Oamenii doresc ca întreprinderile să își intensifice eforturile sociale și de sustenabilitate
Evenimentele din ultimii doi ani au atras atenția asupra sustenabilității și a eforturilor sociale, iar oamenii din întreaga lume s-au săturat de lipsa de progres și au cerut întreprinderilor să se implice:
- 93% dintre intervievați cred că sustenabilitatea și factorii sociali sunt mai importanți ca niciodată, iar 80% au declarat că evenimentele din ultimii doi ani i-au determinat să își schimbe acțiunile.
- 94% consideră că societatea nu a făcut suficiente progrese. Patruzeci și doi la sută dintre ei atribuie lipsa de progres faptului că oamenii sunt prea ocupați cu alte priorități, 39 la sută cred că este rezultatul faptului că se pune mai mult accent pe profiturile pe termen scurt decât pe beneficiile pe termen lung, iar 37 la sută cred că oamenii sunt prea leneși sau egoiști pentru a ajuta la salvarea planetei.
- 45% dintre respondenți consideră că întreprinderile pot aduce schimbări mai semnificative în ceea ce privește sustenabilitatea și factorii sociali decât indivizii sau guvernele singure.
- 78% dintre respondenți sunt frustrați și sătui de lipsa de progres a întreprinderilor până în prezent, iar 89% consideră că nu este suficient ca întreprinderile să spună că acordă prioritate ESG (politici de mediu, sociale și de guvernanță corporativă) - trebuie să vadă acțiuni și dovezi.
- 84% cred că întreprinderile ar face mai multe progrese în ceea ce privește sustenabilitatea și obiectivele sociale cu ajutorul AI, iar 61% cred chiar că roboții vor reuși acolo unde oamenii au eșuat.
Prejudecățile și provocările operaționale țin întreprinderile pe loc
Liderii de afaceri știu că eforturile de sustenabilitate sunt esențiale pentru succesul corporației și chiar au încredere într-un bot, o aplicatie software ce automatizeaza actiunile, în detrimentul oamenilor pentru a conduce eforturile sociale și de sustenabilitate:
- 92% consideră că programele de sustenabilitate și de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) sunt esențiale pentru succesul organizațiilor lor. Executivii au identificat primele trei beneficii ca fiind consolidarea imaginii brandului (40 la sută); creșterea productivității (39 la sută); și atragerea de noi clienți (38 la sută).
- Aproape toți liderii de afaceri (91%) se confruntă cu obstacole majore în implementarea inițiativelor de sustenabilitate și ESG. Printre cele mai mari provocări se numără obținerea de măsurători despre ESG de la parteneri și terți (35 la sută); lipsa de date (33 la sută); și procesele manuale de raportare care necesită mult timp (32 la sută).
- 96 la sută dintre liderii de afaceri recunosc că prejudecățile și emoțiile umane distrag adesea atenția de la obiectivul final, iar 89 la sută cred că organizațiile care folosesc tehnologia pentru a ajuta la dezvoltarea unor practici de afaceri durabile vor fi cele care vor avea succes pe termen lung.
- 93% dintre liderii de afaceri ar avea încredere într-un bot în locul unui om pentru a lua decizii sociale și de sustenabilitate. Aceștia consideră că boții sunt mai buni la colectarea fără erori a diferitelor tipuri de date (43%), la luarea unor decizii raționale și nepărtinitoare (42%) și la prezicerea rezultatelor viitoare pe baza indicatorilor/performanțelor anterioare (41%).
- Liderii de afaceri consideră că oamenii sunt în continuare esențiali pentru succesul inițiativelor sociale și de sustenabilitate și cred că oamenii sunt mai buni la implementarea schimbărilor pe baza feedback-ului din partea părților interesate (48%), la educarea celorlalți cu privire la informațiile necesare pentru a lua decizii (46%) și la luarea de decizii strategice în funcție de context (42%).
Oamenii vor intrerupe relațiile cu întreprinderile care nu iau măsuri în ceea ce privește sustenabilitatea și inițiativele sociale
Întreprinderile trebuie să acorde prioritate sustenabilității și aspectelor sociale și să regândească modul în care folosesc tehnologia pentru a avea un impact - sau riscă să se confrunte cu consecințe majore.
- 94% dintre oameni doresc să facă progrese în ceea ce privește sustenabilitatea și factorii sociali pentru a stabili moduri de viață mai sănătoase (50%), pentru a salva planeta pentru generațiile viitoare (49%) și pentru a contribui la crearea unei mai mari egalități în întreaga lume (46%).
- 70% dintre oameni ar fi dispuși să oprească colaborarea cu un brand care nu ia în serios sustenabilitatea și inițiativele sociale, iar 69% ar părăsi chiar și compania actuală pentru a lucra pentru un brand care pune mai mult accent pe aceste eforturi.
- Dacă organizațiile pot demonstra în mod clar progresele pe care le fac în ceea ce privește problemele sociale și de mediu, oamenii ar fi mai dispuși să plătească mai mult pentru produsele și serviciile lor (87%), să investească în companiile lor (83%) și să lucreze pentru ele (83%).
- Liderii din mediul de afaceri înțeleg importanța și urgența - 94% consideră că măsurătorile privind durabilitatea și societatea ar trebui să fie folosite pentru a informa măsurătorile tradiționale de afaceri, iar 91% doresc să își mărească investițiile în durabilitate.