Te vom ajuta să înțelegi cât mai bine în ce constă această obligativitate, dar și cum poți realiza raportarea prin e-Factura de oriunde, oricând și printr-un proces simplu. În acest prim articol al proiectului dedicat e-Factura, realizat de wall-street.ro și start-up.ro, împreună cu SmartBill, îți explicăm pentru început ce este e-Factura.
Sistemul e-Factura devine obligatoriu de la 1 ianuarie 2024 pentru toate tranzacțiile realizate în relația business to business. Este următorul pas privind implementarea acestui sistem, după ce la 1 iulie 2022 sistemul a devenit obligatoriu pentru relația B2G(business to government).
Ce este e-Factura
e-Factura reprezintă un format obligatoriu de facturare electronică, reglementat de către autorități. Spunem acest lucru deoarece ideea de facturare electronică te poate trimite cu gândul la facturile pe care le emiți și trimiți deja prin e-mail partenerilor tăi de business.
Concret, e-Factura este un fișier XML care conține informații codificate și standardizate și care este generat odată cu „factura fiscală clasică”. Aceasta poate conține informații care nu sunt vizibile pe formatul tipic al facturii. Nu ar trebui să te lași descurajat de aceste detalii, care pot părea greoaie dacă nu ești o persoană tehnică. Poți rezolva toată această raportare printr-un simplu click, folosind soluția pe care ți-o vom prezenta în această serie de articole.
e-Factura: cum arată calendarul de implementare de anul viitor
Așa cum spuneam mai sus, raportarea prin e-Factura devine obligatorie de la 1 ianuarie 2024, însă tot acest proces este gândit în mai multe etape. Pentru început, trebuie să știi că între 1 ianuarie și 30 iunie 2024 avem o perioadă de tranziție.
Concret, în această perioadă poți trimite în continuare facturile așa cum o făceai până acum, însă ești obligat ca în 5 zile de la emiterea lor să le raportezi și prin intermediul sistemului e-Factura.
Ce se întâmplă dacă nu raportezi facturile în sistemul e-Factura? Pe scurt, vei fi amendat. Autoritățile vor aplica amenzi începând cu 1 aprilie în cazul în care ai uitat să raportezi prin e-Factura în termen de 5 zile de la emiterea facturii.
De la 1 iulie va trebui să spui adio metodelor de transmitere a facturilor prin e-mail, WhatsApp etc, și va trebui să transmiți facturile doar prin sistemul e-Factura.
Așa cum menționam și mai sus, această tranziție către sistemul e-Factura poate fi făcută într-un mod simplu, apelând la platformele de facturare care au integrat acest sistem și prin care raportarea se va face printr-un simplu click. SmartBill s-a integrat cu e-Factura încă din 2022 și oferă clienților sai posiblitatea de a transmite e-Facturile direct în SPV printr-un simplu click.
Stai cu ochii pe start-up.ro și wall-street.ro pentru următoarele articole din seria proiectului dedicat sistemului e-Factura. Îți vom explica pașii simpli pe care trebui să îi faci în așa fel încât e-Factura să nu devină o corvoadă pentru tine și businessul tău.