Startup-ul românesc de tehnologie care vrea să extindă ciclul de viață al articolelor fashion de lux și să le facă accesibile pieței mass-market, Dressingz, lansează o campanie de finanțare pe platforma de crowdfunding Rōnin.

Compania țintește obținerea unei finanțări în valoare de maximum 500.000 de euro care să susțină eforturile actuale de creștere. Până în prezent, Dressingz a atras investiţii de 300.000 euro, evaluarea curentă a afacerii fiind de 3,5 milioane de euro.

Dressingz este un marketplace de modă de lux, unde consumatorii pot vinde și cumpara articole din garderobele personale, extinzând astfel ciclul de viață al hainelor lor de calitate. În general, acest ciclu de viață poate fi extins cu minimum 9 luni.

Avantajele economiei circulare în design

Misiunea Dressingz este să facă moda sustenabilă circulară noul normal, cu avantaje pentru planetă, consumatori, companii și ONG-uri.

“Avem convingerea că Dressingz poate oferi alternativa eficientă și responsabilă la modelul actual de consum nesustenabil al modei. Dacă suntem seduși de frumusețea pe care industria de fashion o aduce în viața noastră, nu putem fi ipocriți și ignora deșeurile și poluarea pe care le generează. Apelul la sustenabilitate nu mai este doar un trend, nici titlu de PR. Este o nevoie reală și din ce în ce mai acută”, declară Romina Tazlaoanu, fondator si CEO Dressingz.

120 miliarde de articole de fashion sunt produse în fiecare an, dar 85% din textile sfârșesc arse în gropi de gunoi. Cumpăram mai multe articole de modă decât înainte, dar le purtăm mult mai puțin - în medie între 7 și 10 ori, în unele cazuri chiar mai puțin, sau deloc.

Industria modei este a doua cea mai mare consumatoare de apă și este responsabilă de 10% din emisiile de carbon ale omenirii, mai mult decât toate zborurile internaționale și transportul maritim împreună.

Dressingz, 300.000 de euro în prima rundă finanțare

Prima rundă de finanțare de la investitori privați de 300.000 euro a permis dezvoltarea MVP-ului și sustinerea operațiunilor si eforturilor de marketing din 2022. Dressingz a integrat până în prezent 10 branduri fashion care susțin revânzarea prin intermediul voucherelor de reduceri și a derulat cu succes un proiect pilot pentru donații, după modelul “Tu vinzi, noi donăm” realizat în parteneriat cu Crucea Roșie.

Dressingz operează printr-un website și o aplicație de mobil, însă are și un showroom fizic și depozit în București. Produsele de lux sunt autentificate de către cei mai buni specialisti în domeniu din SUA. O selecție de articole sunt de asemenea verificate fizic intern de echipa Dressingz la vânzare, acest serviciu urmând să fie monetizat.

In plus, oferă serviciul Concierge, momentan gratuită care dp posibilitatea utilizatorului să aducă produsele la Dressingz pentru fi pregătite pentru listare.

Bankata, fintech-ul care revoluționează finanțele personale

Bankata, startup-ul de tehnologie înlocuiește toate aplicațiile bancare din telefonul unui utilizator și îl ajută să-și administreze toate produsele financiare într-un singur loc. Acum, lansează o campanie de finanțare pe platforma Ronin prin care țintește obținerea unei finanțări în valoare de maxim 150.000 de euro, parte dintr-o rundă extinsă de până la 350.000 de euro. Până în prezent, Bankata a atras investiţii de 188.000 euro, evaluarea curentă a afacerii fiind de 2,8 milioane de euro.

Bankata este o soluție completă de administrare a bugetului familiei cu o gamă variată de funcționalități precum: imaginea agregată asupra tuturor conturilor și cheltuielilor, soluții de creditare, investiții, procesare plăți, administrare abonamente telecom, asigurări sau utilități, recomandări de optimizare a bugetului prin tehnologie AI, verificarea și administrarea scorului de credit.

”Bankata te ajută să-ți gestionezi bugetul familie, să-l optimizezi, să investești și de asemenea, îți arată cum ai putea cheltui sau investi mai eficient banii personali. În plus, vine și cu o componentă unică: îți oferă posibilitatea să iei un credit imobiliar din Spania, la dobânzile bancare din peninsulă, pentru a-ți achiziționa o locuință acolo”, spune Andrei Perianu, COO Bankata.

Potrivit lui, la nivel regional, în acest moment, nu există nicio aplicație care să vină cu o soluție integrată pentru bugetul consumatorilor în care să-ți poți vedea și gestiona toate conturile bancare, investițiile, produsele de creditare, care să precalifice clienții pentru produse noi de creditare și pe baza analizei profilului tranzacțional să te ajute să-ți optimizezi bugetul prin oferirea de recomandări independente și imparțiale.

Încă din primul an de la lansare, Bankata are peste 15 parteneri instituții financiare cu renume precum BCR, OTP, BRD, UniCredit, Revolut, Saxo, Interactive Brokers.

Mai mult, Bankata a semnat un parteneriat exclusiv cu Huawei prin care toate informațiile financiare oferite utilizatorilor Huawei sunt furnizate de Bankata și altul cu Edenred - Benefit Online unde oferim informații financiare și posibilitatea de a aplica pentru diverse produse celor peste 500.000 de utilizatori Benefit, angajați în corporațiile din România.

“Bankata are în acest moment 10.000 de utilizatori noi lunari, din care 2.000 aplică pentru un produs. Avem 3.000 euro venit lunar recurent și target să ajungem la 10.000 euro până în luna iunie 2023, iar in 2022, am intermediat contractarea a peste 100 de produse de creditare cu valoarea totală de peste 1 milion de euro.” menționează Andrei.

Te verifici la Biroul de Credit prin intermediul aplicației

Bankata.ro va deveni Bankata app pentru Android si iOS și va fi cea mai cuprinzătoare aplicație de finanțe personale. Aplicația va agrega conturile curente, investițiile și produsele de creditare pe care un utilizator le deține la diverse instituții financiare, iar aceștia vor avea și posibilitatea de a efectua plăți atât între conturile personale, cat si externe.

Bankata app va verifica Biroul de Credit și va recomanda utilizatorilor soluții de optimizare a finanțelor personale special dezvoltate pentru aceștia în funcție de scorul de credit și comportamentul financiar. Mai mult, aplicația Bankata va oferi informații despre abonamentele lunare plătite, taxe și amenzi și va oferi posibilitatea administrării și plății acestora.

Ovidiu Ghiman, CEO Ronin, vrea să atragă cât mai mulți investitori de retail pentru proiectele care ajung pe platforma de crowdfunding Ronin.

”În platforma Ronin, investitorii de retail pot porni cu o investiție minimă de 100 de euro. Investitiile in start-up-uri sunt mai riscante decât alte instrumente de investitii, dar vin și cu o potentiala profitabilitate net mai mare”, a declarat Ovidiu Ghiman.

Rōnin este platforma de investiții care sprijină antreprenori locali și europeni să-și finanțeze ideile de afaceri indiferent de industria din care fac parte sau stadiul de dezvoltare la care se află. Echipa Rōnin selectează companii inovatoare cu potențial de scalare, conform unei grile independente de evaluare, le sprijină în creșterea nivelului de pregătire pentru investiție, derularea campaniilor de finanțare și facilitarea accesului la investitorii de retail si nu numai. Cu un prag minim unic de investiție de numai 100 de euro, oricine are oportunitatea de a investi în start-up-uri, sprijinind antreprenorii și ideile în care cred să atingă succesul.