Wineful este primul abonament din România la vinuri alese de somelieri și este livrat lunar, împreună cu ghiduri cu informații despre vinurile din cutie, cramele care le produc și recomandări de servire și asociere cu mâncarea.

Wineful a fost fondat în 2016 de către Elena Oglindă și, pe lângă serviciul online de livrare a vinului, Elena a deschis și un restaurant în București, însă din care Elena s-a retras în martie 2020, înainte de debutul pandemiei în România.

Cu Wineful vei primi o cutie cu vinuri și poți alege dacă vrei vin roșu, alb sau mixt, cantitatea pe care o dorești, și dacă vrei ca acesta să fie românesc sau internațional. Poți alege să primești lunar vin sau o dată la trei luni, în funcție de cât îți dorești. În același timp, în magazinul online Wineful găsești și pachete cadou pentru diferite ocazii și o selecție mare de vinuri pe care le poți alege în funcție de soi, țara de proveniență, ocazia pentru care vrei să le consumi sau cu mâncarea pe care o servești.

In vino veritas

Înainte de această afacere, Elena Oglindă a mai avut alte încercări antreprenoriale încă de la vârsta de 18 ani cu o companie de producție video, apoi cu un business cu jucării, însă ambele proiecte au fost încheiate înainte de a fi lansate, „după mai multe analize ale pieței”, după cum ne povestește Elena. De asemenea, aceasta a fost implicată și în alte startup-uri, dar nu în calitate de fondator.

„Wineful a apărut din nevoia de a învăța mai mult despre vin și din dorința de a descoperi cât mai multe vinuri și crame noi. Nu exista un astfel de serviciu pe piață la momentul respectiv, de aceea am decis să îl creez eu”, explică Elena Oglindă felul în care a apărut ideea pentru această afacere.

Ea spune că a ales calea antreprenoriatului, deoarece atunci când lucrează vrea să se implice în fiecare departament și să contribuie cu idei. „Pentru ca un produs să fie bun, trebuie să aibă bine puse la punct toate detaliile, de la concept sau ambalaj, până la relația cu cei care îl cumpără sau îl livrează. Am ales calea antreprenoriatului, pentru că numai așa am putut avea cea mai mare libertate de a mă implica în toate aspectele unui produs”.

Greșeli și lecții învățate în business

Spre deosebire de celelalte business-uri pe care le-a fondat, cu Wineful a simțit că este pe drumul cel bun și „am știut că facem bine ce facem, atunci când am primit feedback pozitiv de la clienți și când am văzut că Wineful este recunoscut de foarte multă lume în piață”.

Însă, au existat și încă mai au loc situații neplăcute în business.

„Cel mai dificil moment este mereu cel în care nu putem să plătim toate facturile la timp, deoarece și furnizorii noștri trec prin aceeași situație la rândul lor. Și pentru că sunt o persoană foarte empatică, de fiecare dată trec cu greu peste fiecare zi de întârziere”, povestește Elena.

În afaceri, pentru Elena Oglindă este foarte importantă comunicarea și onestitatea față de clienți, comunitate și parteneri. Spune că de-a lungul timpului a învățat de la clienți să comunice cu transparență și deschidere, indiferent de situație. „Am avut tot felul de momente dificile și, pentru că am fost sinceri și ne-am recunoscut blocajul, întotdeauna am avut parte de înțelegere și ajutor din partea acestora”.

Tot comunicarea onestă a dus și la depășirea unor greșeli care ar fi putut fi fatale în business, este de părere fondatoarea Wineful. Comenzi pierdute, greșite, distruse sau întârziate, au fost unele dintre problemele menționate de Elena.

La fel ca și mulți alți antreprenori, Elena Oglindă a învățat multe de când are această afacere și sunt lucruri pe care nu avea cum să le afle din cărți și povești, ci doar pe propria piele, pornind un business. În acest context, și-ar fi dorit să știe de la început că „nu voi face doar ce îmi place, că nu voi mai dormi nopți la rând, că nu toți oamenii alături de care care voi lucra au aceleași valori și intenții ca ale mele, că dai deseori de greu, că lucrurile nu sunt așa cum par din afară sau se văd din planul de afaceri”.

În aceste condiții, ea consideră că a fi un antreprenor de succes în România înseamnă să fii un antreprenor care reușește să se adapteze din mers la toate provocările pe care le întâlnește și să treacă cu brio peste ele.

În anumite business-uri, inovația înseamnă avans tehnologic, însă pentru Elena și Wineful, inovația înseamnă „să facem totul cât mai simplu pentru client”.

Cum s-a schimbat business-ul după finanțarea primită prin programul factory by Raiffeisen Bank

Wineful a început în 2016, iar la finalul anului 2021, business-ul avea o cifră de afaceri de aproximativ 200.000 de euro. Însă, afacerea ar fi putut eșua dacă nu primea finanțarea primită prin programul factory by RAIFFEISEN BANK. „Sincer, nu sunt sigură că ar mai fi fost afacerea fără această finanțare. Eram într-un moment în care aveam nevoie de susținere financiară și pentru investiții, și mai ales pentru marketing, iar fără acest sprijin nu cred că lucrurile s-ar fi îmbunătățit”, explică Elena Oglindă.

Antreprenoarea spune că Raiffeisen Bank a fost un partener de încredere și că echipa factory a oferit mult ajutor și sfaturi. „E ceva ce nu m-aș fi așteptat niciodată din partea unei instituții bancare. Finanțarea factory by RAIFFEISEN BANK mi-a oferit loc pentru a experimenta și mai multă vizibilitate în piață, lucru ce ne-a adus clienți noi”, spune Elena, care explică faptul că promovarea realizată prin factory a dus la dublarea numărului de abonați Wineful în doar câteva luni.

„Dacă am mai avea ocazia să obținem o astfel de finanțare, tot bugetul nostru s-ar concentra doar pe marketing și pe campaniile de promovare, care s-au dovedit extrem de eficiente”, menționează fondatoarea Wineful.

În același timp, Elena spune că această finanțare a adus mai multă stabilitate în afacere, i-a ajutat să îmbunătățească produsul și să optimizeze costurile. „Este important să ai o stabilitate financiară în business, deoarece te poți concentra mult mai bine pe lucrurile care contează și să faci investiții strategice care te ajută să economisești în timp”, explică Elena Oglindă care îndeamnă și alți antreprenori să intre în cursa obținerii unei finanțări factory by RAIFFEISEN BANK.

Mesajul Elenei Oglindă pentru antreprenori

Fondatoarea Wineful le transmite antreprenorilor „să se bazeze pe suportul și sfaturile consultanților Raiffeisen Bank, să se folosească de experiența celorlalți participanți în program și să participe cu toată încrederea, deoarece mi se pare cea mai bună sursă de finanțare pentru un startup”.

Ce este factory by RAIFFEISEN BANK?

De 5 ani, în programul factory by RAIFFEISEN BANK, antreprenorii aflați la început de drum au acces la resurse financiare, know-how și îndrumare. Aici, afacerile și ideile de business prind aripi și se transformă în proiecte de succes. Înscrierile sunt deschise pe toată perioada anului. Aplică pe raiffeisenfactory.ro și du-ți business-ul la nivelul următor!

Fabrica de Afaceri este un proiect susținut de RAIFFEISEN BANK.