O boxă inteligentă pentru copii, creată de un belgian de origine română, a reușit să strângă 53.000 de euro după o campanie de Kickstarter la începutul căreia avea ca obiectiv obținerea a 50.000 de euro. Theodore Marescaux a dezvoltat gadgetul pornind de la propriile nevoi, iar acum vrea să schimbe interacțiunea pe care o au părinții cu cei mici.
Pleca din România în vremea comunismului
Theo a plecat din România în 1985, la vârsta de 9 ani, alături de părinții săi. Au părăsit România comunistă pentru Franța, unde a și studiat. A ajuns la facultate și a făcut inginerie, iar studiile și le-a continuat în domeniu în Irlanda. „Ulterior am descoperit Belgia și orașul Leuven, când eram încă student la microelectronică. Aici se găsește unul dintre cele mai importante centre de nanotehnologie din Europa. Am făcut un stagiu și am primit și primul meu job ca cercetător, timp de șapte ani“, povestește Theodore pentru start-up.ro.
De mic a avut un vis , să-și deschidă propria firmă. După mulți ani de inginerie și cercetare a decis să-și deschidă o afacere. După un master la Vlerick Business School și-a schimbat cariera și a ales product management. Așa a început MuuseLabs în 2014, firma care dezvoltă Jooki, boxa inteligentă special construită pentru copii.
O idee inspirată de copii
Jooki este o boxă inteligentă ca un music player, care folosește figurine pentru a alege muzica potrivită pentru cei mici. Practic, cu ajutorul unor figurine, copiii pot să pornească sunetul. Acestea sunt puse deasupra boxei și comunică printr-o conexiune Bluetooth cu ele. Melodiile sunt stocate în Jooki, iar figurinele sunt presetate de către părinți pentru ca cei mici să nu asculte ce nu trebuie.
Ideea a venit de la fiica mea pe când avea trei ani. Voia să-i cânt o piesă de la Queen și mi-am dat seama că ea nu utilizase niciodată CD-uri. Nu avea libertatea noastră, de când utilizam casete sau discuri
„Ideea a venit de la fiica mea pe când avea trei ani. Voia să-i cânt o piesă de la Queen și mi-am dat seama că ea nu utilizase niciodată CD-uri. Nu avea libertatea noastră, de când utilizam casete sau discuri. Segmentul destinat copiilor este lăsat la nivelul de acum 10-20 de ani, în timp ce segmentul pentru adulți a evoluat mult. Copiii nu sunt echipați cu tehnologia care să-i aducă în prezent și apoi să-i pregătească pentru viitor“, explică Marescaux.
Muzica e copiată pe Jooki sau vine din streaming-ul din Cloud. Figurinele funcționează ca un bookmark pentru un anumit playlist. Totul a fost testat intern, pe copiii celor de la Muuselabs - vrei șapte puști și doi tătici. „Am observat că o figurină deservește 10-20 de melodii pe care copiii știu să le asocieze, iar o dată la șase luni sau un an, trebuie să aducem melodii noi. Pentru că cei mici preiau mult din ce aud la școală sau la grădiniță, scopul nostru e ca la șase luni să filtrăm ce primesc ei din mediile sociale și să facem un playlist care să ne reprezinte și să-i educe“, explică Theo. De asemenea, spune, figurinele sunt utile pentru că altfel copiii ar pune o piesă pe repeat toată ziua. Așa, cu simpaticele obiecte, aceștia diversifică ce ascultă.
Pentru că cei mici preiau mult din ce aud la școală sau la grădiniță, scopul nostru e ca la șase luni să filtrăm ce primesc ei din mediile sociale și să facem un playlist care să ne reprezinte și să-i educe
Atunci când boxa nu e folosită de către copii, cei mari se pot bucura de ea și o pot asocia unui telefon sau unui laptop, ca o sursă audio externă.
Figurinele, posibilitate de business
Un amănunt interesant al boxei Jooki sunt aceste figurine, pe care le puteți vedea și în imagini. Lor, după cum am spus, le sunt asociate playlist-uri, dar pe viitor pot fi personalizate și deschid o linie de business pentru MuuseLabs.
Poveștile sunt o componentă importantă în educația copiilor, iar companiile de publishing și casele de discuri vor putea găsi pe platforma noastră un canal de distribuție care este augmentat de aceste figurine
„Poveștile sunt o componentă importantă în educația copiilor, iar companiile de publishing și casele de discuri vor putea găsi pe platforma noastră un canal de distribuție care este augmentat de aceste figurine care făceau oricum parte din viața copiilor, numai că acum sunt inzestrate cu magia tehnologiei“, explică Marescaux.
În plus, Theo se gândește că cei mici și-ar putea face singuri figurinele, odată cu evoluția hub-urilor de printare 3D. „Vrem să creăm un kit de personalizare de figurine și tokens pe bază de culori. Părinții și copiii vor putea să-și creeze propriile figurine. Ele au potențialul unui cover de CD“.
Crowdfunding și viitor
Costurile de realizare ale unui produs hardware au scăzut mult în ultimii ani. MuuseLabs a investit deja în campania de Kickstarter - de la promovarea pe Facebook, până la alte canale de marketing pentru a aduce oamenii în campania lor.
În momentul de față, designul produsului e terminat, iar parteneriatele cu fabricanții sunt puse la punct. Următoarea etapă, după ce au reușit să primească 53.000 de euro va fi punerea la punct a liniei de producție.
Pe lângă hardware, Jooki va avea și o aplicație specială pentru părinți, care va putea seta alarme de dimineață pentru cei mici, vor putea seta momentul când Jooki începe să pună sunete pentu culcare, dar vor putea și închide accesul. Cei care au vrut să comande produsul pe Kickstarter au plătit 149 de euro. Campania a dus la 359 de comenzi cu ajutorul backerilor.