Cele mai interesante lucruri pe care le-am scris pe start-up.ro între 7 iulie - 11 iulie 2025.
- REVIEW Sony Bravia 8 II - de ce Sony e mai scump ca LG sau Samsung?
- DeCode | Corina Mirică, SoftServe România: Ce este un Project Manager într-o companie IT și ce trebuie să faci în acest rol
- Interamerican lansează în România brandul digital de asigurări Anytime
- Ce poate face AI pe laptop fără internet? Mai multe decât crezi
- Valentin Vancea, Patria Bank: "Oportunități de finanțare, deși costul lichidității pentru afaceri a crescut"
- Bogdan Axinia după plecarea de la eMAG: se implică în Growceanu, V7 Capital, SeedBlink, dar și ONG-uri
- OnePlus lansează modelele OnePlus Nord 5 și OnePlus Nord CE5 în România
- Speaker la Mind your Business 2025: Dragoș Smeu, fondator Mavericks
- Andreea Uceanu, floria.ro: ”un lider bun știe că nu are toate răspunsurile, dar pune întrebările bune”
- REVIEW FBC: Firebreak: deocamdată doar potențial
Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană.
Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
Pluriva, compania românească de dezvoltare software de afaceri tip ERP anunţă lansarea PlurivaAI, cel mai avansat asistent AI integrat într-un sistem ERP din România, dedicat managerilor care vor să obţină răspunsuri rapide la întrebări despre rezultatele afacerii și care ţintesc să-și atingă obiectivele de business.
PlurivaAI satisface nevoi diverse, de la generarea de rapoarte simple sau complexe, generarea anumitor documente şi găsirea rapidă a informaţiilor de care are nevoie un antreprenor sau manager pentru buna funcţionare a activităţii operaţionale. Practic, asistentul virtual se transformă într-un departament disponibil 24/24, capabil să genereze instant rapoarte complexe de business, să caute şi să furnizeze informaţii în baza de date ori să genereze anumite documente pentru echipă.
Compania românească a investit circa 250.000 de euro în asistentul virtual PlurivaAI, costuri ce reprezintă investiţia în dezvoltarea şi configurarea acestui produs, la care au lucrat 18 persoane din departamentele de dezvoltare software, testare şi implementare.
Compania estimează ca până la finalul anului, din cele peste 2.000 de firme din ce se bazează soluția Pluriva ERP în activitatea lor de zi cu zi, 15% dintre acestea să utilizeze Asistentul virtual personal PlurivaAI. Principalele industrii cheie de unde provin managerii care vor folosi asistentul virtual AI sunt din Distribuție, Producție, Servicii, eCommerce, Retail, Proiecte sau Contabilitate.
Bolt Business, creștere de 66% a cifrei de afaceri în ultimul an
Bolt Business raportează o creștere de 66% a cifrei de afaceri, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În linie cu această evoluție pozitivă, și volumul de clienți noi generat în iunie 2025 a crescut tot cu 66% față de numărul clienților atrași în aceeași lună a anului trecut.
Pentru angajații români, cele mai semnificative beneficii, în ordinea importanței, sunt tichetele de masă, costurile de navetă subvenționate și asigurarea privată de sănătate, conform unui studiu desfășurat de Bolt pe patru dintre piețele în care activează.
Preferința se reflectă în cifrele Bolt Business care a început să fie folosit de 1.300 de companii în ultimele 12 luni. La nivel național, peste 5.000 de companii folosesc săptămânal Bolt Business ca soluție de mobilitate.
Tot mai multe companii pun accent pe flexibilitate și pe centralizarea serviciilor legate de cheltuielile cu angajații, aspecte care simplifică semnificativ procesele interne. La creșterea diviziei a contribuit și succesul cupoanelor Bolt Business, lansate în 2024, care au fost bine primite de segmentul corporate.
evomag investește în servicii - compania vizează dublarea veniturilor în următorul an
evomag accelerează investițiile în zona de servicii și vizează dublarea veniturilor generate de această categorie în următorul an, mizând pe interesul crescut al clienților pentru pachetele care includ și punere în funcțiune, mentenanță sau suport tehnic. Considerate de companie o categorie de sine stătătoare de produse, serviciile vor beneficia în perioada următoare de o poziționare distinctă, de un focus crescut în marketing și de extinderea rețelei de parteneri.
Potrivit evomag, veniturile din servicii au crescut cu 50% în ultimele 12 luni, cele mai solicitate fiind: instalarea aparatelor de aer condiționat (cu o rată de atașament produs–serviciu de peste 10%); montajul de televizoare și electrocasnice mari; asamblarea de PC-uri (în special în segmentul premium); servicii de reparații pentru telefoane mobile – fie direct prin evomag, fie prin rețeaua de parteneri.
