Telefonul e un Android serios, de dimensiuni mari, lucru ce nu-mi place personal în mod special, dar poate acoperi o plajă mare de utilizatori.

Design și ecran vivo X80 Pro

La nivelul designului avem un telefon destul de mare și care cântărește 215 grame, unul dintre cele mai grele de pe piață din categoria terminalelor obișnuite, nu pliabile. Marginile ecranului sunt curbate, iar grosimea este de doar 9,1 milimetri.

Pe partea din spate am apreciat faptul că există o carcasă ceramică ce pare de foarte bună calitate. Deși ai spune că un spate din sticlă ar fi mai elegant, am apreciat că vivo e foarte rezistent la atingerile degetelor și nu prinde amprente deloc. De asemenea, gripul pe el este foarte bun datorită spatelui.

Modulul camerei iese în evidență, dar printr-o modalitate care e foarte elegantă. În partea superioară ai un dreptunghi în care sunt integrate camerele, flash-ul, dar și senzorul de profunzime. Totul cu un logo Zeiss și cel T* coating care-l scoate în evidență. Deși modulul e destul de gros, faptul că e dreptunghiular permite telefonului să stea bine pe masă, să nu alunece și nu pare la fel de mare pe cât este în realitate.

Jos ai difuzorul, mufa USB C și slotul de SIM. Ecranul este aproape infinit, cu margini subțiri sus și jos, iar colțurile sale sunt rotunjite. Modulul camerei frontale e de tip punchole și este foarte mic, îl poți acoperi din software ca și la alte terminale.

Designul, per total, este unul care nu iese în evidență prin ciudățenie, iar vivo a încercat să integreze totul elegant. E un telefon sobru și nu este alunecos, o problemă pe care o am eu la terminale mari.

Display-ul are 6,78 inci, unul dintre cele mai mari de pe piață, cu o rată ecran/șasiu de 90%. Rezoluția este de 3200 x 1440 de pixeli, la o rată de aspect de 20 pe 9. Evident, ai 120 de Hz rată de refresh și o luminozitate spectaculoasă. Personal e unul dintre ecranele mele favorite. Fluiditatea, luminozitatea, atât în scenarii indoor, cât și în soare, sunt la un nivel ridicat. Redarea culorilor este foarte bună, nefiind prea saturate, dar nici prea mate.

Așadar, ecranul e fără îndoială spectacol, pentru navigare web, pentru a te uita la filme sau pentru a te juca, singurul punct în minus fiind faptul că e un terminal un pic prea greu și poate fi ușor de scăpat. Dacă mai adaugi și o carcasă la acesta, deja te duci într-o zonă în care cântărește aproape la fel de mult ca un pliabil.

Acum că am vorbit despre design, trecem în zona de performanțe, pentru că avem aici un flagship autentic. Să vedem cum stăm la specificații tehnice.

Specificații tehnice vivo X80 Pro

Telefonul vine cu procesorul standard pentru orice flagship din 2022 în momentul de față, adică Snapdragon 8 Gen 1 și are 3 variante când vine vorba de stocare și memorie RAM. Poți să-l iei în două variante de 256 de GB stocare cu 8 sau 12 GB de RAM sau varianta de 512 GB și 12 GB de RAM.

Bateria este una de 4.700 de miliamperi, care se încarcă rapid la 80 de wați, 100% în 38 de minute și suportă fast wireless charging la 50 de wați, care duce terminalul la 100% în 50 de minute. De asemenea, vivo X80 Pro are reverse charging pentru a putea să încarci alte telefoane sau căștile.

Cum se comportă terminalul? Nu aveam nicio așteptare negativă de la aceste specificații destul de standard pentru un telefon din această categorie. Aplicațiile se deschid fluid, nu am întâmpinat probleme, în jocuri e un terminal puternic și care îți permite să te bucuri fără relaxare. Un avantaj pe care l-am putut observa e faptul că nu se încălzește atât de puternic nici în momentele în care îl provoci, cum ar fi atunci când filmezi 4K.

Când vine vorba de baterie, cei 4.700 de miliamperi sunt la limită, dar nu îți vei cumpăra un flagship pentru o baterie foarte bună. Dacă îl folosești cu ecranul la maximum, cu setările puternice, atunci vei avea aproximativ o zi de autonomie. Dar mixul dintre o baterie normală și un încărcător ultrarapid mi se pare cel mai bun compromis de pe piață în acest moment. Prefer un telefon care să aibă autonomie de doar o zi, dar pe care să-l pot încărca în 30 de minute și să-mi iau de o grijă.

Încărcarea wireless rapidă se face cu un încărcător compatibil, vivo are unul care include un ventilator pentru a atenua posibila încălzire a terminalului.

Nu m-au surprins performanțele tehnice. Dar ceea ce te impresionează cu adevărat pe alocuri la vivo X80 Pro este camera. Hai să intrăm în detalii.

Camere foto - video vivo X80 Pro

Telefonul are o cameră principală cvadruplă. Avem un modul de 50 de megapixeli wide, unul de 8 megapixeli de tip periscope pentru zoom bun, 5x zoom optic, unul de 12 megapixeli telefoto cu gimbal și un modul de 48 de megapixeli ultrawide. Camera de selfie are 32 de megapixeli și este wide. Telefonul poate filma 8K, 4K la 30 și 60 de cadre pe secundă și are stabililizare inclusă.

