Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Vezi în avanpremieră
iRacing nu mai este de multă vreme un startup. Compania a fost fondată în 2004, așa că e un startup pentru care a fost nevoie de 15 ani să înceapă să-și atingă potențialul. Pandemia a dus la creșteri fulminante ale simulatorului de curse, unul care nu se încadrează nici măcar în zona de jocuri, ci în zona de eSports. În timpul pandemiei oamenii au folosit intens iRacing, iar numeroase francize internaționale, precum NASCAR sau Indycar au folosit platforma pentru a le oferi fanilor conținut, chiar dacă virtuali. Piloți reali de curse concurau împotriva sportivilor de curse virtuale sau împotriva amatorilor.
De curând, iRacing.com Motorsports Simulations a anunțat că a cumpărat studioul Monster Games din Statele Unite, care dezvoltă jocuri casual de curse precum NASCAR Heat (disponibil și pe PC și pe console) sau SRX: The Game. Mișcarea este una importantă pentru această zonă a industriei de gaming, pentru că marchează prima extindere serioasă a celor de la iRacing.
iRacing a anunțat că va continua să se concentreze 100% pe produsul său principal, simulatorul de curse disponibil doar pe PC, dar Monster Games va marca extinderea înspre zona de console. Cu toate acestea, să nu ne așteptăm prea curând la iRacing pe PlayStation 5 sau pe Xbox, mai ales că nivelul de procesare și simulare pe care-l oferă este foarte mare. De altfel, iRacing a achiziționat și Orontes Games, un studio german de jocuri care avea avantajul de a avea propriul motor grafic dezvoltat, un lucru important în asemenea titluri.
Dincolo de această achiziție care arată dezvoltarea unei nișe în zona de gaming. iRacing ajunsese la 160.000 de abonați în aprilie 2020, în lockdown. Serviciul se bazează pe acest sistem de subscripție lunară, iar cei care vor să joace iRacing trebuie să treacă printr-un proces dificil și uneori foarte frustrant pentru a câștiga o licență. Spre deosebire de multe jocuri auto, cum ar fi Gran Turismo sau Forza, iRacing oferă un nivel de realism mult mai mare și o fizică apropiată de realitate. Din acest motiv, primul lucru pe care-l face oricine în iRacing este să aibă un accident, pentru că jocul este extrem de dificil de controlat. Până astăzi iRacing a trecut de 200.000 de abonați și a ajuns la afaceri de peste 25 de milioane de dolari pe an.
Dar pe lângă acest lucru, iRacing este povestea unui startup despre care putem zice că a stat 30 de ani în dezvoltare. Unul care a profitat de un timing pozitiv al pieței și o nișă în creștere.
Compania a fost fondată de David Kaemmer, un veteran al industriei de gaming dedicată mașinilor și curselor. Anterior fondării iRacing el a lucrat pentru dezvoltarea de titluri în francize NASCAR sau Indycar, dar a vrut ceva mai mult. Așadar, iRacing poate fi comparat cu Microsoft Flight Simulator la nivelul de realism. Dar are și o parte importantă de comunitate care a fost comparată cu cea din World of Warcraft.
Cum schimbi modelul industriei
Primul lucru pe care l-a făcut Dave Kaemmer a fost să schimbe modelul industriei. Dacă unele jocuri au un ciclu de lansare și apoi se pierd într-un an - doi, cele mai bune jocuri au cicluri de viață mult mai mare, din acest motiv jocuri ca World of Warcraft, League of Legends, Call of Duty sau Counter Strike au succes și astăzi. Kaemmer a vrut ca produsele lui să aibă un ciclu de viață de cinci ani. iar jucătorii să nu își încheie activitatea rapid, ci să poată evolua mereu într-o comunitate.
Și dacă un startup pleacă cu o țintă de creștere uriașă, iRacing a vrut să fie altfel. Când produsul final a fost lansat pe piață în 2008 ținta era să ajungă la 60.000 de abonați în 10 ani. În 2014 a fost atinsă ținta. Iar treptat, treptat au trecut și de 200.000.
Furtuna perfectă pentru succes
Iar apoi a venit furtuna perfectă. Pandemia de Covid-19 care a oprit activitatea, oamenii au stat în casă, iar marile competiții sportive nu au mai putut fi organizate.
„De câte ori vezi întregi mașinării de sport și media închise în același timp. Iar singurul sport pe care-l poți vedea într-o duminică după amiază e o cursă virtuală”, spunea Kaemmer într-un interviu pentru CNET. Astfel, marile francize internaționale de motorsport au trecut pe iRacing. Oameni care nu s-ar fi uitat niciodată la curse virtuale sau care nici măcar nu auziseră de gaming deschideau laptopurile și ecranele să se uite la curse virtuale cu piloți reali.