În urma unui chestionar aplicat unui număr de 1.000 de studenți, peste 70% dintre aceștia au afirmat că lipsa cunoștințelor reprezintă principalul obstacol în obținerea unui internship sau a unui loc de muncă, 20% au menționat dificultatea realizării unui CV care să-i pună în valoare, iar restul de 10% au înclinat spre teama de interviu, precum și dorința de a se reprofila în alte domenii.

Lansarea platformei soluționează problemele menționate, întrucât studenții au acces la peste 100 de cursuri gratuite din domenii precum IT, Marketing, Comunicare și Resurse Umane. În plus, crearea CV-ului devine opțională, deoarece companiile pot vizualiza profilul candidaților în care sunt incluse studiile, abilitățile și experiența acestora. Cât despre teama de interviu, platforma dispune de un blog în care sunt oferite sfaturi pentru astfel de situații.

Procesul este unul destul de complex, întrucât crearea unui cont este doar primul pas spre obținerea locului de muncă mult dorit. Urmează un scurt test care le demonstrează abilitățile cunoscute în rândul angajatorilor drept soft skills.

Filtrarea candidaților are scopul de a afișa în fața companiilor doar candidați cu potențial. Studenții pregătiți vor putea aplica la locurile de muncă dorite sau vor putea fi recrutați de către angajatori, pe când cei lipsiți de cunoștințe, vor urma cursurile gratuite recomandate de platformă. Abia după finalizarea acestor cursuri, candidații din această categorie vor fi disponibili în fața angajatorilor.

Dacă platforma StudentPath este 100% gratuită pentru studenți, companiile trebuie să aleagă un abonament, în funcție de numărul de locuri de muncă postate sau de candidații contactați. În momentul adăugării unui loc de muncă, compania va fi anunțată când un candidat se potrivește cerințelor, iar dacă pe lângă aceste beneficii menționăm și calitatea crescută a candidaților, timpul de recrutare va fi considerabil redus. Totuși, în prima lună de utilizare, companiile pot posta un loc de muncă fără a fi nevoie să plătească.

Daniel și Mădălina, cei 2 fondatori clujeni au planuri mari pentru dezvoltarea platformei. Ca de exemplu includerea a peste 1000 de cursuri din domenii variate, stabilirea unor parteneriate cu instituții, organizații studențești și specialiști HR, dezvoltarea unei aplicații, precum și extinderea la nivel internațional sunt doar câteva dintre principalele obiective ale acestora.