Cele mai interesante lucruri pe care le-am scris pe start-up.ro între 21 și 25 octombrie

Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană. Aceasta este numărul 6 al acestui rezumat săptămânal.


Creștere de 20% pentru experiențe în lumea corporate

Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii, a înregistrat o creștere de 20% a numărului de proiecte corporate în primele 9 luni ale anului 2024. Creșterea este acclerată și de interesul tot mai ridicat al companiilor de a-și conecta echipele, de a stimula interacțiunea și colaborarea în afara mediului de lucru obișnuit și de a-și consolida cultura organizațională prin intermediul evenimentelor personalizate și experiențelor inedite.

Numărul comenzilor înregistrate de Complice.ro, atât pe segmentul corporate, cât și rezidențial, în primele 9 luni ale anului a crescut cu 33% față de perioada similară a anului trecut, iar media acestora se situează la 337 Euro. Pe segmentul rezidențial, media comenzii a fost de 113 Euro în primele 9 luni ale anului, în timp ce valoarea medie a pachetelor de experiențe alese de companii în aceeași perioadă s-a situat în jurul valorii de 3300 euro.

Pentru petrecerile experiențiale, data de 12 decembrie este una dintre cele mai solicitate date pentru evenimentele de final de an, având rezervări încă din primele luni ale anului. Astfel, clienții care își planifică din timp calendarul au blocat deja această dată pentru a-și asigura accesul la locații de top și servicii premium. Dorind cu totul altceva decât temele obișnuite de petreceri (“White Xmas”, “Casino Party”, “Neon party” etc), “Emily in Paris” și chiar “Insula Iubirii” sunt printre temele inedite cele mai dorite anul acesta.

Parteneriat DHL Express România împreună cu PROCESIO pentru o aplicație care simplifică procesele pentru transport

DHL Express, liderul pieței de servicii de curierat internațional și PROCESIO, companie specializată în automatizarea proceselor de business, au lansat aplicația eTransport Hub, menită să faciliteze parcursul clienților săi în obținerea documentației necesare, în conformitate cu sistemul național de monitorizare a transportului de mărfuri cu risc fiscal ridicat pe teritoriul Romaniei, eTransport.

Aplicația a fost creată și personalizată pentru partenerii DHL, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor acestora și a-i ajuta să obțină codul UIT cât mai simplu și în cel mai scurt timp, simplificând procesele complexe pentru declararea în sistemul ANAF a transporturilor cu risc fiscal ridicat.

Prin integrarea cu sistemele ANAF și infrastructura logistică DHL, aplicația pune la dispoziție o platformă care răspunde nevoilor companiilor într-un mod adaptat și eficient, cât și noi oportunități de automatizare și optimizare.

Companie de tehnologie din România și misiunea ei spațială

AROBS Polska, în cooperare cu AROBS Engineering din România – ambele companii parte din grupul AROBS, cea mai mare companie de tehnologie listată la Bursa de Valori București – au demarat proiectul „Dezvoltarea și calificarea unității de control a sateliților care efectuează operațiuni în zona de proximitate” (CRIMSON). Companiile au fost selectate de Agenția Spațială Europeană (ESA), proiect aprobat în septembrie 2024, ca parte a Programului pentru un Spațiu Curat, în cadrul programului COSMIC, faza a doua din cadrul Programului de Siguranță Spațială al Agenției Spațiale Europene (Perioada 2).

Proiectul răspunde unei nevoi specifice identificate pentru viitoarele misiuni de Îndepărtare Activă a Deșeurilor Spațiale (ADR) și Reparații în Orbită (IOS), de a realiza și califica pentru misiuni spațiale, un sistem integrat de control, care sa fie capabil să interacționeze cu mai mulți senzori și date de tip imagini, având suficientă putere de procesare și capacitate de memorie pentru a efectua o varietate de procesări în timp real pe un set mare de date de intrare; aceste operațiuni vor include procesarea complexa a imaginilor si a datelor de la senzori, generare datelor de control pentru modulele de navigație și pentru sistemele robotice, precum și funcții suport, precum comprimarea imaginilor si criptarea datelor.

