Acum patru ani, Adrian Fako, Elena Filip și Daniel Teodoroiu au decis să creeze un produs pentru agenția lor de servicii digitale, 8000 Plus. Voiau un tool pentru a coordona operațiunile și zona financiară. Așa a început Accelerole. După patru ani, ca în orice poveste cu startup-uri, au ajuns la a treia variantă, au schimbat produsul, iar astăzi au primele contracte în valoare cumulată de 80.000 de euro. Noi am vrut să aflăm care sunt provocările unui startup trecut prin trei iterații.
În 2012, Adrian Fako, Elena Filip lucrau la propria lor agenție, 8000 Plus, care mai există și astăzi. Aveau nevoie de un tool operațional și financiar, care să facă și predicții de viitor, în condițiile în care aveau un workload variabil. Au aplicat și au intrat în acceleratorul MVP Academy, iar acolo lucrurile s-au schimbat.
Ne-am dat seama că avem o echipă sales driven. Aveam experiență de vânzări și am sărit peste partea de interviuri de documentare
„Ne-am dat seama că avem o echipă sales driven. Aveam experiență de vânzări și am sărit peste partea de interviuri de documentare. Am trecut prea repede la vânzare, iar clienții voiau multe soluții custom, mai ales din zona de consultanță“, spune Elena Filip. „Am învățat că poluam calitatea lucrurilor aflate prin faptul că vorbeam despre ceea ce și-ar dori imediat clienții, ce sunt dispuși să plătească și treceam direct la negocierea de vânzări în aceeași întâlnire“, explică fondatoarea Accelerole.
În MVP Academy au aflat că nu au o nișă clară. „Rezolvam atât de multe lucruri pentru clienții noștri. Nu aveam un strong statement, nu puteam să spunem ce facem exact. De asemenea, valoarea produsului era mai mică decât costul de achiziție al clienților“, a mai spus Filip.
Varianta a doua
După MVP Academy și-au dat seama că au nevoie de un nou produs, care să rezolve niște probleme mai concrete. Practic, au extras din ceea ce aveau, doar o parte. Au creat o unealtă prin care companiile pot să-și monitorizeze freelancerii cu care lucrează.
O treime din americani sunt freelanceri. Noi după MVP Academy am observat acest trend și ne-am nișat vertical astfel
„O treime din americani sunt freelanceri. Noi după MVP Academy am observat acest trend și ne-am nișat vertical astfel. Cu toate acestea, nu eram convinși că era produsul la care voiam să lucrăm câțiva ani. Am avut multe temeri interne. Am trăit din lucrurile custom pe care le făceam ca agenție, iar acum suntem full time în Accelerole, care se întreține din proprii clienți“, explică Elena Filip.
Varianta actuală
După ce nu au reușit să vândă varianta a doua a aplicației, nu au renunțat la proiect, ci l-au schimbat radical. Astăzi, Accelerole se poziționează ca o platformă de LMS, adică Learning Management System. Practic, creează platforme dedicate pentru companii, prin care acestea pot interacționa cu toți angajații, indiferent dacă sunt la sediu sau nu. De asemenea, pot să țină legătura cu partenerii și contractorii. În cuvinte simple, o platformă internă de comunicare, care poate fi asemănată cu o revistă utilă pentru toți partenerii.
În loc să gestionezi doar freelanceri, interacționezi cu ei prin oferirea de conținut relevant. Este vorba de ecosistemul din jurul tău
„80% din cei care au un sistem de tipul acesta sunt nemulțimiți. Avem 400 de competitori în zona de LMS, dar poți să ajuți clienții să-și țină contractorii, partenerii externi, clienții de top și angajații într-un singur loc și să le oferi informație“, a povestit Adrian Fako. „În loc să gestionezi doar freelanceri, interacționezi cu ei prin oferirea de conținut relevant. Este vorba de ecosistemul din jurul tău: poate fi vorba de angajații din țară, fie livrezi programe de loialitate, fără să depinzi de o ședință de vânzări sau de o deplasare în țară“, a mai spus cofondatorul Accelerole.
În momentul de față, a explicat Elena Filip, Accelerole are trei contracte semnate cu jucători multinaționali din zona FMGC și oil&gas, cu 4.000 de utilizatori deja care folosesc aplicația. Practic, Accelerole oferă aplicația white label (fără logoul lor, cu numele clientului). Contractele însumează 80.000 de euro până acum, primul succes al unui startup dezvoltat în patru ani și cu trei iterații.
Pentru viitorii clienți, Accelerole caută firme de peste 80 de angajați, care au cel puțin 200-300 de colaboratori sau oameni care lucrează în teren.
Ce greșeli au făcut până acum
I-am întrebat pe Adrian și pe Elena, în biroul lor de la TechHub București, care au fost greșelile făcute până acum, mai ales că au încercat să lanseze două produse care nu au funcționat.
În primul rând, spun ei, au fost oameni de vânzări care s-au concentrat să dea produsul mai întâi, apoi au decis să facă interviuri cu potențialii clienți, adică research, pentru a vedea ce vor ei. De asemenea, „am fost safe. Ne-a luat mult timp să ne dedicăm pe Accelerole. Aveam proiecte ongoing și nu am făcut din Accelerole prioritatea zero“.
În momentul de față, cei trei fondatori vor să atragă noi clienți, iar pe final de vară să ajungă la un accelerator din afară pentru a putea să ajungă și la noi companii din străinătate.