Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în T1 2019 au fost de 216,6 milioane de euro, în scădere cu 4,4% faţă de perioada similară a anului trecut.

Veniturile din serviciile fixe au scăzut cu 12,2% în T1 2019, până la 57,8 milioane de euro, ca urmare a veniturilor mai mici generate de serviciile de voce fixă, reflectând un declin atât în ceea ce priveşte venitul mediu pe utilizator, cât şi numărul de clienţi. Utilizatorii de voce (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la finalul primului trimestru al acestui an, în creştere cu 2% faţă de T1 2018. Cei doi factori, aflaţi în opoziţie, care au influenţat acest rezultat, au fost, creşterea semnificativă a bazei de clienţi pentru servicii integrate fix-mobil şi declinul continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă.

Segmentul clienţilor de servicii de televiziune a înregistrat o scădere de 3,7% în T1 2019, ajungând la 1,41 milioane, influenţat, în principal, de declinul tehnologiei DTH (Direct to Home) . În acelaşi timp, segmentul de Internet TV (IPTV), a înregistrat o creştere de 8,1% a numărului de clienţi, în primul trimestru al anului, comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut.

Telekom Romania continuă să îşi consolideze valoarea şi loialitatea bazei de clienţi, prin pachetele convergente fix-mobil. Astfel, numărul de clienţi pentru acest tip de pachete a crescut cu 40,2% în T1 2019, faţă de T1 2018, până la 771.000 la finalul lui martie 2019, reflectând poziţionarea Telekom pe piaţa de telecomunicaţii, ca furnizor de servicii FMC la nivel naţional, cu beneficii unice pentru consumatori. Acest rezultat arată, de asemenea, că ofertele convergente ale companiei sunt apreciate de consumatorii români, care optează pentru servicii fix-mobil complete, pentru gospodăriile lor.

La 31 martie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,65 milioane, în uşoară scădere cu 0,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. Campania #NETLIBERARE, dedicată clienţilor B2C, continuă să contribuie la creşterea segmentului postpaid prin beneficii fără precedent pentru consumatori. Astfel, din baza totală de clienţi, 34% au fost postpaid. Numărul total de clienţi business a crescut în T1 2019 cu 5,7% comparativ cu T1 2018, reflectând atractivitatea în creştere a ofertelor companiei pentru acest segment, prin campania #BUSINESSLIBER, care a eliminat, în premieră pe piaţa telecomunicaţiilor din România, perioada minimă contractuală şi taxa de reziliere.

Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 6,6% până la 76,2 milioane de euro în T1 2019. Scăderea a avut loc în principal ca urmare a impactului tranziţiei efectuate în platformele IT, reflectat în T4 2018, care a condus la deconectări în ultima parte a anului. Prin urmare, numărul de deconectari din primele luni ale lui 2019 a influenţat negativ rezultatul net. Cu o normalizare a regimului de facturare a abonaţilor, Telekom Romania aşteaptă stabilizarea veniturilor sale din servicii mobile, în a doua jumătate a acestui an.

Veniturile mai mari din servicii wholesale reflectă, în special, creşterea business-ului de trafic internaţional de tranzit.

Telekom Romania îşi continuă evoluţia in sfera digitalizării, rezultatele reflectând triplarea vânzărilor din servicii mobile în T1 2019, comparativ cu T1 2018, precum şi dublarea numărului de utilizatori ai aplicaţiei mobile MyAccount şi a serviciilor e-bill.

EBITDA ajustată înainte de aplicarea standardelor IFRS 16 (Standarde Internaţionale de Raportare Financiară) a scăzut cu 20,8% până la 26,2 milioane de euro în T1 2019, în ciuda impactului pozitiv generat de încetarea acordului de roaming naţional 4G al Telekom, în decembrie 2018. În acelaşi timp, Telekom Romania a întreprins o serie de măsuri pentru controlul costurilor, a căror eficienţă va fi vizibilă în a doua jumătate a lui 2019.

Eforturile continue ale Telekom Romania de a-şi îmbunătăţi reţeaua mobilă proprie au condus la o creştere a calităţii reţelei, rezultat confirmat de creşterea constantă a scorului calculat de compania de audit independentă P3. Se estimează că acest trend va continua să fie ascendent.

“Rezultatele pentru T1 2019 reflectă atât trendurile din piaţă, cât şi orientarea consumatorilor către ofertele cu cele mai reduse preţuri, precum şi eforturile companiei de a asigura o bază de clienţi mai sănătoasă, prin decizia de a elimina SIM-urile inactive şi provizioanele clienţilor. Creşterea segmentului de servicii integrate fix-mobil, veniturile din serviciile wholesale, precum şi reacţiile pozitive la ofertele pentru companii, ne demonstrează faptul că paşii comerciali şi operaţionali pe care i-am facut în direcţia transformării sunt corecţi şi încrederea consumatorilor români în brandul nostru a crescut în mod constant. În plus, vom continua să lucrăm la optimizarea costurilor pentru a ne susţine investiţiile viitoare şi ofertele atragătoare pentru clienţi. Putem vedea, în mod clar, că aceste eforturi sunt apreciate şi de către piaţa din România, întrucât studiile recente ne-au arătat că percepţia asupra brandului Telekom s-a îmbunătăţit, iar compania este acum pe locul doi în topul preferinţelor consumatorilor, în rândul furnizorilor de servicii de telecomunicaţii integrate”, a concluzionat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.