Acest dispozitiv este prevăzut să fie unitatea principală care furnizează funcțiile necesare de monitorizare și control în timpul fazei critice a operațiunilor de proximitate, inclusiv manevrele de apropiere și capturare/cuplare. Această unitate va fi suficient de generică și adaptivă pentru a putea sprijini o varietate de cazuri de utilizare, fără a fi nevoie de etape majore de modificare și/sau re-calificări suplimentare.

George Bills de la BCR: funcționalitate pentru gestionarea și plata mai rapidă a utilităților în parteneriat cu un startup românesc

BCR lansează, împreună cu fintech-ul Pago, o nouă funcționalitate în ecosistemul digital George, care le permite utilizatorilor să gestioneze mai ușor și mai rapid plata facturilor de utilități.

Prin George Bills, clienții persoane fizice pot să-și achite facturile de utilități către peste 350 de furnizori din România și au acces la informațiile necesare pentru a gestiona și plăti facturile de la diverși furnizori de utilități.

Funcționalitatea poate fi activată ușor din Magazin (Store), secțiunea Extraoptiuni (Extra) și este gândită să simplifice semnificativ procesul de administrare a facturilor la utilități prin automatizare, personalizare și predictibilitate.

59% dintre oameni vor tehnologie smart acasă la ei

Conform unui studiu realizat de Schneider Electric, 59% se așteaptă ca tehnologiile inteligente să fie standard în casele noi (creștere de 18 puncte procentuale față de 2020). Mai mult, 39% dintre oameni ar fi dispuși să plătească mai mult pentru o casă dacă ar fi echipată cu dispozitive smart home și 45% spun că tehnologia inteligentă face o casă mai dezirabilă – o schimbare mare față de 2020, în creștere cu 14 puncte și, respectiv, 8 puncte procentuale.

Unele dintre cele mai populare dispozitive smart tech identificate în sondajul Schneider Electric sunt: asistenți vocali, sisteme inteligente de iluminat, sisteme inteligente de monitorizare a consumului de energie și sonerii inteligente sau sisteme de acces.

Nou CEO la SanoPass

Începând din luna octombrie a acestui an, Ioana Moldovan, ex. Corporate Sales Manager în cadrul MedLife România, devine noul Director General al SanoPass, după retragerea din această funcție a lui Andrei Vasile.

În calitate de fondator al unui start-up care a reușit să schimbe paradigma în piața de MedTech din România, Andrei Vasile s-a implicat activ în modificarea codului fiscal, astfel încât abonamentele de fitness să fie scutite de taxe și să devină deductibile. Inițiativa ajută un număr tot mai mare de angajați din România să acceseze serviciile de fitness și wellness, acțiuni cu un impact major în prevenirea diverselor condiții medicale cu care românii se confruntă tot mai des.

Ioana Moldovan a ocupat anterior rol pe vânzări în cadrul Royal Bank of Scotland și mai multe roluri în MedLife, ultima poziție ocupată fiind cea de Corporate Sales Manager al MedLife S.A. În tot acest timp a gestionat cu succes un portofoliu strategic de clienți atât B2C în domeniul bancar, cât și B2B în cel al serviciilor medicale.

Nou Chief of Staff & Business Transformation la FintechOS pentru a susține dezvoltarea companiei la nivel global

FintechOS, o platformă de management end-to-end al produselor financiare, a numit-o pe Lidia Cîrstei în funcția de Chief of Staff & Business Transformation, începând cu 1 octombrie 2024. În acest rol, Lidia va coordona procesul de transformare a companiei, de la faza de scale-up la o companie globală, concentrându-se pe eficiența operațională și creșterea sustenabilă.

Lidia s-a alăturat FintechOS în mai 2021 ca Service Delivery Director of Professional Services, iar de atunci a deținut roluri cheie, inclusiv de Chief Operating Officer pentru Europa Centrală și de Est și Chief of Staff. Lidia are o experiență de peste 22 de ani în domeniul bancar și al asigurărilor, deținând funcții de conducere în cadrul Alpha Bank Romania și UNIQA Asigurari.

În noua sa poziție, Lidia va fi responsabilă de implementarea excelenței operaționale și de asigurarea unui nivel ridicat de satisfacție a clienților pe măsură ce FintechOS își va continua expansiunea globala.