Pe scurt:

  • Videobolt este un startup din Serbia care automatizează șabloane video pentru 1,2 milioane de utilizatori
  • Ridică o rundă de 450.000 de euro. Investitorul principal este South Central Ventures, dar campania este activă și pe Seedblink
  • Startup-ul permite agențiilor, creatorilor de conținut, dar și companiilor de tip IMM să folosească șabloane pentru a declina conținutul video
  • Veniturile lor anuale recurente au trecut de 1,5 milioane de dolari
  • Am discutat cu Momcilo Stojkovic, fondatorul Videobolt, despre aceste lucruri și evoluția companiei

Videobolt este un startup de marketing tech, o platformă SaaS care creează video-uri rapid. Au ajuns la 1,5 milioane de dolari venituri anuale recurente și peste 1,2 milioane de utilizatori.

Fondatorul Videobolt este Momcilo Stojkovic, cu experiență în studiouri de efecte grafice și care a contribuit inclusiv la filmul „Pirații din Caraibe”.

Suntem în epoca unui conținut video pe scară largă, pe toate platformele. Din acest motiv, creatorii de conținut, agențiile de creație, publicațiile au nevoie de template-uri rapide. E lumea în care designul se poate face în Canva, în care template-urile există pentru prezentări Power Point, pentru Excel-uri, video-uri. Aici vine Videobolt. O platformă creată de oameni cu experiență și care poate ajuta creatorii să realizeze totul mai rapid.

Majoritatea clienților Videobolt sunt întreprinderi mici și mijlocii, precum și diverse tipuri de creatori și liber-profesioniști. Videobolt utilizează mii de șabloane video de calitate pentru ca acestea să poată fi editate foarte ușor ulterior și permite utilizatorilor fără competențe tehnice să personalizeze template-urile.

Videobolt a ajutat un client să realizeze 760.000 de video-uri în doar 2 săptămâni pentru un singur client. Noi am discutat cu fondatorul Videobolt, Momcilo Stojkovic despre traseul său de video designer la fondator de startup-uri.

Poți investi în Videobolt pe platforma Seedblink aici, cu tichete ce pornesc de la 2.500 de euro.

Momcilo a lucrat la studiouri mari de efecte video, cum ar fi MPC din Canada, care a contribuit la filme mari de la Hollywood. Pasiunea sa pentru efecte vizuale a pornit de la serialul „Smallville”, un serial cu supereroi. Atunci a făcut un clip scurt, l-a urcat pe YouTube și a făcut milioane de vizualizări. Totul a pornit acum 15 ani.

„Am iubit mereu filmele cu supereroi și de acolo a fost pasiune. Mi-a plăcut să am provocări din ce în ce mai mari ca artist”, spune Momcilo pentru start-up.ro.

De ce e util Videobolt?

Momcilo a pornit Videobolt cumva dintr-o nevoie proprie. Începuse să-și automatizeze singuri task-uri care erau repetitive.

„Îmi scriam scripturile și foloseam unelte care extindeau softurile de VFX (efecte vizuale) pentru a-mi reduce timpii sau pentru a realiza ceva ce nu puteam fără automatizare. Odată ce am ajuns în Canada și am lucrat pentru un studio mare, acest skill al meu a fost privit cu admirație și s-a dezvoltat în numeroase unelte care au fost folosite în producție”, explică fondatorul Videobolt.

Așadar, nevoia l-a învățat. Pentru a-și ușura munca a făcut unelte simple și ulterior le-a dezvoltat, valoarea lor fiind văzută în companie. De aici până la un business nu a mai fost mult timp.

Momcilo chiar râde și spune că aproape și-ar fi putut automatiza toată cariera din Canada. Și după acel moment a început să vândă template-uri pe platforme de tip marketplace.

„Sunt cerințe mici de schimbare sau customizări din partea clienților și de cele mai multe ori veneau din faptul că nu știau să folosească un software. Ideea Videobolt a fost să transformăm totul pentru a fi destul de ușor să faci un video exact cum îl vrei fără cunoștințe complexe”, explică Stojkovic.

Scenariul perfect pentru Videobolt

Creatorul Videobolt spune că startup-ul este foarte util pentru cei care administrează un canal de social media. „Luni poți publica un slideshow care sumarizează un eveniment. Miercuri poți să faci un anunț cu ajutorul unui template de promo, iar Vineri poți să faci un podcast nou pentru compania ta”, explică el.

Această declinare în mai multe formate este esențială, iar șabloanele ajută creatorii de conținut, agențiile și oamenii de social media să nu înceapă totul de la zero.

„Dacă ești o companie mai mare sau chiar un enterprise, în timpul unei săptămâni poți să trimiți un video memo și să nu faci un mail oribil de lung sau mesaje video personalizate către clienții tăi”, explică acesta.

Practic, Videobolt oferă numeroase template-uri, așa cum ar fi dacă ai folosi Canva pentru design grafic static.

Complexitățile Videobolt și o piață grea, dar provocatoare

Momcilo nu crede că editarea video va înlocui munca aceea a creatorului. Niciun software nu o va face.

„A edita un video e un lucru de înțelegere umană, comunicare și empatie. Nu poți automatiza aceste concepte”, spune Momcilo.

„Dar video este utilizat atât de des și la o viteză crescută încât crearea rapidă e un factor important. Ceva pe care să te bazezi și să fie util în majoritatea scenariilor. În loc să aștepți zile după un video, poți să faci totul cu Videobolt”, explică Stojkovic.

Dar au fost provocări tehnologice. Clienții așteaptă să aibă un rezultat de un anumit tip și Videobolt a trebuit creat în jurul Adobe After Effects, un soft care nu a fost construit pe aceleași idei ca startup-ul sârb. „Am construit acest pod noi singuri și ne-a transformat în experți în automatizare video”, spune Momcilo. Acest lucru e important și pentru că va fi foarte greu pentru cineva să replice munca Videobolt.

Piața e complexă. Valorează 3,2 miliarde de dolari, iar soluțiile bazate pe cloud reprezintă o treime din această sumă. Potențialul Videobolt este estimat la 300 de milioane de dolari pe această piață, mai ales că utilizatorii sunt din 174 de țări, majoritatea fiind din SUA, Canada, Marea Britanie și Australia. În 2019 Videobolt avea 300.000 de clienți, iar astăzi a ajuns la 1,2 milioane.

Vorbind despre concurență, Momcilo crede că „majoritatea acestor servicii se bazează pe crearea de videoclipuri foarte simple. Acest lucru e foarte bine, dar ne și ajută. Oamenii vor dori mai mult. Videobolt e dedicat acelor videoclipuri mai complexe.

„Videoclipurile noastre au intro-uri, versuri, vizualizări și sunt create de designeri talentați în softuri care pot fi învățate în ani. Nu poți să eviți timpul pentru a le crea, iar acest lucru nu poate fi replica ușor. Unele lucruri nu vor fi niciodată un șablon, dar planul nostru este să acoperim restul nevoilor”, consideră Momcilo.

Majoritatea veniturilor pentru Videobolt vin de la consumatorii obișnuiți sau afacerile mici. Produsul a fost construit inițial cu B2C în minte, dar s-a transformat și acum primește și clienți mai mari.