Podcast-ul ”Heat not BURNOUT” este proiectul nostru manifest anti-burnout, încercarea de a discuta cât mai mult pe subiect și de a aduce noi perspective asupra acestei epuizări, pe care ajungem s-o resimțim din ce în ce mai des. Proiect realizat cu sprijinul glo™.
glo™ este un dispozitiv electronic ce se utilizează împreună cu consumabilele compatibile ce conțin nicotină, o substanță ce creează dependență. Este destinat consumatorilor peste 18 ani. Acest produs nu este lipsit de riscuri.
În episoadele din podcast vom vorbi cu antreprenori, inovatori și specialiști despre pasiunea în muncă, dar și despre resursele la care putem aplea ca să nu ne ardem în procesul creativității.
Pentru experiența completă a acestui manifest anti-burnout, te încurajăm să explorezi secțiunea noastră și să-ți iei o pauză. După ce asculți acest episod, desigur.
Radu Fusea este fondatorul Travlocals, o platforma românească de booking, cu un portofoliu exclusivist al opțiunilor de cazare din România. Travlocals adună și prezintă cazări premium pe teritoriul României, oferind turiștilor șansa de a descoperi o nouă față a turismului local.
În anul 2022, platforma a câștigat titlul de Most Authentic Tourism Start-Up în Europe, iar anul trecut încă 2 publicații internaționale l-au inclus în cursa pentru alte 2 titluri.
E suficient un scroll pe pagina lor de Facebook și Instagram și simți cum mintea se îndepărtează de griji și de presiune și face un salt către un vârf de munte, într-un A-frame, un bungalou sau într-o casă tradițională restaurată.
Alături de Radu vorbim despre cum ne ajută escapadele și vacanțele să atenuăm efectele burnout-ului, cum pot locurile din natură și cât mai apropiate de un stil de viață simplist să ne ajute să combatem zgomotul vieții cotidiene.
În călătorii, burnout-ul rămâne acasă?
Pasiunea pentru vechi și pentru lucrurile făcute autentic și tradițional, bucuria de a putea petrece timp într-o casă autentică din munții Făgăraș, construită de bunicul lui înainte să moară, toate acestea au contribuit la fondarea unui startup în zona turismului local premium.
Astfel, ideea pentru Travlocals a venit din pasiunea lui Radu pentru case tradiționale restaurate, de care s-a bucurat și el înainte de a avea compania. Așa s-a decis să intre pe această piață a locațiilor de nișă, deși sectorul acesta era foarte mic atunci când a început el.
Travlocals s-a extins și a devenit un succes, oferind turiștilor oportunitatea de a descoperi turismul local autentic și luxos, având 400 de cazări live, din 700 listate.
Publicul platformei este format din turiști educați care caută experiențe complexe și sunt dispuși să plătească pentru ele. Majoritatea preferă escapade scurte în România, dar vacanțele principale le petrec în străinătate. Dintre alegerile clienților, cabanele cu design scandinav și locațiile spectaculoase pentru cupluri, și a cazărilor de tip A-frame.
Radu ne povestește de o experiență recentă petrecută într-o cabană izolată din Munții Făgăraș, unde nu exista semnal de telefon, care a fost o oportunitate de a se reconecta cu natura și de a socializa fără tehnologie. Și aceasta ar fi doar una dintre experiențele pe care clienții Travlocals le pot găsi pe platformă.
Pauzele mici și dese, cheia marilor succese
Călătorile pot preveni burnout-ul, nu îl pot trata. Escapadele scurte și deconectările în week-end pot contribui la o rată mai scăzută a burnout-ului, ca o cură de vitaminizare, ne spune antreprenorul în turism, subliniind importanța echilibrului între muncă și viață personală.
Știm despre fondatorii de startup că muncesc mult și pot ajunge ușor în burnout. Radu ne povestește însă că el nu a experimentat burnout-ul, deși lucrează multe ore pe zi. A fost mai aproape de epuizare când era angajat în corporație, dar acum nu a resimțit același lucru. Ce a contribuit la asta ar fi o dată pasiunea pentru ceea ce face, cât și pauzele regulate și deconectarea, pe care le consideră esențiale.
”Ca antreprenor, ai senzația că poți să-ți iei pauză când simți că nu mai duci. Pauza se vede în bani, într-adevăr, asta până când lucrurile ajung să nu mai depindă de tine, dar e un deal pe care-l poți face pentru binele tău.”
Pauzele mici și dese, cheia marilor succese. Ne-o spune Radu despre el, dar și despre cum vede el că aleg să călătorească cei care rezervă prin Travlocals. În acest turism de nișă, oamenii caută experiențe autentice și servicii de calitate, ambele având un rol important în felul în care oamenii ajung să se bucure de timpul petrecut în destinația aleasă.
Și gazdele se retrag în munți
De cealaltă parte a platformei, stau hotelierii, gazdele sau oamenii care au ales o reconversie profesională către turism. Aici există și mulți oameni care s-au săturat de viața în corporație sau persoane care încă lucrează, dar au ales să și investească în cazări pe care să le pună la dispoziția oamenilor.
”Avem parteneri care au lucrat în corporații în poziții de top management și s-au retras în munți și au făcut niște cazări foarte faine, oameni care se ocupă acum de turism. Avem și oameni care au business-uri mari sau lucrează în corporație în continuare și fac partea de turism ca un fel de part-time. Sunt oameni care nu trăiesc din asta și nici nu-și doresc să facă volum din asta. Oferă însă niște servicii mai complexe, au tarife superioare și cumva fac asta de plăcere. Și avem și oameni care se ocupă de turism ca o tradiție din familie, din generație în generație, care și-au dat seama de trendul turismului de nișă.”
Escapadele în colțuri de sălbăticie
L-am rugat pe Radu să ne recomande și o experiență pe care nu ar trebui s-o ratăm. El ne-a întreptat atenția spre cea din Munții Făgăraș, unde turiștii pot participa la activități de conservare a faunei și se pot bucura de priveliști spectaculoase.
”În Munții Făgăraș se vrea construirea unui parc național de genul Yellowstone, să fie cel mai mare parc național din Europa. Sunt cei mai sălbatici munți din țara noastră și practic sunt nebrăzdați de drumuri. Adică un areal imens, unde se conservă speciile și au început să introducă zimbri, castori, lostrițe pe râu, e ceva fabulos. Au vreo 140 de mașini cu care rangerii patrulează acolo și reîmpăduresc toate crestele defrișate, conservă speciile, analizează acvile de munte, lupi. Și au deschis zona și publicului, astfel încât turiștii să poată să cunoască într-un mod profesionist sălbăticia de acolo. Poți să mergi cu ghizi și e foarte faină experiența, înnoptezi pe la observatoare de faună sălbatică pe gol alpin, ai bucătar-șef, o experiență completă.”
Pe Radu, week-end-ul nu prea-l prinde în oraș. Mai tot timpul pleacă, și asta recomandă și el celor care au această posibilitate. Cu o astfel de rețetă, săptămâna trece mai ușor, știind că în fiecare week-end te așteaptă o nouă experiență iar gândul tău se duce către următorul plan. Iar când ești acolo, trăind complet experiența aleasă, nu-ți mai stă gândul la acel mail. Cel putin, la el funcționează această metodă.
Podcast-ul ”Heat not BURNOUT” este realizat cu sprijinul glo™.
glo™ este un dispozitiv electronic ce se utilizează împreună cu consumabilele compatibile ce conțin nicotină, o substanță ce creează dependență. Este destinat consumatorilor peste 18 ani. Acest produs nu este lipsit de riscuri.