Potrivit reprezentanților Rottaprint, tipografia a raportat o creștere a exporturilor de aproximativ 5% în 2023. Țările care se mențin în topul exporturilor rămân, în continuare, Ungaria, unde s-au înregistrat creșteri de cca. 8%, și Germania, datorită existenței infrastructurii necesare pentru livrarea produselor. Totodată, principalele domenii pentru care s-a exportat au fost industria alimentară - carne, lapte, logistică și industria chimică - detergenți și îngrijire personală.
“În Ungaria, etichetele C-wrap au devenit rapid un produs atractiv, cunoscut pentru calitatea superioară pe care o oferă și pentru utilizarea eficientă în industria preparatelor din carne", a declarat Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint.
În plus, pentru Germania, compania a observat un interes crescut pentru etichetele autoadezive cu antifurt inserat. Acestea nu numai că oferă un avantaj competitiv supermarketurilor, dar și un control sporit brandurilor asupra protejării produselor la raft.
Pentru anul curent, Rottaprint are în plan consolidarea și extinderea prezenței pe anumite piețe din Uniunea Europeană, vizând o creștere de cel puțin 5% față de anul precedent.
În ceea ce privește piața internațională și nu numai, reprezentanții companiei sunt de părere că vor exista creșteri de prețuri la materiile prime, iar consumul din industria alimentară va înregistra o scădere față de 2023, existând deja semne în direcțiile menționate.
De asemenea, Rottaprint consideră că pot apărea schimbări legislative fiscale care vor influența consumul din diverse industrii, precum mărirea taxelor și a impozitelor, care pot duce la scăderea puterii de cumpărare.
Rottaprint are o istorie de peste 33 de ani pe piața din România. În 2023, business-ul clujean a înregistrat o cifră de afaceri de 35 mil. euro, în creștere cu 10% față de anul anterior. Pentru 2023, compania și-a concentrat activitatea pe creșterea competitivității și consolidarea ariilor de activitate, precum și pe reducerea impactului asupra mediului a produselor, prin investiții în valoare totală de 2 mil. euro.
Aproximativ 75% din suma alocată a fost destinată achizițiilor de echipamente, în timp ce 20% pentru logistică și 5% pentru software.