Pe fondul unei investiții semnificative în cercetare și dezvoltare de peste 2.2 miliarde de dolari la nivel global in anul fiscal 2021-2022, cu 6% mai mult față de anul precedent, centrul din România joacă un rol esențial în ecosistemul R&D Lenovo, fiind unul din centrele Lenovo care se concentrează pe „New IT” și anume: inteligența artificială (AI), tehnologia 5G, cloud computing, design industrial, blockchain, realitatea augmentată (AR) și realitatea virtuală (VR).

Centrul de Cercetare si Dezvoltare Software Lenovo din România are ca principal obiectiv dezvoltarea de software și soluții pentru Business Unit-urile de Infrastructură, Soluții și Servicii ale companiei, inclusiv cele integrate în suita XClarity, un software complex de management al echipamentelor din centrele de date. De asemenea, echipa locală este implicată în dezvoltarea soluțiilor de calcul HPC. Centrul utilizează tehnologii avansate precum JavaScript, Node.js, Angular, Python, Kubernetes și cloud computing.

Funcțiile și rolurile echipei de cercetare includ dezvoltatori software, testeri QA, ingineri DevOps, ingineri de suport și de soluții. În plus, biroului din România i se adaugă echipele de vânzări pentru PC-uri și dispozitive smart, servere și stocare, soluții enterprise, produse Motorola Mobility, precum și funcții de suport pentru întreaga companie la nivel global și în regiunea EMEA.

Diversitatea rolurilor de la inginerie, suport de nivelul 3, vânzări, marketing și alte funcții operaționale și de suport, creează o sinergie și o cooperare locală care transformă centrul într-un hub important pentru regiunea EMEA.

Dincolo de focusul companiei în dezvoltarea și optimizarea centrului de cercetare a laboratorului din România, există și atenția oferită culturii organizaționale: ownership și entrepreneurship, care se traduc prin oferirea spațiului de dezvoltare profesionala a angajaților, atât pe verticală cât și pe orizontală, dar și folosirea resurselor în procesele de lucru ca și în antreprenoriat, încurajând colaborarea și orientarea spre succes.

Recent, programele de Internship ale Lenovo au fost recunoscute în top 5 Cele mai bune programe de Internship din Romania, conform unei companii de specialitate, prin care sunt recunoscute trei criterii importante: beneficiile angajaților, accesul la educație profesională continuă și dezvoltarea carierei.

Responsabilitatea socială, o componentă importantă pentru Lenovo.

Prin diferite proiecte și inițiative de voluntariat și fundraising, Lenovo sprijină protecția mediului (prin plantarea de arbori în zone afectate de poluare și curățarea spațiilor verzi), educația rurală (prin renovarea și dotarea sălilor de clasă și laboratoarelor de informatică), talentul științific (prin acordarea de burse educaționale) și dezvoltarea STEAM (prin crearea primului laborator educațional din județul Suceava). De asemenea, Lenovo promovează programele de diversitate, echitate și incluziune în România, încurajând respectul și toleranța în societate.

Grupul Lenovo a prezentat rezultatele pe întregul an, raportând o cifră de afaceri a grupului de 62 miliarde de dolari americani și un profit net de 1,6 miliarde de dolari americani sau 1,9 miliarde de dolari americani pe baza Standardelor de Raportare Financiară non-Hong Kong. Rentabilitatea a fost stabilă, cu marja brută și marja operațională înregistrând ambele niveluri maxime din ultimii 18 ani, iar marja netă non-HKFRS a rămas constantă în comparație cu anul precedent.

Deși cifra de afaceri a grupului a fost afectată de scăderea pieței dispozitivelor, veniturile din afacerile non-PC au atins un nivel maxim anual de aproape 40%, stimulate de motoarele de creștere diversificate ale Lenovo, respectiv Grupul de Soluții și Servicii (SSG) și Grupul de Soluții Infrastructurale (ISG), care au înregistrat creșteri ale veniturilor la nivel record de 6,7 miliarde de dolari americani, respectiv 9,8 miliarde de dolari americani, în creștere cu 22%, respectiv 37% față de anul precedent.

Trimestrul fiscal Q4 a fost cel mai dificil trimestru al anului, având în vedere presiunile atât din piața PC-urilor, cât și din economia globală. Lenovo a încheiat trimestrul cu o cifră de afaceri de 12,6 miliarde de dolari americani, în scădere cu 24% față de anul precedent. Veniturile din divizia IDG au înregistrat o scădere de 33% față de anul precedent, în timp ce momentul puternic generat de motoarele de creștere SSG și ISG a contribuit la compensarea scăderii pieței dispozitivelor.

Veniturile SSG au crescut cu 18% față de anul precedent, ajungând la 1,6 miliarde de dolari americani, iar veniturile ISG au crescut cu 56% la 2,2 miliarde de dolari americani. Ponderea veniturilor non-PC în trimestru a atins un nivel istoric de 43%, în creștere cu 12 puncte față de anul precedent. Mediu, Social, Guvernare - Scorul de Evaluare a Mediu, Social și Guvernare al Lenovo a fost recent promovat la AAA de către MSCI, agenția internațională de evaluare.

Această promovare reprezintă cea mai înaltă evaluare posibilă pentru corporațiile care conduc în programele ESG. În plus, EcoVadis a recunoscut Lenovo pentru excelența sa în achizițiile durabile la cea de-a șaptea ediție a premiilor Sustainable Procurement Leadership Awards.