Battlefield 2042 a arătat foarte impresionant în trailerul de anunț și foarte dezamăgitor după experiența din beta (nu am jucat dar am văzut experiențele altor jucători), iar lansarea este undeva la mijloc: un shooter distractiv pe alocuri care putea fi mult mai bun dacă ar fi avut mai mult timp de producție.

Jocul are mai multe probleme care ar fi putut fi rezolvate în timp, însă altele sunt fundamentale bazei ce ar putea fi rezolvate doar printr-un redesign.Problema mea principală cu acest joc este faptul că e prea puțin distractiv. 70% din timpul petrecut în orele de joc au fost diferite scene cu mine alergând pe o hartă, 20% murind de la sniperi și 10% trăgând în inamici.

Eu duc lipsa unui mod de joc mai mic precum Team Deathmatch. Da, sunt conștient că stilul Battlefield este o hartă mare plină cu zeci-sute de jucători, însă cred că ar fi fost binevenită și crearea unor hărți mici de 6 vs 6 sau 8 vs 8. Dar hai să nu vorbim despre ce nu este în joc, ci despre ce se află în joc.

Battlefield 2042 are trei moduri principale de joc: All-out-Warfare unde se înfruntă până la 128 de jucători. Aici există două alternative: conquest unde echipele trebuie să țină anumite puncte de control și breakthrough, unde o echipă trebuie să se apere, iar alta să atace. Conquest are loc pe hărțile uriașe ale Battlefield și locul unde m-am simțit cel mai pierdut. Sunt puncte pe hartă pe care trebuie să le cucerești și acolo au loc luptele. Aici am petrecut zeci de minute deplasându-mă dintr-un loc în altul pe jos. Iar în momentul când ajungeam să lupt eram împușcat de un sniper. Sau, la fel de rău, erai călcat de un hovercraft pe drum. Și degeaba ești căzut pe jos și ceri ajutor că nimeni nu stă să te învie. O iei de la capăt într-un alt punct de respawn.

Comunicarea cu echipa este non-existentă și este un joc multiplayer unde m-am simțit singur deși eram înjocurat de zeci de alți jucători. În același timp, EA și DICE ne-au făcut să credem că în acest mod ne vom simți ca și cum ne-am lupta cu altă armată, însă pentru că sunt atât de multe puncte de interes și hărțile atât de mari, echipele se împart în mai multe direcții și atunci efectul de război haotic se transformă în 10 indivizi și un tanc.

Breaktrough este modul meu favorit deoarece conflictul este mai concentrat și nu am simțit că am alergat degeaba dintr-un loc în altul. Fiind doar un punct de conflict ambele forțe se adună acolo. Totuși, și aici sunt probleme și de multe ori echipa atacatoare are o treabă mai dificilă decât apărători deoarece unele puncte sunt aproape imposibil de cucerit. De exemplu, acoperișul unei clădiri înalte pe care apătorii urcă un tanc ce ucide pe oricine urcă cu liftul. E total stupid, dar asta poate fi rezolvat cu un patch.

Alt mod de joc este Hazard, care pare să fie cel mai interesant dintre toate și necesită lucrul în echipă. Aici mai multe echipe de patru oameni trebuie să recupereze nice HDD cu informații de pe hartă și să se ducă la un punct de extracție. Astfel jucătorii se luptă între ei, dar și împotriva AI-ului pentru a obține victoria, iar aici ai o singură viață, deci trebuie să joci mai atent, mai tactic. Din păcate, aici nu vei putea juca decât dacă ai niște prieteni cu care să poți să comunici eficient. Altfel va fi foarte greu să ai parte de o experiență satisfăcătoare.

Ultimul mod de joc este Portal, un editor de moduri de joc unde fiecare jucător poate face ce mod vrea pe ce hărți dorește, cu ce arme vrea. Devii un fel de game designer. Aici am găsit un mod de joc cu puțini jucători și pe o hartă mai mică. Am intrat și am apărut pe o barcă, apoi a trebuit să înot 2-3 minute până la mal ca să ajung la inamici. Stupid. Apoi am mai jucat un mod de tip Rush dintr-un Battlefield mai vechi și am apărut la capătul unei autostrăzi, iar singurul mod de a avasa era în față, iar în capăt se vedea o bază militară. Acolo era un tanc care ucidea pe oricine se apropia. Stupid. Apoi am mai jucat un mod conquest din Battlefield 1942, unde am avut aceleasi probleme din conquest din Battlefield 2042. Portal este un concept cu mult potențial, însă deocamdată eu nu i-am găsit farmecul.

O a doua majoră problemă a jocului este faptul că armele nu sunt distractive de folosit. Battlefield 2042 nu are un gunplay satisfăcător. Cu unele arme simți că nu nimerești ținta. Sunt peste 20 de arme în joc, dar în realitate probabil vei folosi doar 5-6. De ce? Pentru că doar acestea sunt eficiente. În Battlefield 2042 vei folosi doar 2-3 SMG-uri, un LMG și câteva arme sniper. În rest, de ce ai folosi shotgun-uri pe o hartă de câțiva kilometri? Da, sunt unele confruntări în spații închise, dar acolo mai bine folosești un SMG pentru că trage repede și are un damage bun.

În plus, există nenumărate glitch-uri, bug-uri, hovercrafturi care merg pe clădiri, elicoptere care trec prin clădiri, jocul nu este bine optimizat și așa mai departe. Este clar că jocul a fost lansat prea devreme și înca 6-12 luni în producție ar fi contribuit seminificativ la calitatea acestui titlu. Ce mi-a plăcut, în schimb, foarte mult este grafica. La setări grafice maxime jocul arată parcă desprins dintr-un film. Pare un joc hiper-realist. Mi-au plăcut foarte mult și sistemul de vreme dinamic, iar tornadele arată fantastic, însă doar atât. Acestea nu distrug clădiri, nu afectează gameplay-ul într-un mod semnificativ, din păcate.

Dacă Battlefield 2042 ar fi fost lansat în 2022 sunt sigur că ar fi fost un joc mai bun (unele dintre probleme vor fi rezolvate pe parcurs prin patch-uri), dar nu neapărat unul care să-mi placă mie. De fiecare dată când am intrat în joc pentru a-mi face o părere pentru acest review nu o făceam cu plăcere. Meciurile de tip conquest au durat 40-45 de minute, dar se simțeau ca o eternitate și tot ce voiam era să se termine.

P.S nu are campanie single player. Deci dacă nu ești interesant de multiplayer atunci nu ai ce face cu Battlefield 2042.