ContentSpeed, agenție de e-commerce full service, a realizat o analiză a comerțului online în timpul sezonului estival. Printre cele mai profitabile sectoare de business online ale verii 2015 pe platforma ContentSpeed s-au numărat cele ale hainelor pentru ocazii speciale și ale bijuteriilor.
Magazinele online care au în ofertă astfel de produse au înregistrat creșteri între 20% și 100%, asta în timp ce în majoritatea domeniilor de activitate scad vânzările, deoarece oamenii își alocă mare parte din buget vacanțelor.
De exemplu, brandul românesc Mizar a lansat o colecție specială de rochii elegante într-o vreme în care coșul mediu tradițional ar fi scăzut din cauza reducerilor. Totuși, printr-o combinație între produse cu un preț mediu mai mare și reducerile de final de sezon a reușit să genereze o creștere cu 35% a vânzărilor în august.
De asemenea, o nișă foarte bună începe să crească în România, și anume închirierea de rochii elegante de la marile case de modă. La Dressbox, de la tinerele absolvente de liceu până la marile vedete autohtone, toate au reușit să-și găsească ținute de mii de euro la preț modic de închiriere. Numărul de clienți a crescut cu peste 100% în sezonul nunților și balurilor de absolvire.
Care este comportamentul consumatorului vara
Pentru a înțelege mai bine comportamentul consumatorului, trebuie conştientizat ce înseamnă achiziționarea produselor online. Atunci când un client vrea să cumpere online, o va face ca să scape de anumite bătăi de cap, cum ar fi distanța de deplasare. Totuși, “bătăile de cap” nu sunt la fel pentru fiecare produs și acest fapt se vede în conversii.
În sectorul fashion însă situația este mai complicată din cauza mărimilor care nu sunt tot timpul potrivite și un astfel de produs mai trebuie să se și simtă bine, iar asta se face prin probă. Distanța nu mai este o bataie de cap, ci faptul că trebuie returnat produsul sau că nu se mai poate baza clientul pe acel articol pentru o anumită ocazie.
Mai este și un alt fenomen care alterează conversiile, și anume webrooming-ul finalizat prin showrooming. Fiind vorba de ținute speciale, peste 60% din consumatorii români preferă să se documenteze online (webrooming), dar aleg să cumpere produsul dintr-un magazin clasic. Astfel, conversiile sunt mai mici, deoarece aceste tranzacții nu sunt cuantificabile.
În final, merită reținut că vara este profitabilă pentru afaceri care comercializează obiecte destinate ocaziilor speciale. Un business pentru a fi profitabil trebuie să speculeze din timp “evenimentele verii” și să-și promoveze oferta luându-le în calcul, punând accent pe real-time marketing.