UPDATE 2 martie:
BCR oferă suport financiar pentru acțiunile umanitare, logistică și spații disponibile pentru autorități și servicii financiare dedicate cu zero costuri, inclusiv schimb valutar cash.
Inițiativele BCR sunt dezvoltate pe două paliere de intervenție: adaptarea rapidă a fluxurilor și serviciilor, astfel încât să răspundă imediat nevoilor cetățenilor refugiați din Ucraina, și, totodată, acțiuni umanitare esențiale, așa cum sunt donațiile directe și susținerea ONG-urilor active în sprijinirea refugiaților.
Pentru simplificarea comunicării și a relației bancare cu cetățenii din Ucraina, BCR a mobilizat cu prioritate următoarele resurse:
- 0373514244 – număr de telefon special, dedicat cetățenilor din Ucraina, pentru asistență 24/7 în servicii financiar-bancare;
- [email protected] – adresă de mail suport pentru cetățenii din Ucraina;
- Schimb valutar cash UAH-RON (hrivne-lei), la cursul BNR, în limita a 2.000 de lei de persoană/pașaport ucrainean. Oferta e valabilă doar pentru persoanele cu pașapoarte ucrainene, ca ajutor umanitar;
- 0 lei costuri BCR la tranzacțiile efectuate la POS și ATM cu cardurile emise în Ucraina;
- 0 lei comision de deschidere și administrare cont curent;
- 0 comisioane pentru plați inter și intra bancare;
- 11 sucursale BCR pregătite pentru a acoperi nevoia de cash suplimentar, 24/7. Acestea se află la zonele de graniță, iar echipele suplimentare acționează constant pentru a asigura alimentarea bancomatelor, astfel încât zona de ATM-uri să fie complet funcțională;
- Secțiune specială de donații online în George pentru sprijinul copiilor și tinerilor din Ucraina.
În ceea ce privește participarea în zona de acțiune umanitară, implicarea BCR constă în:
- Donații financiare directe către Salvați Copiii, Crucea Roșie Română și Asociația Tinerilor Ucraineni din România - ONG-uri care se implică susținut în criza refugiaților din Ucraina;
- Încurajarea activă a celor aproximativ 5.400 de angajați ai Grupului BCR de a face donații către ONG-uri prin dublarea sumei donate online, în George;
- Punerea la dispoziția autorităților a clădirilor BCR aflate în zonele de proximitate a graniței cu Ucraina, pentru a fi folosite ca spații logistice de depozitare a ajutoarelor sau a altor materiale de intervenție.
BCR a decis implementarea acestui program amplu de susținere a cetățenilor din Ucraina, prin măsuri care vor fi adaptate în permanență, în funcție de evoluția situației, înțelegând momentele dificile prin care trec, dar și necesitatea de a-și accesa resursele financiare fără probleme, chiar și din România.
”Avem foarte mulți colegi voluntari în zonele de graniță”, spune Dana Dima, Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking și Membru al Comitetului Executiv al BCR, precizând faptul că 13.000 de persoane din Ucraina au reușit deja să tranzacționeze în sistemele de carduri ale BCR.
”Avem un sistem de monitorizare permanentă a cash-ului din bancomate în zonele de graniță. Putem deschide rapid un cont gratuit. Sistemele de carduri funcționează, totul este gratuit, avem procedurile traduse în limba ucraineană. Avem un număr dedicat în contact center, iar acum lucrăm și la zona de asistenă juridică pentru a traduce toate documentele în limbra ucraineană pentru a le fi mai ușor cetățenilor care ajung la noi”, a mai spus Dana Dima.
Numărul dedicat la care pot primi informații cetățenii din Ucraina este 0373514244, adresa de mail fiind [email protected].
Întrebați dacă sancțiunile pe care Uniunea Europeană asupra băncilor din Rusia vor afecta și nivelul de lichiditate al românilor, oficialii BCR au spus faptul că sistemul bancar din România se află în cea mai bună poziție din ultimii 30 de ani. Aceștia au făcut și o serie de recomandări în ceea ce privește economiile românilor.
”Foarte important: este bine să aveți niște bani puși deoparte într-un fond de economii care să vă ajungă pe o perioadă de 3-6 luni”, au precizat oficialii băncii, Sergiu Manea, CEO-ul BCR adăugând faptul că a devenit ”ultra disciplinat în a respecta regula 50-30-20”.
- 20% din veniturile noastre trebuie sa meargă spre un fond de economii;
- 50% din venit reprezintă sursă de satisfacere a nevoilor precum: locuință, coș zilnic de cumpărături, utilități, facturi, rate etc.;
- 30% trebuie alocați satisfacerii dorințelor.