Lectură de 3 min

Comunitate în afacere: J'ai Bistrot și publicul viu, activ, dar critic la nevoie

Abonează-te pe  
J'ai Bistrot e acel spațiu din București unde sigur ai băut cel puțin o bere până acum. E un loc care sprijină cultura alternativă, care are porci zburători ca parte din imagine, care organizează seri de silent disco, întâlniri în jurul mâncării, dar care a fost și vedeta unui scandal recent. În mijlocul tuturor acestor evenimente, J'ai Bistrot a pus comunitatea.
Comunitate în afacere: J'ai Bistrot și publicul viu, activ, dar critic la nevoie

Află opiniile specialiștilor din comunitatea start-up.ro

Textele publicate în categoria Subiectiv sunt responsabilitatea autorilor, fiind opinii asumate de aceștia. Dacă vrei să afli mai multe opinii ale specialiștilor, urmărește categoria Subiectiv.

Urmărește specialiștii!

Noi am vrut să aflăm cum face un bar din București, cu 10 ani vechime, să-și mențină publicul în mijlocul acțiunii, atât în social media, cât și direct la ei în locație. Am aflat cum face J'ai Bistrot ca să aibă o comunitate direct de la sufletul și omul de PR din spatele locului, Corina Gligă.

Oameni parte din comunitate din prima zi în care au deschis

Pentru Corina, comunitatea este formată din acei oameni care au aceleași valori și, mai specific pentru HoReCa, cei care rezonează cu același tip de atmosferă promovată de locul respectiv.

În cazul J'ai Bistrot, comunitatea e formată din oamenii care vin constant la ei, chiar dacă nu reușesc să ajungă des, dar și cei care le rămân alături în online.

”Avem oameni care ne-au rămas alături din primele zile în care am deschis.”

Pe lângă clienți, mai există o parte a comunității formată din echipă, ”componentă crescută în timp, formată din cei care au lucrat la noi o perioadă, au mers pe drumuri diferite dar au rămas în contact cu noi și ne bucură mereu să ne întâlnim sau să auzim de ei. Și nu sunt puțini.”

Comunitatea extinsă numără și prieteni sau parteneri în diverse proiecte și acțiuni, legături formate aici sau unele care au început în online și s-au dezvoltat în real life.

Cum au reușit să adune oamenii?

”Am încercat mereu să fim deschiși cu comunitatea noastră, comunicând onest și corect atât bucuriile, dar și provocările prin care am trecut de-a lungul vremii”, ne spune Corina. Mai practic, echipa J'ai Bistrot a implicat activ comunitatea. Au organizat proiecte și evenimente pentru comunitare, un exemplu aici ar fi licitații sau târguri în care au fost implicați oameni din jurul lor.

Mai mult, au oferit spațiul ca loc de exprimare prin evenimente recurente de genul ”Prietenii pun muzică la J'ai” sau chiar ”Prietenii gătesc la J'ai” sau punctual când cineva din comunitate le-a propus o colaborare artistică sau în susținerea unei cauze sociale. Prin astfel de inițiative au reușit să-și crească comunitatea, mergând pe un model clasic de expansiune: prietenii prietenilor.

”Avem proiecte de colaborare cu diverse asociații la care oamenii din jurul nostru aleg să participe și să susțină cauzele pe care și noi dorim să le ajutăm”, ne mai spune Corina.

Tot ei au fost și printre locațiile care au sărit în ajutorul crizei umanitare cauzate de invazia Rusiei în Ucraina. Atunci, au colaborat cu Regina Gertsoyg, care vine din Kyiv de unde a fugit împreună cu fetele. Ea a intrat în bucătăria J'ai și a gătit mâncare pentru refugiații care ajungeau la Gara de Nord. Mai mult, clienții J'ai au avut șansa să încerce mâncărurile ei din bucătăria ucraineană, banii încasați la acest eveniment mergând pentru susținerea bucătăresei și a familiei acesteia.

J'ai a fost și subiect de scandal în online recent, când apele Facebook-ului s-au împărțit în hate și love la adresa locului. Corina ne spune însă că în momente de criză, cum a fost și acesta, au simțit clar susținerea comunității și prezența unor oameni care se regăsesc la ei și își doresc să îi aibă aproape.

O altă dovadă a faptului că au comunitate este și felul în care-și primesc review-urile negative, pe care oamenii aleg să le transmită în privat.

”Asta pentru noi a însemnat atât un fel discret de a ne atenționa când ceva nu a fost în regulă și am putut lua măsuri dar și o dovadă de apreciere față de noi, la modul general. Iar noi am putut să folosim mesajul, să verificăm ce s-a întâmplat cu echipa, să remediem eventualele probleme și să răspundem direct și rapid.”

Ce fac ei ca să-și mulțumească comunitatea?

În primul rând, încearcă flexibilitate la adresa feedback-ului primit, dar și pe ceea ce văd ei că se întâmplă în mod firesc. ”De exemplu, orarul nostru sau modificări în meniu, pe cât posibil, încercăm să includem ce și-ar dori oamenii în meniu și în spațiu”. Apoi, continuă să împartă spațiul cu cei ca ei, fiind mai mult un loc al experiențelor în zona de food și muzică, și nu doar locul în care ieși să bei ceva.

În toții ani de activitate, J'ai s-a bucurat de o comunitate vie, activă și pozitivă, dar și critică la nevoie, și nu ar schimba sau adăuga nimic la aceasta.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: