Odin este avertizat de Freya că vine Ragnarok și astfel sfârșitul tuturor. La scurt timp, își dă seama că este trădat de Loki, apoi află că Muspels, conduși de Surtr, l-au răpit de Balder, fiul cel mai iubit al lui Odin, același cu care te lupți în God of War. Chiar aici începe și jocul. Eivor se odihnește la un copac, apoi intră în pielea lui Odin și alături de Frigg, mama lui Baldr, pleacă în căutarea lui. La scurt timp îl găsește alături de Surtr și Sinmara. Te lupți cu ei și deși câștigi, în cutscene pierzi și apoi Eivor se trezește din nou, dar cu o crenguță de vâsc în armură, singurul lucru care-l putea răni pe Balder. Speriat de ce ar putea însemna asta, Eivor merge la Valka pentru a-l lămuri, iar aceasta îl trimite din nou în pielea lui Odin, pus din nou pe harță și a-l găsi pe Balder.

Iar practic de aici începe aventura ta pe tărâmul Svartalheim și cu Odin la cârmă. Ubisoft a gândit acest expansion să fie accesibil tuturor. Astfel indiferent dacă ai terminat toate misiunile din Valhalla sau ești nou, vei avea acces la această nouă aventură. Toți jucătorii care nu au nivelul necesar vor primi un boost astfel încât să facă față noilor inamici.

Dawn of Ragnarok introduce un nou sistem de gameplay, care-ți permite să folosești puterea inamicilor împotriva lor. Astfel, cu ajutorul unui dispozitiv Odin poate extrage această putere și astfel ai la dispoziție cinci noi elemente de gameplay: power of jotunheim îți permite să te teleportezi și să te ascunzi de Jotnar, power of the raven te lasă să navighezi lumea în corpul unui corb, power of the wintder îți permite să-ți îngheți inamicii, power of muspelheim te transformă într-un muspel și astfel te poți furișa și poți merge pe lavă, iar power of rebirth îți permite să transformi inamicii morți în aliați reînviați.

Să-l găsești pe Balder nu este așa simplu și ai nevoie de ajutorul piticilor, ce au fost izgoniți de pe pământurile lor de către Muspels și Jotnars, și trebuie să le găsești ascunzătorile, de unde pornesc diferite misiuni. Odin nu vrea să facă altceva decât să-l găsească pe Balder, însă nu prea are de ales. La momentul realizării acestui review, la expirarea embargo-ului, nu am terminat povestea principală și nu pot să comentez asupra acesteia, însă ceea ce am văzut până acum mi-a plăcut, iar dacă ești pasionat de mitologia nordică cred că-ți va plăcea și ție. Povestea principală ar trebui să îți ocupe cam 20 de ore de joc, iar dacă faci și misiuni secundare poți ajunge la un gameplay de 35 de ore.

Revenind la gameplay, acel dispozitiv pe care Odin îl primește se numește Hugr-RIP și are două sloturi, deși sunt cinci puteri în joc, și ai nevoie de energie Hugr pe care o obți de la inamici, de la anumite plante sau de la diferite altare. Bineînțeles, dispozitivul poate fi îmbunătățit și fiecare putere are câte două elemente secundare. De exemplu, poți crește perioada în care ești deghizat în Muspel, însă pentru asta ai nevoie de anumite resurse pe care le găsești în anumite locuri pline de inamici. Înțeleg ideea de gameplay, dar speram să nu mai fac grind de resurse și cu Odin, zeul atotputernic. Un alt lucru care nu mi-a convenit a fost faptul că există două sloturi pentru puteri, deși acestea sunt cinci. Ok, trebuie să știu de ce puteri am nevoie, în ce situație, însă ar fi fost mult mai fun dacă le puteam avea active pe toate în același timp. Asta pentru că noile puteri sunt fun de folosit și ar fi fost tare dacă le aveam pe toate la dipoziție.

La nivel de combat, lucrurile se schimbă puțin, însă fără să afecteze în mod dramatic loop-ul clasic de gameplay introdus cu Valhalla. Trebuie să ai grijă la lavă pentru că îl poate ucide pe Odin, trebuie să fii atent la Muspels pentru că-și pot reînvia prietenii și noile puteri pot schimba puțin mecanica de joc, dar rămâne combatul clasic unde spamezi alt pentru a te feri de lovituri și cu timpul încetinit poți plasa lovituri, apoi ai puterile pe care le aveai cu Eivor.

Sincer, venind după Elden Ring, combatul din Dawn of Ragnarok mi se pare atât de simplu și de ușor. Ok, și aici poți să mori dacă nu ești atent sau dacă ignori anumite lucruri (precum să oprești respawn-ul Muspels), însă aici tot ce trebuie să faci este să te ferești continuu, iar stamina ai destulă. Boși pot fi o problemă prin prisma faptului că au multă viață și astfel ai mai multe șanse să greșești, dar nu pentru că ar fi mult mai dificili decât un grup de NPC normali.

Bineînțeles, avem și o parte de puzzle solving și vei putea folosi noile puteri pentru a le rezolva, precum să te transformi în Muspel pentru a trece de o porțiune de lavă sau te transformi în corb pentru a ajunge ușor într-o anumită zonă. Pe lângă misiunile de poveste, mai poți petrece mult timp în Valkyrie arena, unde poți duce lupte cu inamici mai dificili pentru recompense.

Jocul arată în continuare excelent, tărâmul fantastic creat de Ubisoft e desprins din cărțile de mitologie, însă cu acest expansion am avut mai multe probleme de ordin tehnic: am avut crash-uri, mai ales când mă teleportam într-o nouă locație, bug-uri vizuale, iar unul mi-a blocat o misiune și a trebuit să o iau de la căpăt, iar camera uneori „o ia razna” în timpul unor finishers în lupte.

Apreciez ceea ce a făcut Ubisoft cu Valhalla și în opinia mea este unul dintre cele mai bune jocuri din serie. Mi-a plăcut foarte mult tema cu mitologia nordică/vikingă, povestea principală mi s-a părut interesantă, ai parte de o tonă de gameplay, deși unele părți pot fi plictisitoare, combatul este violent și distractiv, însă acum după 90 de ore de gameplay (am jucat toate DLC-urile și acum și acest expansion) am ajuns la o saturație de Valhalla și de acest gen de gameplay și speram că Dawn of Ragnarok să fie diferit, să te lase să te simți ca un adevărat zeu, nu ca un Eivor cu puteri speciale.

Dacă curios să vezi sfârșitul, Ragnarok, și încă nu ai obosit cu Valhalla, atunci încearcă cel mai nou expansion al Assassin’s Creed Valhalla - Dawn of Ragnarok când se lansează pe 10 martie. Îl găsești la un preț de 150-200 de lei în funcție de platformă și de locul de unde-l cumperi.