La finalul lunii octombrie, Workspace Studio, companie specializată în soluții de amenajare orientate către ergonomie și partener unic acreditat al Herman Miller în România, anunța intrarea pe piața de retail online după o investiție de 100.000 de euro în platformă și stocurile inițiale dedicate.

Conducerea companiei luase această decizie după ce, în primele 9 luni ale acestui an, Workspace Studio a avut o cifră de afaceri de 6.5 milioane de euro.

Soluția

Contextul actual și creșterea cererii de mobilier ergonomic pe segmentul rezidențial în ultimele 6 luni a determinat Workspace Studio să se extindă pe piața de retail cu un magazin online care cuprinde produsele cele mai solicitate de acest segment de clienți.

”Odată cu generalizarea forțată a muncii de acasă, am remarcat o cerere în creștere de mobilier pentru biroul pentru acasă. Vânzarea se realiza exclusiv în showroom-ul nostru, astfel că am decis să investim în lansarea magazinului online. Acesta era în planurile noastre pe termen mediu, pentru că preconizam că procentul celor care lucrează și de acasă, deci au nevoie de mobilier ergonomic pentru un birou care să le susțină performanța, va crește. Contextul sanitar a accelerat însă acest proces, prin urmare și noi am accelerat planul de lansare în zona eCommerce. În paralel, am extins și portofoliul de mobilier cu piesele Hay, care din punct de vedere design și funcționalitate sunt la granița dintre rezidențial și office”, ne explică Horațiu Didea, managing partner Workspace Studio.

Ce așteptări a avut managerul Workspace Studio în momentul în care a luat decizia de a lansa magainul online? În esență, faptul că munca de acasă va continua să fie predominantă în rândul a mulți angajați, iar pe termen lung aceștia au nevoie de stații de lucru ergonomice în locuință pentru a rămâne productivi.

”Estimăm că în 3 ani segmentul B2C va ajunge să genereze o cifră de afaceri de circa 1 milion de euro anual și să reprezinte o pondere semnificativă în totalul operațiunilor Workspace Studio”, spune Horațiu, menționând faptul că în acest an estimează o cifră de 250.000 euro pe acest segment, mai ales având în vedere rezultatele foarte bune din campania de Black Friday, prima de acest gen pentru ei, dar care a venit la scurt timp după lansarea magazinului online.

În ceea ce privește dezvoltarea segmentului de ecommerce, Horațiu Didea spune că vor extinde gama de produse listate, astfel încât oferta să fie cât mai variată. ”Alături de scaunele ergonomice de la Herman Miller, disponibile deja, vom adăuga piese Hay, birouri ajustabile electric și brațe de monitor. Practic, magazinul online va fi o destinație pentru amenajarea completă și ergonomică a spațiului de lucru de acasă”, afirmă el.

Anul acesta segmentul rezidențial va reprezenta circa 5% din business-ul total al Workspace Studio, iar echipa Workspace Studio se așteaptă ca în anii următori să crească cu 5% anual, urmând să genereze 25% din total.

Cum va evolua businessul Workspace Studio și piața în 2021?

”2020 a funcționat în multe zone din inerție, pe bugete aprobate înainte de începerea crizei sanitare. Cred că 2021 va fi adevăratul an de criză economică în România, odată ce resursele companiilor încep să se termine, iar bugetele se fac cu foarte mare prudență. În ceea ce privește zona amenajărilor office, cred că proiectele orientate către calitate, ergonomie și angajat vor continua, însă adaptate pe suprafețe mai mici și pentru mai puține persoane. Cred ca circa 30% dintre angajați nu se vor mai întoarce la birou anul viitor. Biroul va deveni spațiu pentru schimb de idei, inovație și luare a deciziilor importante, iar pentru toate acestea, este nevoie de un design agreabil, ergonomic și care să susțină atât munca, cât și brandul companiei”, concluzioneazăHorațiu Didea, managing partner Workspace Studio.