În fotografia obișnuită telefonul scoate rezultate foarte bune, stabilizarea e precisă, editările software sunt minimale, iar culorile sunt redate foarte bine. Modulele dezvoltate în parteneriat cu Zeiss au și un strat protector prin care se reduc reflexiile soarelui în fotografii, pentru rezultate curate din prima. Fără îndoială e unul dintre telefoanele cele mai bune pentru fotografie. Software-ul camerei trebuie studiat destul de mult la început pentru a putea să-l folosești la întreaga sa capacitate, eu l-am folosit vreo 2 săptămâni și încă am dileme.

Modul portret este excelent și prinde detaliile firelor de păr foarte bine în cadru. De asemenea, ai mai multe modalități prin care poți fotografie, cu filtre incluse sau un mod Cinematic de la Zeiss. Poți seta bokeh-ul înainte de a face fotografia, dar telefonul îți permite să o faci și ulterior realizării imaginii pentru a da un efect mai puternic sau mai slab. În modul standard, bokeh-ul este puternic, deși uneori poate prea nenatural. Faptul că-l poți modifica e bine.

Modul Night reușește să folosească puternic software-ul pentru a găsi lumină acolo unde aceasta nu este. Am fotografiat camere total întunecate și modul Night reușește să găsească lumină și să recreeze fotografiile dincolo de realitate. Per total, unul dintre cele mai competitive de pe piață, deși nu e o inovație, văzând astfel de rezultate la telefoane de la Huawei în trecut, de exemplu. De asemenea, modul HDR de pe camera foto scoate rezultate spectaculoase și în culori spectaculoase.

Unde telefonul se evidențiază este la filmare. Stabilizarea este excelentă în diferite scenarii. În timpul evenimentului de lansare de la Berlin, vivo a creat diferite spații experiențiale pentru a testa camera, iar unul dintre ele era, de fapt, provocarea de a trece un pod foarte instabil în timp ce filmai. Stabilizarea intervenea într-un mod spectaculos pentru un telefon mobil și reușea să creeze senzația că aproape nimic nu se mișcă.

De asemenea, modul Cinematic, dezvoltat în parteneriat cu Zeiss, oferă rezultate foarte bune, dar cu limitări. Limitările țin până la urmă de ce poate software-ul. Veți vedea în articolul de pe start-up.ro un exemplu de clip filmat pe modul Cinematic. De cele mai multe ori calitatea este excelentă dacă filmezi de la distanța corectă, blur-ul este eficient, dar are dificultăți în a prinde toate detaliile bune în momentul în care personajele din cadru se mișcă foarte rapid. Poți să filmezi ceva artistic cu vivo X80 Pro? Fără îndoială. Dar ai nevoie totuși de un mediu controlat, pentru că de multe ori telefonul nu știa să focalizeze foarte bine dacă erau două persoane care se mișcau în același timp în cadru.

Per total, însă, rezultatele sunt foarte bune pentru un utilizator normal, dar și pentru un utilizator creativ. vivo a făcut o treabă foarte bună cu această cameră realizată în parteneriat cu Zeiss. Poți să scoți telefonul din buzunar și să realizezi imagini curate, în culori reușite și stabilizate. Sau poți să intri în opțiuni și să devii creativ.

Și înainte de a ajunge la concluzii, hai să vorbim și despre prețul acestui terminal și concurența sa de pe piață.

Preț și disponibilitate

Telefonul va fi disponibil pe piața de la noi începând cu 15 iulie la prețul de 5.500 de lei pentru versiunea cu 12 GB și 256 GB stocare. Momentan vivo nu a anunțat disponibilitatea telefonului cu stocare suplimentară.

La nivelul acesta pe piață ai câteva dispozitive deja tradiționale. Samsung Galaxy S22 Ultra de 256 de GB costă 6.000 de lei, Honor Magic 4 Pro costă 5.500 de lei, iar Oppo Find X5 Pro costă 5.400 de lei. Dintre toate opțiunile personal eu alternez între vivo și Oppo, mai ales că nu am avut ocazia să testez Honor. Oppo X5 Pro e un telefon mai ciudățel, dar mai compact. Dar la nivelul filmării și camerei, vivo mi se pare că este superior.

Puncte Pro

• Preț rezonabil în categoria sa
  • Încărcare foarte rapidă atât prin fir, cât și wireless
  • Cameră excepțională pe filmări și optimizări software și hardware
  • Ecran foarte luminos
  • Materialul de pe spate se simte foarte bine
  • Modulul camerei e integrat excelent

Puncte Contra

• E unul dintre cele mai grele telefoane de pe piață în momentul acesta.
  • Modul Cinematic de la filmare poate avea limitări de focalizare
  • Bateria nu este excepțională
  • Nu ai opțiuni multe de carcase și protecție

Concluzii

Din punctul meu de vedere, vivo a reușit să aducă pe piață unul dintre cele mai interesante flagship-uri. Poate că vei fi dat în spate de faptul că brandul nu îți este atât de cunoscut, dar ai de-a face cu un Android curat, deși cu o interfață modificată, o cameră de excepție și o încărcare ultrarapidă. Singurele dezavantaje momentan e că vei găsi huse destul de puține pe piață, dar telefonul nu e atât de alunecos ca un Oppo Find X5 Pro.

Deși nu este tiparul meu de telefon, din cauza dimensiunii, este probabil cel mai bun Android din momentul de față.