Ponderea României în cifra de afaceri totală este de 8%, plasând țara noastră în top 5 cele mai performante piețe pentru companie.

Anul 2021 a marcat o evoluție favorabilă pentru companie și a reprezentat o perioadă în care Notino și-a consolidat poziția de cel mai mare retailer online european de parfumuri și cosmetice. Astfel, compania a raportat o valoare medie a stocurilor de 270 de milioane de euro; 16,2 milioane de pachete livrate clienților săi; 77 de milioane de produse vândute. Totodată, Notino a stabilit un record de 180.000 de comenzi plasate într-o singură zi, pe 27 noiembrie, în cadrul promoției de Black Friday.

În România, 2021 a fost un an record inclusiv în ceea ce privește numărul clienților, Notino ajungând la 260.000 de clienți noi față de anul precedent și la un total de 1.300.000 de-a lungul anilor.

Scorul net al promotorului a fost de 88,8%, reafirmând astfel orientarea retailerului către oferirea celor mai bune produse și servicii, precum asistența pentru clienți și livrarea. Notino se concentrează întotdeauna să identifice noi oportunități și modalități de a câștiga clienți și de a-i fideliza pe cei existenți, prin extinderea constantă a portofoliului său și prin eforturile de dezvoltare a unor servicii inovatoare.

”Apreciem încrederea pe care clienții noștri ne-o acordă. Nu doar această creștere record, ci și satisfacția clienților în sine, care a atins un vârf istoric și a depășit semnificativ cel mai bun an de până acum - 2020, sunt o confirmare pentru noi că ne îndreptăm în direcția corectă și ne motivează să ne ducem planurile și mai departe”, a declarat Zbyněk Kocián, CEO Notino.

În ceea ce privește totalul produselor vândute în România, cea mai mare pondere o reprezintă produsele de make-up. Această categorie a reprezentat 29% din vânzări, urmată de categoria de îngrijirea părului cu 21,7% și de parfumuri cu 17,8%. În ultima categorie menționată, cel mai vândut parfum în timpul anului trecut a fost Lancome - La vie est belle.

În plus, numărul total de comenzi plasate în România în 2021 a fost de 1,37 milioane. În total, în anul precedent, Notino a livrat clienților săi români aproape 7 milioane de produse.

”Aceste cifre confirmă faptul că cererea pentru produse cosmetice și de îngrijire personală este încă în creștere, evoluție declanșată de pandemia de coronavirus. Clienții sunt astfel motivați în consum de dorința de a se simți mai bine”, a adăugat Zbyněk Kocián, CEO Notino.

La nivel de grup, Notino a continuat să se dezvolte pe noi piețe în 2021, adăugând patru noi țări la rețeaua sa – Irlanda, Letonia, Lituania și Estonia. Astfel, retailerul online operează acum pe 28 de piețe unde ajunge la 20 de milioane de clienți, cu o creștere de 4 milioane față de anul precedent.

În 2021, Notino a continuat, de asemenea, să-și facă mai vizibilă prezența și în sectorul offline, deschizând un nou magazin de tip flagship în Cehia. Această locație, construită pe o suprafață totală de 850 de metri pătrați, este acum cea mai mare parfumerie din țara sa de origine.

”Acest nou magazin modern este un prim exemplu al drumului pe care vrem să-l urmăm în următorii ani. Oferă o gamă excepțională, servicii și tehnologii inovatoare care nu au fost încă aplicate în altă parte și, în același timp, o abordare complet simplă și intuitivă a cumpărăturilor. Obiectivul nostru pe termen lung este de a transforma timpul petrecut la Notino într-un moment în care clienții se răsplătesc pe sine prin grija (deosebită) pe care le-o oferim”, a declarat Zbyněk Kocián, CEO Notino.