Așa a apărut Reefkig Solutions, o soluţie de tip SaaS care ajută magazinele online, specialiştii în marketing şi agenţiile digitale să monitorizeze bugetele pentru promovarea în mediul digital. O investiție de circa un sfert de milion de euro, așa cum ne precizează Ionuț.
Cum a ajuns la ceea ce este acum Reefkig Solutions și la soluția pe care o pune la dispoziția oamenilor din agenții de digital?
”Încă din 2009 am început să atrag clienți pe zona de marketing digital, clienți mici și medii la acel moment, pe zona de promovare. În 2011 agenția WebDigital a ajuns la forma finală devenind prima agenție din România specializată exclusiv în PPC Marketing. La scurt timp de 2011 am separat zona de training, consultanță pe marketing online și orice alte servicii adiționale care nu era consistente cu serviciile “core” WebDigital”, povestește Ionuț.
Așa a apărut Pan Development, companie în cadrul căreia a dezvoltat Upgradient, un proiect prin care Ionuț își propusese să ofere soluții software, diverse implementări de coduri de tracking, module de tracking mai avansate pentru comerț electronic, design de bannere și alte câteva elemente de care aveau nevoie clienții WebDigital.
”Pe lângă clienți am început să dezvoltăm câteva aplicații software: RealSpent, Playground și cel mai târziu o soluție tip CRM care era construită pentru nevoile WebDigital. După câțiva ani am analizat profitabilitatea celorlalte categorii de servicii și am realizat că nu sunt atât de profitabile, mai ales că clienții WebDigital aveau rezolvate majoritatea nevoilor când deveneau clienți WebDigital. Și atunci am ales să ne axam doar pe aplicațiile software și să le generalizăm astfel încât să putem să le vindem la agenții împreună cu un pachet de consultanță oferit de către mine”, completează el.
Lucrurile au început să se miște în 2019 și la începutul anului trecut, însă în momentul în care pandemia s-a declanșat în țara noastră, tot ce începuseră să construiască s-a blocat.
”Agențiile au avut mai mulți clienți, nu au avut timp de optimizarea proceselor interne, au activat “survival mode” și interesul pentru un pachet complet consultanță și optimizare procese în agenție, software, nu a prins tracțiune. În acel moment am făcut iar o separare, în 2020, când am înființat compania Reefkig Solutions, practic ambaland tot în acest produs SaaS, care avea validarea extinsă a agențiilor și a companiilor cu care interacționasem”, explică Ionuț Radu Munteanu.
Reefkig Budgets - să nu ai supraconsum sau subconsum la bugetele tale pentru marketing
Reefkig oferă o suită de soluții: Reefkig Budgets, Reefkig Tasks și Reefkig CRM. ”Acestea din urmă nu sunt încă publice, dar pot fi accesate pe bază de invitație”, afirmă Ionuț.
În cazul Reefkig Budgets, tool-ul se adresează tututor celor care lucrează cu bugete de promovare online și care au o planificare coerentă a cheltuielor de marketing.
În esență, Reefkig Budgets îi ajută să se asigure că desfășurearea planului de buget de promovare se desfășoară cum a fost planificat și că nu există cheltuieli excesive sau că nu rămân investiții nerealizată dar care au fost planificate.
”Am identificat magazinele online care desfășoară campanii pe Google Ads și Facebook Ads intern sau prin agenții, freelanceri și creatori de conținut care desfășoară campanii de promovare pe Google, YouTube, Instagram, Facebook și care vor să aibă o perspectivă de ansamblu, brand manageri care au multe tipuri de campanii cu bugete bine planificate gestionate de mai multe entități și echipe și agenții de digital marketing și media care au multe conturi pe care trebuie să intre cu regularitate pentru a verifica felul în care se realizează consumul”, spune fondatorul startup-ului despre utilizatorii cărora li se adresează Reefkig Budgets.
”Dacă îți planifici 3.000 de euro pentru o campanie de 30 de zile și ai 3 canale și 3 produse pe care le urmărești, deja ai 9 segmente cu bugete diferite care necesită atenția ta, ca la mijlocul perioadei să nu te surprindă că ai investit 1.000 euro și trebuia să investești 1.500 sau mai rău 2.000 euro. În ambele situații trebuie să iei decizii și să acționezi rapid pentru a îndrepta situațiile. Aceste calcule consumă timp și sunt recurente”, exemplifică Ionuț modul în care soluția Budgets poate ajuta specialiștii din agențiile digitale.
Pentru a avea acces la soluția Reefkig sunt 3 variante de cost. Există un pachet pentru 2-3 utilizatori, cu un preț cuprinsîntre 19 și 39 de euro/lună, un pachet de preț între 49 și 99 de euro/lună util companiilor care au între 3 și 10 utilizatori și un pachet cu preț cuprins între 199 și 499 de euro/lună, soluția putând fi folosită de un număr nelimitat de utilizatori.
Momentan, Reefkig Solutions are doar câţiva clienţi plătitori, însă echipa lucrează la atragerea unui număr tot mai mare de utilizatori.
”Obiectivele sunt ca până în 2023 să avem 250 de magazine online și branduri care monitorizează campaniile cu noi, 75 de freelanceri sau agenții mici și 20 de agenții digitale. Ne așteptăm la o cifra de afaceri pe 2022 de 95.000 euro, pe care ne așteptăm să o dublăm în 2023”, concluzionează Ionuț Radu Munteanu.