Ulpia este o platformă interactivă care se adresează atât medicilor stomatologi, cât și stakeholderilor din comunitatea medicală, precum producătorii de medicamente, distribuitorii de echipamente și organizatorii de evenimente medicale.
Platforma își propune să creeze contextul optim în care lectorii să își poată susține prezentările iar vânzătorii să ofere instrumentele de care să beneficieze comunitatea medicală. În 2022, Ulpia targetează extinderea în Europa de Vest și America de Nord.
Startup-ul a fost înființat în 2020, de către Dr. Cătălin Balog Bellu cu peste 17 ani de experiență în medicină dentară și antreprenoriat.
Acesta a înființat cabinetul stomatologic Dental Care, Clinica Noa Aesthetics și Centrul de Instruire Noa Research și a inițiat mai multe programe dedicate medicilor dentiști și tehnicienilor dentari, printre care Conferințele Medicină Marketing Stomatologie, platforma DentalEventsCalendar.com , proiectul The New Age Dentist și ConectDentistry.
Startup-ul este prezent în 11 țări și a înregistrat venituri de peste 200.000 de euro în ultimele 12 luni, având o evaluare pre-money de 2 milioane de euro. Ulpia a primit premiul special Investiție din partea Growceanu, Cleverage și Matei Dumitrescu, în cadrul evenimentului Demo Day la Commons Accel desfășurat pe 14 decembrie, în București.
“Ulpia este un startup cu potențial notabil, atât din perspectiva modelului de business dar și a dezvoltării accelerate a verticalei MedTech. Este un start-up în care credem și de care am fost alături încă de la început, prin unul dintre co-fondatorii Growceanu, Dan Bugariu. Cu această investiție am depășit targetul de 1 milion de euro pe care ni l-am propus pentru 2021”, spune Ciprian Man, unul dintre fondatorii Growceanu & Angels Keeper.
Investiție totală de 240.000 euro pentru startup-ul Ulpia
Totodată, în cadrul Demo Day-ului Commons Accel pentru cea de-a cincea cohortă a programului, a fost anunțată investiția în cadrul startupul-ului Ulpia, un marketplace și platformă interactivă de educație și echipamente sau soluții medicale care se adresează comunității medicale și organizatorilor de evenimente medicale, investitorii fiind Growceanu Angel Investment, Cleverage și fondatorul Commons Accel, Matei Dumitrescu.
Prin alăturarea Cleverage și a lui Matei Dumitrescu investiția totală în Ulpia a crescut la 240.000 de euro.
Growceanu este un un grup de 35 de business angels fondat în 2018, interesat cu precadere de startup-uri din verticalele PropTech, EdTech, SmartCity, Enterprise, Marketplaces, FinTech și MedTech, bazate pe tehnologii precum Artificial Intelligence, SaaS, Data Science, Digital Mapping, IoT.
În procesul de analiză a potențialelor investiții, Growceanu vizează antreprenorii pasionați de ceea ce fac, care au validat produsul sau serviciile oferite cu potențialii clienți, care au o echipă cu competențe complementare ce pot propulsa afacerea și care conștientizează valoarea ce poate fi adusă de investitorii angels.
În cei trei ani de la lansare, Growceanu a creat un proces de group due diligence bine structurat, prin care expertiza membrilor este folosită pentru a identifica problemele și a reduce astfel riscurile investițiilor. Un alt atu pentru realizarea de investiții prin Growceanu este suportul de la A la Z, pe care board-ul și echipa executivă îl oferă investitorilor pe tot parcursul tranzacției.
În 2021, investitorii Growceanu au realizat 7 runde de investiție, în valoare totală de 465.000 euro și sunt implicați în procesul de due-diligence în alte 10 runde, în valoare totală de 660.000 euro.