Având în vedere faptul că utilizatorii au tendința de a petrece mai mult timp folosind telefoanele mobile decât laptopurile și sistemele PC, tendința de dezvoltare a aplicațiilor Mobile first va crește și ea.

Estimările făcute de CNBC spun că până în 2025 „72,6% dintre utilizatorii vor accesa site-uri numai pe dispozitivele mobile.”

Totodată, surse precum Buildfire.com anunță că o aplicație Mobile first are o rată de conversie considerabil mai mare decât un website responsive (cu peste 150%). Desigur, cea mai bună variantă pentru branduri rămâne ca ele să aibă atât platformă sau aplicație web optimizată pentru mobile, cât versiunea exclusiv de mobile. În acest fel, toate segmentele de public pot fi acoperite.

De asemenea, tot tendințele indică faptul că industria e-commerce (unul dintre domeniile cu ascensiune accelerată) au început să dezvolte aplicații mobile first personalizate, care să aducă o experiență mult mai plăcută userilor.

Odată cu toate aceste aspecte, a apărut și deja popularul termen de M-commerce (de la Mobile + e-commerce).

Avantajele aplicațiilor Mobile pentru e-commerce:

  • Experiență superioară pentru useri, care îi va face să petreacă mai mult timp în platformă. Datorită unui design gândit special pentru Mobile, cu funcționalități smart și imagini clare, cumpărătorii se pot bucura de o experiență mult mai plăcută, indiferent de tipologia produselor pe care le comandă prin platforma e-commerce.
  • Nivel mai ridicat de interacțiune prin funcționalități de tipul push notification - care poate fi personalizat în funcție de preferințele userului. De exemplu, userul poate seta ca aceste notificări să fie trimise doar în prima parte a zilei.
  • Îmbunătățirea procesului de comunicare, datorită posibilității de a instala în platformă chat sau asistent virtual. Ambele funcționalități au rolul de a ghida utilizatorul spre găsirea produselor dorite, de a oferi soluții și recomandări.
  • Acces la date valoroase pentru deținătorul aplicației e-commerce. Prin simplul fapt că utilizatorii au locația pornită, deținătorul platformei poate să afle din ce zonă geografică provine cea mai mare parte a traficului și cum să optimizeze corespunzător ofertele și comunicările de Marketing.

Ce presupune drumul parcurs de un utilizator până la finalizarea procesului de cumpărare într-o platformă e-commerce?

Dorința de a finaliza procesul de comandă este dorința oricărui deținător al unui magazin online. Însă, în vremurile în care clienții devin tot mai nerăbdători și mai pretențioși, acest drum nu se dovedește tocmai lin.

Astfel, înainte de a adăuga în coș un produs și a de a ajunge la Thank You Page, utilizatorul parcurge un drum complex care implică: verificarea atentă a secțiunii de comentarii / review-uri din aplicație sau platformă (dacă aceasta există și este bine ca ea să existente), parcurgerea descrierii produsului și a specificațiilor, vizionarea unor produse similare din platformă, abandonarea achiziției pentru un research mai amănunțit (de cele mai multe ori, acesta presupune compararea produsului găsit cu altul de același tip, dar dintr-un alt magazin online - sau cu unul asemănător, dacă produsul este unul unicat).

Iar acest lucru se realizează în urma a numeroase vizite pe paginile dedicate ale platformelor e-commerce. Cu toate astea, procesul de achiziție dintr-o aplicație e-commerce este mai rapid decât în cazul unei platforme, care are și versiune de Mobile.

Ce aspecte nu trebuie să lipsească dintr-o aplicație Mobile e-commerce

  • Posibilitatea de a seta filtre, ținând cont de aspecte precum: disponibilitatea produselor, preț, data adăugării în platformă, dimensiuni, culori, greutate etc.
  • Descrieri optimizate pentru partea de Mobile, care să ofere suficiente informații despre produsele din platforma e-commerce, dar să nu fie obositoare din punct de vedere a conținutului;
  • Categorii intuitive, care să scurteze călătoria userilor în platformă și să-i facă să ajungă mai repede la ceea ce au nevoie;
  • Secțiuni de oferte, unde să fie puse în evidență reducerile, pachetele de tip 1+1 etc;
  • Funcție avansată de căutări. Aceasta poate să includă nu doar denumirea exactă a produsului din platformă, ci și sinonime care să ajute utilizatorul să ajungă la ceea ce își dorește printr-un simplu search;
  • Posibilitatea de a alege dintre mai multe tipuri de monede și valută (în cazul unor tipuri de produse poate exista inclusiv opțiunea de criptomonedă);
  • Recomandări de produse similare sau categoria de produse vizualizate recent, care se bazează pe comportamentul userului în platformă și care îi poate oferi sugestii interesante sau îl poate face să reconsidere achiziția unui produs pe care doar l-a vizualizat recent.
  • Review-uri și recomandări. Cele mai de succes platforme e-commerce sau aplicații accesate de pe Mobile, nu au doar poze atractive, ci și review-uri din partea cumpărătorilor reali, care cresc considerabil gradul de încredere și conving și alți utilizatori să cumpere.