Bootcampul a reprezentat momentul în care echipele selectate în program s-au întâlnit față în față pentru prima dată și au cunoscut o parte din comunitatea Rubik Hub. Timp de trei zile, echipele au participat la workshop-uri, sesiuni de lucru, discuții individuale, toate menite să îmbunătățească strategiile actuale și să pună în lumină perspective noi. De asemenea, fondatorii și-au prezentat soluțiile inovatoare într-un pitch de trei minute și au primit feedback din public.

“Echipa Rubik Hub a reușit să aducă startup-uri internaționale la nivel early-stage și să creeze o platformă unde pot să se conecteze cu mentori și să învețe despre produs, strategia de preț, investiții. După aceste zile, fondatorii ar trebui să reevalueze tot ceea ce au făcut până acum și să se asigure că pun clientul în centrul deciziilor pe care le iau. Le-aș spune fondatorilor să nu se mai axeze atât de mult pe produsul lor, ci în schimb, să acorde atenție valorii pe care o pot crea pentru clienți”, a spus Alexandru Chifu, investitor la Fortech Investments.

Evenimentul a fost gândit în jurul strategiilor centrate pe clienți, tema principală a celor trei zile.

Unul dintre cele mai apreciate momente a fost sesiunea deschisă de întrebări și răspunsuri pe o temă importantă pentru startup-uri: obținerea de investiții de la fonduri cu capital de risc.

Patru mentori de referință în ecosistemul românesc de startupuri au împărtășit din expertiză: Mircea Ghiță (Metis Ventures), Răzvan Șută (Startup Wise Guys), Alina Georgescu (Catalyst Romania) și Alexandru Chifu (Fortech Investments).

Andrei Văcuț (UiPath) a condus o sesiune deschisă în care a răspuns la întrebări despre strategii de vânzare și dezvoltare. UiPath, compania care a pus România pe harta startup-urilor tech de top la nivel mondial, a fost o sursă de inspirație pentru toți cei prezenți. Printre sesiunile susținute de mentori s-au numărat și: Propunerea de valoare și profilul clientului ideal, susținută de Tudor Goicea, fondator Aqurate; Strategia de prețuri și modelul de afaceri, prezentată de Emanuel Martonca, fondator Soft Fight.

De asemenea, au fost organizate patru grupuri de lucru pe teme relevante pentru startupuri: marketing, investiții, dezvoltare de produs și vânzări. La fiecare grup de lucru au participat mentori cu expertiză în domeniu, iar fiecare startup și-a prezentat provocările specifice, căutând soluții și idei pentru consolidarea strategiilor existente.

Despre programul de accelerare pentru startup-uri

Pentru cea de-a șaptea ediție a acceleratorului Rubik Garage, au fost selectate 13 startupuri: Apollo Technologies, Brainactive, CraftGenie AI, Fairytales, Forensics Lab, FreedHome, GapMatch, Ruuts.travel, SiWeGO – Smart Eco Transport, STEMIX.TECH, SQBRobotics, Waitless și WeReload. Detalii aici.

Echipele sunt din România, Italia, Bulgaria și Ungaria și au clienții din țări precum Spania, România, Grecia, Marea Britanie, Belgia, Canada și India.

Startup-urile au fost selectate din peste 100 de înscrieri venite din 16 țări, ceea ce indică un nivelul ridicat de competitivitate și calitatea echipelor participante. Startup-urile activează în domenii variate, cum ar fi medtech, marketing, educație, resurse umane, HoReCa, comerț electronic și mobilitate.

Până la finalul lunii noiembrie, echipele vor continua cu un program intens care include peste 60 de ore de workshopuri, sesiuni de feedback și coaching. Acestea sunt esențiale pentru a-și rafina strategiile de creștere a veniturilor, extinderea pe piețele europene și atragerea de noi investiții. Cu ajutorul mentorilor – investitori, fondatori și experți din industrie – echipele vor primi îndrumări valoroase pentru a-și accelera creșterea.

Punctul culminant al acestei ediții va fi Demo Day, pe 28 noiembrie în București, unde cele 13 startupuri își vor prezenta soluțiile în fața unei audiențe formate din investitori, corporații și potențiali clienți.