Înainte de toate haide să vorbim despre design și construcție.

La o primă vedere, căștile arată foarte bine și sunt disponibile în două culori: negru și auriu. Eu am primit varianta pe negru cu accente de gri. Aceste căști sunt de tip over-ear, primele de acest fel de la Huawei, ceea ce înseamnă că urechea ta va fi învăluită de căptușală. Asta oferă o izolare fonică pasivă, dar despre asta mai târziu. Cupele sunt destul de moi și învelite în imitație de piele, iar la interior difuzoarele sunt căptușite cu burete, astfel încât purtarea să fie cât mai confortabilă. Banda de aluminiu este ajustabilă, rigidă și cu puțină căptușală la interior.

Astfel, vei putea purta aceste căști indiferent dacă ai capul mare sau mic și sunt destul de confortabile. Le-am purtat ore în șir și nu am avut nicio problemă în afara faptului că mi s-au încălzit urechile, dar este normal având în vedere imitația de piele.

Sunt flexibile, ușoare și per total au un design de calitate, însă mi-aș fi dorit cupe mai moi, extra căptușală pe banda de susținere și poate posibilitatea de a le îndoi pentru a încăpea într-un spațiu mai mic. Cam așa stăm la design, ceea ce nu este rău. Și acum să trecem la funcționalitate și calitatea sunetului.

Pe cupa dreaptă avem portul de încărcare USB-C, butonul de pornire, butonul de bluetooth și pe cupa stângă avem un singur buton pentru comutarea a trei moduri de ascultare: noise cancelling activat, dezactivat și modul awarness. Conectarea la telefon sau laptop se face simplu și rapid și nu ai nevoie de nicio aplicație.

Huawei a adus posibilitatea de a conecta dispozitivul la două dispozitive în același timp, ceea ce este extraordinar, dacă obișnuiești să asculți muzică la laptop, dar vrei să vorbești la telefon conectat la căști.

O altă funcționalitate utilă este wear detection, iar căștile detectează atunci când le dai jos de pe cap și pune pe pauză muzica sau serialul pe Netflix. E precisă și funcționează foarte bine. Și nici nu am avut opriri sau porniri accidentale cauzată de această funcție, cum mi s-a întâmplat la testul căștilor Sony WH-1000XM4.

Controlul muzicii se face prin intermediul cupei drepte, ce este sensibilă la atingere și ai clasicele comenzi: swipe în sus și jos pentru volum, stânga-dreapta pentru trecerea la următoarea melodie și dublu tap pentru pornire și oprire. Simplu, eficient și precis. Și acum să trecem și la calitatea audio și ce pot să vă spun este că sună bine atât în cazul muzicii, cât și în cazul filmelor sau serialelor.

Căștile oferă o frecvență de răspuns de 4Hz - 48kHz, driver dinamic de 40mm, diafragme din polimer (4 straturi) și codec L2HC (muzică la 960 Kbps), AAC. În utilizarea zilnică se traduce într-o experiență de ascultare bună. Muzica are bas, dar fără să inunde frecvențele medii sau înalte. Am ascultat mai multe tipuri de muzică de la rock, la electronică și hip-hop și am fost mulțumit de ceea ce am auzit și cred că vor fi potrivite pentru majoritatea iubitorilor de muzică.

După cum spuneam, aceste căști sunt dotate cu active noise cancelling, iar Huawei a implementat opt microfoane care se ocupă de detectarea sunetului ambinetal și anularea acestuia. Le-am folosit acasă, în metrou, mașină sau tren și am fost mulțumit de capacitatea de anulare a zgomotului. Dacă nu vei asculta nimic în căști puține sunete vor mai pătrunde la urechile tale, altfel vei fi complet izolat.

Există și un mod numit awearness prin care sunetul de afară este amplificat cu ajutorul microfoanelor astfel, încât să auzi dacă cineva vorbește cu tine, un claxon sau un anunț. Autonomia promisă este de 24 de ore de ascultare continuă fără ANC și 20 de ore cu ANC. Eu le-am folosit aproape doar cu ANC timp de mai bine de o săptămână cu câteva ore de utilzare zilnică. Apoi încărcarea este rapidă datorită UBS-C și 10 minute de alimentare îți oferă 8 ore de playback audio (fără ANC).

Cum pe aceste căști le vei conecta la telefon m-am gândit că ar fi utilă și un test al calității apeluri audio. Am auzit excelent în căști și am fost auzit foarte bine. Pentru o utilitate și mai mare ar fi fost excelentă posibilitatea de a conecta căștile pe fir pentru desktop-uri fără bluetooth sau pentru călătoriile cu avionul pentru a te conecta la sistemul de entertainement al liniei aeriene.

Înainte de final, m-am gândit că ar fi utilă o comparație cu căștile Sony WH-1000XM3, unele dintre cele mai bune căști cu anularea zgomotului de fundal în această categorie de preț.

În primul rând, la nivel de design îmi place mai mult Sony deoarece căștile sunt mai compacte, iar cupele sunt mai moi. Pe de altă parte XM3 se conectează doar la un dispozitiv și nu are wear detection, aceste funcții au venit abia anul acesta pe XM4.

La nivel audio, căștile Sony au un sunet mai bun. Am ascultat mai multe tipuri de melodii cu căștile conectate la același telefon și la același volum, iar diferențele sunt palbabile. În primul rând, XM3 oferă un sunet mai plin, mai profund. Basul este mai predominant pe Sony decât pe Huawei, fără a afecta celălalte tipuri de sunet. De asemenea, în cazul altor melodii am perceput unele sunetele pe Sony pe care pe Huawei nu le-am sesizat. Diferența nu este uriașă, dar este sesizabilă.

În ceea ce privește abilitatea de a anula zgomotul de fundal nu am sesizat vreo diferență între ele și nici în ceea ce privește calitatea apelurilor audio.

Per total, am rămas plăcut impresionat de felul în care aceste căști funcționează, de caracteriști și de anularea zgomotului de fundal. Înainte de concluzie să vedem care sunt punctele pro și punctele contra pentru acest produs.

Puncte Pro

• Wear detection
  • Conectare la 2 dispozitive în același timp
  • Autonomie bună
  • Anularea zgomotului de fundal

Puncte contra

• Nu funcționează și pe fir

Această pereche de căști este prima din portofoliul Huawei de acest tip și cred că este un inceput bun. Calitatea sunetului este bună, dar nu perfectă, eliminarea zgomotului de fundal excelentă, al fel și autonomia. Nu mă omor după design și construcție, însă Huawei Freebuds Studio cred că e un competititor bun pentru Sony WH-1000XM3, XM4, Bose Quiet Comfort sau Panasonic, iar prețul de 1300 de lei este unul bun.