start-up.ro a fost prezentă la eveniment și am profitat de ocazie pentru a vorbi cu Cristian Ignat despre ce face Aggranda acum, cum poți să atragi clienți internaționali și care sunt planurile pentru anul următor.

Aggranda a fost fondată acum patru ani de zile, iar acum are în portofoliu clienți precum Ministerul Agriculturii din Statele Unite, Sunrun, cel mai mare furnizor de panouri solare din SUA, RingCentral, furnizor de servicii de comunicare și colaborare bazate pe Cloud pentru companii „și alți clienți de talia asta”. Potrivit datelor Ministerului de Finanțe, compania avut o cifră de afaceri de aproximativ 400.000 de euro în 2021.

Cum a reușit Aggranda să atragă asemenea clienți și cum o pot face și alte Startup-uri românești? „Noi am investit foarte mult în marketing și clienții ne vin datorită marketingului pe care-l facem noi”, mărturisește Cristian Ignat, care mai spune că este greu să te extinzi pe piețe internaționale, însă are un sfat.

„Dacă ar fi să am un sfat pentru antreprenori atunci ar fi acela de a-și alege foarte bine agenția cu care face marketing sau oamenii de marketing”

Aggranda nu are în momentul de față niciun angajat în afara României și cu toate acestea a reușit să atragă clienți din întreaga lume, inclusiv din cea mai dorită piață din lume, SUA.

„Avem clienți în SUA, Franța, Germania, Portugalia, Marea Britanic, Singapore și așa mai departe și toți acești clienți vin strict datorită marketingului”, spune Cristian Ignat.

CEO-ul Aggranda ne spune că se vor concentra în continuare pe tehnologii RPA pentru automatizare și digitalizare. De asemenea, este de părere că piața RPA începe să se maturizeze și că aceasta va continua să crească. „Orice companie își dorește să-și automatizeze și să-și digitalizeze procesele”, mărturisește Cristian Ignat.

Pe această piață RPA și de automatizare tot mai multe companii au început să între, inclusiv corporații și firme foarte mari. Cum pot companiile mici, startup-urile precum Aggranda să se diferențieze? Prin agilitate și rapiditate.

„Ne mișcăm mai repede din punct de vedere implementare, din punct de vedere promovare, o facem mai eficient, mai țintit, iar o companie mare se mișcă mult mai lent și mult mai greu”, mai spune CEO-ul Aggranda.