Comportamentul de cumpărare se schimbă vizibil: clienții aleg tot mai frecvent pachetele care includ produs + serviciu, ceea ce contribuie la creșterea vânzărilor medii și la diversificarea surselor de venit pentru evomag. Rata de atașament între produs și serviciu a ajuns la circa 10% în categoriile de bază, dar compania consideră că acest procent poate fi crescut semnificativ în următorii ani.
Pe termen mediu, evomag are în vedere lansarea unor noi servicii, în special pentru categoriile în care întreținerea periodică este esențială. În paralel, compania lucrează la optimizarea vizibilității acestor servicii în platformă și la integrarea lor mai eficientă în fluxul de achiziție online.
evomag oferă, în prezent, peste 110 tipuri de servicii active, grupate în jurul celor mai populare categorii de produse: instalare aer condiționat, montaj de electrocasnice și televizoare, asamblare și mentenanță pentru PC-uri și laptopuri, montaj folie pentru dispozitive mobile și alte intervenții tehnice specializate pentru trotinete electrice și pentru biciclete.
Finqware și METRO România anunță un parteneriat pentru implementarea plăților direct din cont, prin tehnologia open banking
METRO România, lider pe piața comerțului cu ridicata de produse alimentare și nealimentare și fintech-ul românesc Finqware anunță încheierea unui parteneriat strategic pentru implementarea unei noi metode de plată destinate clienților profesioniști: plata direct din contul bancar, prin tehnologia open banking.
Prin acest parteneriat, METRO România devine unul dintre primii retaileri din Europa Centrală și de Est care oferă clienților săi – în special antreprenorilor și profesioniștilor – posibilitatea de a efectua plăți direct din conturile bancare, instant, sigur și complet digitalizat.
Noua funcționalitate, numita METRO Pay, este posibilă prin integrarea FinqLink, soluția open banking de inițiere a plăților dezvoltată de Finqware, care permite clienților METRO să plătească instant, direct din contul bancar, fără a mai depinde de card sau numerar. Totul, într-un proces complet digital, securizat și disponibil în timp real, datorită integrării cu infrastructura de plăți instant a băncilor din România operată de Transfond, operatorul național de plăți interbancare din România.
Integrarea tehnologiei FinqLink în ecosistemul digital METRO România permite clienților să inițieze o plată printr-un simplu click, fiind redirecționați către aplicația băncii lor pentru confirmare. Odată autorizată, plata este procesată instant, iar METRO primește confirmarea în timp real.
160.000 de aplicări pentru joburile part time au fost înregistrate de la începutul verii
Din cele 1,1 milioane de aplicări înregistrate de la începutul verii pe eJobs.ro, 160.000 au fost pentru job-urile part time, iar, dintre acestea, 32% au mers către pozițiile part time remote, candidații căutând, astfel, opțiuni prin care, pe timp de vară, să își crească veniturile în paralel cu job ul principal pe care îl au.
Și în ceea ce privește numărul de job-uri se observă o deschidere din partea angajatorilor către candidații care vor să lucreze cu jumătate de normă. Astfel, de la începutul lunii iunie și până acum au fost postate 3.200 de joburi part time, ceea ce reprezintă 11% din numărul de joburi postate în această perioadă. Cele mai multe vin din partea angajatorilor din retail, servicii, call center / BPO, turism, industria alimentară și asigurări. Peste 70% dintre aceste poziții caută candidați din segmentul entry level și încă 10% fără experiență.
Tot cei care au maximum doi ani de experiență, adică segmentul entry level, și cei care nu au deloc experiență sunt și cei care aplică cel mai mult pentru joburile part time remote. Raportat la categoria de vârstă din care fac parte, cea mai mare nevoie de un loc de muncă ce poate fi făcut de acasă și cu jumătate de normă sunt candidații cu vârsta cuprinsă între 25 și 35 de ani și cei între 18 și 24 de ani.
De altfel, o diferență similară se remarcă și în zona aplicărilor, în condițiile în care dacă, la nivel general, 14% dintre aplicări sunt pentru job-urile remote, pentru job-urile part time, procentul aplicărilor pentru opțiunile remote este de 32%. Pozițiile scoase în piață de companiile din advertising / marketing / PR, call center / BPO, retail, servicii și financiar - bancar reprezintă primele opțiuni ale candidaților care vor un job part time remote.
Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, media salarială netă, la nivel național, pentru un job part time este de 3.000 de lei pe lună, în timp ce pentru un job full time media este de 5.000 de lei net pe lună.