Pe 25 mai 2018, regulamentul GDPR - General Data Protection Regulation - va intra în vigoare. Ce deosebește acest regulament de altele? Are amenzi. Dacă o companie care administrează datele utilizatorilor pe internet nu respectă, poate primi o amendă procentuală din cifra de afaceri. Practic, orice firmă din online va fi afectată de acest regulament.

Mailjet, o companie din Franța care oferă servicii de email, a făcut un studiu printre startup-urile din întreaga lume și a ajuns la concluzia că două treimi nu respectă acest regulament. Practic, companiile trebuie să aibă grijă cât păstrează datele, cum le accesează și dacă utilizatorii vor dori datele, vor fi obligate să le ofere. Practic, crește transparența stocării datelor.

4.000 de companii au participat la studiu și se arată că 91% din companii strâng date de la utilizatori. Raportul spune că “multe startup-uri sunt complet nepregătite pentru GDPR și au probleme de consimțământ și planificare”.

Poți citi aici despre Sypher, un startup românesc care ajută companiile să respecte regulamentul GDPR.

“Nu trebuie să fii o companie mare ca să ai date personale ale utilizatorilor. Un startup care folosește automatizare a marketing-ului, newslettere sau oferte, va colecta date. Nu e surprinzător că 91% din startup-uri colectează”, a declarat Darine Fayed, reprezentantă a Mailjet.

Ce probleme au startup-urile atunci când colectează date?

  • 47% nu cer acordul utilizatorilor pentru colectarea datelor
  • 29% nu criptează datele
  • 34% nu au plan în cazul unui atac informatic