Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Vezi în avanpremieră
Alături de studiouri din Oslo, Lisabona, North Carolina si Stockholm, Funcom București a contribuit timp de 4 ani la dezvoltarea jocului Dune: Awakening, bazat pe cărțile de science-fiction ale autorului Frank Herbert și în colaborarea cu studiourile Origo, pentru a captura elementele și estetica filmelor cu același nume din 2021.
Contribuția biroului Funcom București
Funcom este una dintre cele mai vechi companii de gaming development din lume, lansată în 1993. Compania se axează pe o filosofie de „design first”, care construiește lumi imersive de tip multiplayer. Printre jocurile create de ei se numără și Age of Conan (2008), unul dintre cele mai vechi jocuri de tip multiplayer care încă este activ, și titluri precum Anarchy Online și, cel mai recent, Dune: Awakening.
De la înființarea sa din timpul pandemiei, în 2021, studioul local Funcom s-a dedicat dezvoltării Dune: Awakening, și au contribuit, printre altele, la componenta de QA condusă de Răzvan Safta, Head of QA și la dezvoltarea vizuală a jocului cu Oana Tenescu, Lead Environment Artist, care ne spune cu amuzament că nu există o regiune din joc care nu a fost atinsă sau creată cu ajutorul ei.
„A fost o experiență interesantă, să construiești o comunitate pe timp de pandemie. Multă lume voia să lucreze de acasă, dar industria avea nevoie de interacțiune,” ne povestește la evenimentul de lansarea Ionuț Codreanu, Head of Studio Funcom România.
Echipa este formată în prezent din 100 de oameni, iar studioul a fost inițial deschis cu focus pe departamentul de QA, care aveau să lucreze cu parteneri externi. Mai apoi, au dezvoltat departamente de tech, artă și data analysis.
Studioul din București lucrează pe zona de QA la toate titlurile din portofoliul Funcom.
Despre jocul Dune: Awakening
Inspirat din legendarul univers creat de Frank Herbert, Dune: Awakening este un joc de explorare open-world și gameplay de tip survival. Printre caracteristicile care ni s-au prezentat se numără: cutscenes complete și o narațiune fluidă pentru un joc de tip survival, o multitudine de climate și posibilitatea de a interacționa cu lumea în orice fel dorești prin 5 clase, posibilitatea de a crea un personaj unic și un stil de combat personalizat și un endgame loop unde, după ce termini povestea principală, poți decide soarta lumii prin alegeri săptămânale.
Povestea principală poate fi completată în aproximativ 50 de ore, iar dacă vrei să descoperi toate secretele jocului, ai nevoie de aproximativ 200 de ore dedicate. Mai mult, jocul este dezvoltat pentru a te încuraja să interacționezi cu alți jucători, având integrat proximity chat și mecanici de construire a unor gilduri și comunități, cât și un sistem de trading.
Dimensiunea jocului este una masivă, care se întinde pe o dimensiune de 64 de km, adică cam de la București la Ploiești, conform lui Răzvan Safta, Head of QA. Pe lângă această zonă cu misiunile principale, există și o zonă de endgame, care se întinde pe aproximativ 576 km.
La o săptămână din momentul lansării, Dune: Awakening are un rating „very positive” de 85% pe Steam, din 26.373 review-uri. Până in acest moment, jocul a inregistrat un maxim de aproape 200.000 de jucatori simultan și a păstrat un număr mediu de jucători de peste 100.000 conectați pe serverele Dune: Awakening pe tot parcursul zilei.