Seria Batman Arkham a fost văzută pentru mult timp ca etalonul jocurilor cu super-eroi, însă acest etalon cred că tocmai a fost atins și depășit de Spider-Man 2, un alt hit din partea studioului Insomniac. Iar eu abia aștept să joc Spider-Man 3 sau the final chapter, cum ne este spus la final.

Povestea

După cum știm deja din seria de trailere lansate până acum, în Spider-Man 2 vei juca cu Peter Parker, dar și cu Miles Morales și principalii adversari sunt Kraven the Hunter și Venom. Încă de la început este evident că jocul a fost construit în jurul celor doi Spider-Man și vei putea juca cu fiecare în parte. Nu vei alege cu cine să joci o anumită misiune, acestea fiind prestabilite pentru fiecare în parte, însă explorarea și anumite misiuni secundare sau obiective le poți face cu oricare dintre cei doi.

Acțiunea din Marvel's Spider-Man 2 are loc la 10 luni după evenimentele din Spider-Man: Miles Morales. Jocul începe în forță cu un atac al lui Sandman asupra orașului, însă cei doi Spider-Man sunt gata de acțiune și avem prima demonstrație de gameplay formată din explorare, lupte și set piece-uri pline de acțiune. De la el aflăm că îi este frică de cineva care-l vânează. Acesta este nimeni altul decât Kraven the Hunter, iar alături de echipa lui invadează New Yorkul pentru a vâna cei mai periculoși super villans.

Nu o să dau spoilers legat de poveste, ci doar o să vorbesc la modul general și o să teasuiesc puțin. Vă spun că nu veți juca doar cu cei doi și vei avea parte și de suprize. La nivel de poveste, Insomniac reușește să livreze una de calitate, însă nu una neapărat suprinzătoare. O poveste bună, dar una fără puterea emoțională a lui God of War, de exemplu.

Pentru că e o lună foarte aglomerată cu jocuri m-am concentrat pe povestea principală și am dus jocul la capăt după 25 de ore, însă am făcut și destule misiuni secundare și am ajuns la level 40. Totuși, după ce se mai calmează lucrurile în gaming aș vrea să mă reîntorc la Spider-Man 2 și să mai fac și alte misiuni.

În continuare avem umorul caracteristic Spider-Man, însă un lucru care m-a deranjat a fost dialogul în timpul luptelor importante. Eram atât de concentrat la ceea ce se întâmpla pe ecran, încât de multe ori cuvintele lor zburau pe la urechile mele, fără să înțeleg ce zic. Și da, aici se vorbește mult în timpul luptelor.

Povestea din Spider-Man 2 se încheie bine, fără să te lase în expectativă, dar în stilul clasic al filmelor Marvel, după credits primești un tease scurt legat de ceea ce urmează și eu abia aștept.

Gameplay Spider-Man 2

În primul rând, la nivel de explorat, harta aproape s-a dublat și acum vei putea vizita și celebrele cartiere Brooklyn și Queens, însă asta nu înseamnă că traversarea dintr-o parte în alta va fi mai lungă sau plictisitoare, ci este și mai fun decât în trecut datorită unei noi funcții de planare. Vei putea să zbori dintr-o parte în alta mai ales prin tunelurile de vânt. E o schimbare binevenită și foarte rar vei vrea să te folosești de funcția de fast travel. Apropo de asta. Fast travel devine disponibil abia după ce faci un număr de misiuni într-o anumită zonă. Cum spuneam, vei putea schimba de la un erou la altul aproape instantaneu și fiecare are misiunile lui, dar unele sunt la comun.

Pentru fiecare obiectiv îndeplinit primești experiență și tot felul de lucruri care te ajută să dobândești skill-uri noi, să crești puterile costumului, să achiziționezi și să îmbunătățești gadgeturile și să achiziționezi costume noi. Sunt foarte multe costume în joc și mai mult primești trei scheme de culoare pentru fiecare. Deci sunt sigur că fiecare va găsi ceva ce să-i placă.

