Înainte de toate ar trebui să menționez că acest review este făcut din perspectiva unui gamer care are un prim contact cu seria Rainbow Six. Am încercat la un moment dat Rainbow Six Siege, însă foarte puțin. Deci nu aș putea să fac o comparație cu ceea ce s-a făcut în trecut pentru această serie.

În luna decembrie am participat la un eveniment de preview și l-am jucat în regim streaming timp de aproape patru ore. După această experiență eram destul de convins că jocul nu este chiar pentru mine, însă după alte 15 ore petrecute în Extraction mi-am schimbat părerea.

Extraction este un shooter tactic cooperativ în care trei jucători trebuie să lucreze în echipă pentru a învinge un parazit extraterestru care face ravagii în lume.O navă spațială rusească Soyuz se prăbușește în New Mexico și acolo este punctul zero al acestei epidemii. Parazitul se extinde și încep să apară focare în mai multe locuri pe glob. Pentru a lupta împotriva acestui parazit se creează o organizație numită REACT, iar membrii acesteia se duc în zonele contaminate pentru a afla mai multe despre acest parazit.

Vei juca alături de alte două persoane în 12 zone contaminate, iar misiunea ta este să afli mai multe despre acest parazit extraterestru, să elimini anumite ținte, să recuperezi anumite persoane etc. Pentru a duce misiunea la sfârșit trebuie să îți alegi armele și operatorii potriviți și trebuie să joci în echipă.

Pare complicat, dar Ubisoft face o treabă bună în a te introduce în joc și în gameplay-ul propus pentru acest titlu. În primul rând, ai parte de antrenament în VR, un fel de tutorial, apoi poți alege să joci direct multiplayer sau poți intri singur. Asta este bine pentru că poate nu vrei să joci cu alții (deși aici este punctul forte) sau poate vrei să te familiarizezi cu harta, inamicii și misiunile înainte.

Asta am și făcut și astfel am putut vedea ce pot face toți operatorii, cum arată hărțile, apoi am intrat în multiplayer, iar când nimerești într-o echipă bună și duci incursiunea cu succes la final satisfacția este mare.

Extraction nu este un shooter run and gun, deși poate fi în anumite momente, deoarece ai resurse limitate, iar inamicii sunt puternici și-ți vor face viața grea pe nivelurile de dificultate ridicate. Un operator are două arme, două gadgeturi și o abilitate specială, iar o incursiune este formată din trei misiuni, una mai dificilă decât anterioara, însă și recompensele cresc. Dacă ești cam șifonat după a doua misiune este cam indicat să închei meciul acolo și să nu încerci să rezolvi obiectivul trei deoarece există riscul mare să muriți cu toții.

Vei primi în continuare recompensele pentru cele două obiective îndeplinite, însă operatorul devine Missing in Action și nu-l vei mai putea folosi. Poți să-l salvezi într-o misiune ulterioară cu o altă echipă sau singur. După ce este recuperat, operatorul va avea nevoie de un timp pentru a putea reveni în joc și atunci când o va face nu va avea 100% viață. Ca să-l vindeci ar trebui să faci alte misiuni cu ceilalți operatorii și cu cât iei mai multă experiență cu atât se vindecă mai repede cel rănit.

Îmi place sistemul deoarece te forțează să joci și cu alți operatori, nu doar cu unul singur. Sunt 18 operatori în total, fiecare cu abilități unice, însă nu sunt toți disponibili de la început și-îi vei debloca pe parcus după ce crești în nivel. Unii au abilități care sunt extrem de bune în multe situații, alții sunt cu adevărat utili doar la anumite obiective. De exemplu, Lion care are abilitatea de a detecta inamicii din apropiere poate fi util indiferent de misiune, sau Doc care are abilitatea de a vindeca coechipierii. Alții precum IQ, ce poate vedea echipament și resurse, sau Sledge ce poate distruge anumite ziduri, nu sunt buni pentru toate misiunile. Sau, cel puțin, asta este părerea mea.

Cu cât joci mai mult cu un operator cu atât obții mai multă experiență cu acesta și astfel acesta este mai puternic și abilitătea specială devine mai potentă. De asemenea, sunt deblocate uniforme adiționale, însă acesta sunt cosmetice, dar și arme noi, care pot schimba stilul de joc. Fiecare dintre aceștia are acces la trei arme principale și trei arme secundare. Gadgeturile le deblochezi folosit REACT Tech pe care le obții progresând în nivel. Apropo de asta, ultimul nivel este 30, dar de la 16 ai acces la Maelstrom Protocol, cele mai dificile misiuni din joc, iar de la 17 ai acces la ultimii trei operatori.

