Compania Aqurate a fost cofondată în 2019, inițial ca Insight Analytics, furnizor de servicii de consultanță pentru Data Science și Machine Learning, livrând cu succes proiecte pentru clienți precum Imobiliare.ro, Lensa sau HSNF din Marea Britanie.
În 2022 a devenit Aqurate, o platformă folosită de mulți din jucătorii importanți din eCommerce-ul românesc acum, făcând o trecere provocatoare de la servicii la produs.
Acum Aqurate oferă un modul analytics pentru vizualizarea indicatorilor de performanță, unul de recomandări personalizate de produse și o soluție de segmentare comportamentală a clienților. Practic folosește inteligența artificială pentru a ajuta magazinele online să-și cunoască mai bine publicul și să aibă vânzări mai bune și previziuni clare în e-commerce.
Echipa fondatoare: Vlad Marincaș, Tudor Goicea, Lisardo Erman și Raul Mazilu.
Echipa Aqurate ne povestește cum a fost anul 2023 pentru startup-ul lor de AI în e-commerce.
1. Câți oameni aveți în echipă acum și cum e structurat startup-ul?
Echipa noastra are 11 membri, relativ egal distribuiți între zona de business și cea de programare, îndeplinind roluri de Marketing, Sales, Customer Success, Data Science și Data Engineering.
2. Care e misiunea actuală a startup-ului? Ați pivotat de la lansare până acum?
Într-o lume în care informația e din ce în ce mai abundentă și timpul o resursă din ce în ce mai rară, misiunea noastra este sa creăm o experiență cât mai personalizată pentru utilizatorii magazinelor online.
Am pivotat la produsul care astăzi este Aqurate Personalize, din nevoia clară observată la nivelul pieței, lucrând pe proiecte de machine learning și AI pentru clienți medii și mari din România și din afara țării.
3. Care a fost cel mai important moment al anului 2023 pentru startup-ul vostru? (un client mare, un coleg nou, o investiție mare, un patent, o nouă piață, etc)
Cel mai important moment din 2023 a fost încheierea rundei de finanțare iî valoare de 450.000 de euro. Acest lucru ne-a permis dezvoltarea produsului cu diferite funcționalități și cresterea accesibilității soluției prin multiple integrări cu platforme eCommerce. De asemenea, încheierea rundei ne oferă resursele necesare intrării în piețe străine.
4. Câți clienți numărați în 2023? Aveți niște nume de renume?
Estimăm că vom termina anul cu un număr de 80 de conturi active, printre care se numără PC Garage, evoMag, TheHome, BabyNeeds, NeaKaisa și Imobiliare.ro.
5. Ați luat investiție anul acesta? Dacă da, cum ați folosit banii, dacă nu, care vă sunt soluțiile de finanțare?
Am închis runda de finanțare la începutul anului. Folosim fondurile obținute pentru a dezvolta mai departe Aqurate Personalize, astfel încât să genereze recomandări de produse cât mai relevante, servite pe cât mai multe canale naturale de-a lungul customer journey-ului, și cât mai exact măsurabile.
În plus, lucrăm la extinderea Aqurate și în alte piețe în afara României, acolo unde sperăm să ajungem în vizorul a cât mai multor magazine de eCommerce.
6. Ați intrat pe piețe noi în afara României?
E un obiectiv important pentru noi si suntem in curs de deschidere si a altor piete.
8. La ce evenimente dedicate ecosistemului ați participat și care simțiți că v-au ajutat în dezvoltarea companiei?
Anul acesta am participat la multe evenimente, printre care se numără și: eCommerce Talks 2023, dotCommerce 2023, Meet Magento RO 2023 și GPeC 2023 – edițiile din primăvară și toamnă.
9. Un obicei prost de care vreți să scăpați voi în 2024. Un obicei prost la care ar putea renunța reprezentanții din ecosistemul de startup-uri:
Suntem activi în piața cu poate cea mai mare dinamică, eCommerce, segment în care schimbările majore apar deseori chiar și de la un trimestru la altul. Într-un mediu în care focusul general este pe reactivitate la noile tendințe, ne concentrăm și ne impunem să fim atenți la planul nostru pe termen mediu și lung și să minimizăm impactul activităților day to day asupra acestuia.
10. Un New Year Resolution pentru 2024.
Ne dorim să avem o intrare de succes în piețele din regiunea DACH, acolo unde să ajungem la un număr cât mai mare de magazine online care să folosească Aqurate Personalize.
11. Un mesaj pentru fondatorii la început de drum.
Ascultați întotdeauna feedback-ul clienților și căutați modalități de a îmbunătăți produsul sau serviciul vostru. Un produs sau serviciu de calitate este cheia fidelizării clienților.