50% a numărului de tranzacții digitale se va menține”, a declarat Antonio Eram, CEO și Fondator NETOPIA Payments.
Din datele companiei, 68% din totalul tranzacțiilor procesate în primele nouă luni ale anului au fost realizate de pe dispozitive mobile, în timp ce doar 32% dintre clienții finali au ales desktop-ul. Cele mai multe dintre plățile online au fost efectuate de bărbați, în proporție de 56% din total.
În ceea ce privește topul regiunilor în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacții electronice în această perioadă, pe primul loc se află București cu o pondere de 36%, urmat de județele Cluj cu 10,5%, Timiș cu 8,5%, Brașov cu 6% și Iași cu 4%.