Sunt mai multe zone unde poți face misiuni: începi la New York, treci prin San Francisco și Alaska apoi ajungi la Truth or Consequences. Truth or Consequences sau Adevăr și Consecințe este un oraș aflat în New Mexico și poartă această denumire din 1949 deoarece acolo a avut loc o emisiune de succes cu același nume. Concurenții care nu știau să răspundă la întrebări suportau „consecințele” adică primeau niște provocări. Show-ul a fost produs timp de 48 de ani.

Fiecare zonă are alte trei alte zone unde poți să faci misiuni, iar fiecare misiune are trei obiective și echipele sunt formate din trei jucători. Oamenii ăștia iubesc cifra trei. Te lupți cu aceste creatori la Statuia Libertății, în apartamente de lux, hale, cazinouri sau într-un oraș deșertic. Aceste locații sunt diverse din punct de vedere vizual și ca layout, însă nu am simțit o diferență prea mare între ele. Adică stilul de joc nu mi s-a schimbat de la o hartă la alta. Acesta s-a schimbat mai degrabă prin creșterea nivelului de dificultate deoarece apar inamici noi, sunt mai mulți pe hartă și ai nevoie să fii atent după fiecare colț.

După cum spuneam, un joc are trei obiective, iar după fiecare dintre acestea poți face extragerea. Obiectivele sunt de tipul elimină un alien elite, pune trackere pe anumite cuiburi, salvează un VIP, scanează anumite zone. Sunt 12 astfel de obiective și acestea sunt generate la întâmplare pe hărți, iar asta face ca lucrurile să nu fie plictisitoare. De asemenea, la asta contribuie faptul că inamicii, zona de început și ordinea obiectivelor este diferită cu fiecare misiune.

Nivelurile de dificultate sunt moderate, cautios, severe și critical și pentru fiecare este indicată utilizarea unui operator cu un anumit nivel. Fiecare nivel de dificultate aduce mai multe recompense, dar și mai multe riscuri. Un lucru de luat în considerare sunt mutațiile pe care le puate avea parazitul și pot apărea lucruri precum mâzga care se întinde peste tot ar putea fi dăunătoare operatorilor sau cuiburile primesc armură. Asta schimbă dinamica jocului.

Cel mai bun mod de a proceda în Extraction este stealth și să nu ataci creaturile decât dacă este nevoie și fie cu silencer, fie de aproape cu un cuțit. Dacă te apuci să faci zgomot, vei atrage și mai mulți inamici care ies în continuu din niște cuiburi. Dacă asta nu era de ajuns, aceste creaturi și cuiburi lasă pe jos o mâzgă neagră care-ți îngreunează mișcările.

Pentru Extraction, o pereche de căști cu microfon și o comunicare activă nu este doar recomandată, ci esențială pentru succes, mai ales pe nivelurile ridicate de dificultate, însă poți interacționa și prin chat wheel.

De-a lungul timpului petrecut cu Extraction pot să zic că abia am ajuns la esența acestuia: joc în echipă, strategic împotriva unor inamici înfricoșători. De exemplu, pe nivelul de dificultate Cautious există posibilitatea de a apărea în joc o poartă către un loc necunoscut unde echipa trebuie să învingă un protean. Acest protean este tot o creatură extraterestră, dar care poate imita comportamentul unor operatori și abilitățile acestora.

Maelstrom Protocol este end game-ul pentru Extraction. pentru acesta doar anumiți operatori pot participa, iar numărul inamicilor este mai mare și au și o agresiune crescută. Resursele vor fi limitate și timpul de tranziție între obiective va fi și mai scurt, deci trebuie să te grăbești de la un obiectiv la altul.

Mai departe există un mod imersiv numit veteran pentru care friendly fire este activ și trebuie să ai grijă să nu-ți împuști coechipierii, ai mai puține informații pe ecran, iar reîncărcarea ar trebui făcută cu cap pentru că gloanțele rămase în cartuș se vor pierde.

Pe lângă misiunile din zonele amintite mai sunt modurile wall-to-wall prin care operatorii REACT trebuie să stabilizeze anumite zone și se vor lupta cu multe creaturi. Alt mod este numit kick the anthill și operatorii trebuie să curețe zone pline cu acest parazit extraterestru.

Jocul a rulat foarte bine pe sistemul meu la setări maxime și am avut între 80 și 100 de FPS. Nu am avut crash-uri, nu am văzut bug-uri și totul a funcționat bine. Rainbow Six Extraction se află într-o stare bună și este gata pentru publicul larg. Monetizarea există, însă nu mi s-a părut in your face și poți foarte bine să te joci Extraction fără să fii nevoit să cheltuiești bani în plus.

Per total, mi-a plăcut mai mult decât mă așteptam și dacă ești pasionat de shootere și vrei altceva decât gameplay haotic atunci trebuie să încerci Extraction. În plus, acesta va fi disponibil din 20 ianuarie pe toate platformele, inclusiv pe Stadia, GeForce Now și Game Pass.