Dacă abilitățile sunt unice pentru fiecare spider-man, gadgeturile sunt aceleași și sunt activate ținând apăsat pe R1 și pe triunghi, X, O sau pătrat. Un gadget atrage toți inamicii la un loc, altul îi împinge în aer. Mi se par foarte utile, chiar și în luptele cu boșii. În ceea ce privește abilitățile, fiecare Spider-Man le are pe cele cunoscute deja, dar fiecare primește ceva în plus. Peter Parker va primi o parte din ceea ce poate să facă simbiotul, apoi Miles primește puteri de tip lighting pe lângă cele de electricitate.

Asta face ca gameplay-ul să rămână fresh de-a lungul orelor de joc. Tipul de luptă introdus de Batman Arkham Knight este în continuare prezent aici și luptele sunt fluide, dinamice, spectaculoase, ca un dans violent, dar grațios în același timp. Insomniac a lucrat și la aspectul vizual și combo-urile sunt spectaculoase, mai ales atunci când sunt implicații cei doi Spider-Man.

De asemenea, în acest joc eroii noștri trebuie să pareze anumite lovituri, de care nu se pot feri, iar de altele trebuie să se ferească neapărat. Asta introduce un plus de complexitate în luptele cu boșii, însă odată ce înveți patternul lucrurile devin simple. Chiar și spre final, luptele cu boșii nu mi se par dificile. Sunt spectaculoase din punct de vedere vizual și majoritatea au cel puțin trei faze, cu urmăriri prin oraș și așa mai departe. Dar la nivel mecanic, lucrurile sunt destul de simple: te ferești, parezi și aplici abilitățile speciale. Asta nu înseamnă că nu am murit, însă s-a întâmplat pentru că nu am fost atent. De fapt, chiar și cu inamicii de rând poți muri cu ușurință dacă ești prins într-un combo și nu te ferești la timp. Spider-Man este un super erou puternic, dar și fragil.

Sandboxul este excelent, explorarea o plăcere și aproape la fiecare pas ai ce face. Mie mi-a plăcut că fiecare activitate aduce o recompensă suficient de bună încât să mă facă să mă opresc din drumul prestabilit. Chiar și activitățile mărunte sunt fun deoarece sunt transformate în mini jocuri.

Prezentare

Marvel's Spider-Man 2 arată excelent, cum era de așteptat, iar Insomniac a reușit să ne aducă ray tracing și în modul performance. Există un mod fidelity care împinge rezoluția spre 4K cu ray tracing activat la 30 FPS și modul performance vrea să păstreze constant 60 FPS cu o rezoluție dinamică, însă tot cu ray tracing activat. La fel ca și la anterioarele titluri și aici am preferat modul performance deoarece mi se pare incredibil de importantă fluiditatea imaginii într-un astfel de joc. Totuși, dacă vrei să joci în modul fidelity pentru un plus de calitate vizuală te sfătuiesc să nu treci la modul performance deoarece vei observa plusul de fluiditate și nu vei mai vrea să treci inapoi.

Majoritatea gameplay-ului pe care l-ați văzut în clip a fost în modul performance. Un compromis ar putea fi modul performance la 40 FPS pentru cei care au TV-uri cu rată variabilă de refresh. Nu am un asemenea TV, însă din ce știu de pe Steam Deck, 40 FPS vine cu un plus de smoothness față de 30 FPS.

Cum e de așteptat, voice actingul este la înălțime și actorii care au interpretat personajele în jocurile anterioare revin și aici. Muzica este subtilă de cele mai multe ori, însă punctează bine unde este cazul, cu multe momente epice.

În continuare, controllerul Dual-Sense este foarte bine utilizat și feedbackul haptic este foarte bun, mai ales în anumite mini jocuri în care trebuie să ții apăsat pe triggerele R2 și L2 în anumite poziții. Mi-a plăcut foarte mult și cum e utilizat speakerul din controller și auzi simbiotul scoțând sunete, ca și cum ar fi undeva în mintea ta.

Spider-Man 2 este un joc distractiv, unul care vine cu multe noutăți și îmbunătățește formula fără să o schimbe dramatic. Este clar un concurent pentru jocul anului. Pentru Spider-Man 3 vreau mai multă intensitate emoțională, lupte mai complexe din punct de vedere mecanic cu boșii.

Marvel's Spider-Man 2 este disponibil exclusiv pe PlayStation 5 și poate fi achiziționat din magazinul online al Sony sau de la retaileri.