Adopția de tehnologie a fost una dintre tendințele principale din business ale anului trecut, iar SETRIO s-a concentrat pe creșterea competențelor manageriale prin instrumente de interpretare a datelor și Business Intelligence (BI) care să ajute managerii în deciziile strategice.

SETRIO estimează o creștere similară a cifrei de afaceri și în 2023 datorită faptului că tendința de adopție tehnologică inițiată în pandemie nu s-a terminat, ba mai mult, va fi stimulată de infuzia de capital din fondurile PNRR care au digitalizarea ca obiectiv principal.

Astfel, companiile se dezvoltă într-o perioadă de creștere a pieței de software și servicii din România, impactul sectorului IT în produsul intern brut ajungând la 7% conform ANIS, cu o creștere de 15-17% pe an. Estimările arată că valoarea pieței IT din România va depăși 12 miliarde de euro în următorii doi ani. SETRIO a dezvoltat un nou serviciu de marketing digital pentru a veni în întâmpinarea nevoii de know-how specializat a clienților care au ales să deschidă e-shopuri sau vor să-și promoveze mai bine serviciile în online.

De asemenea, unul dintre factorii care au influențat creșterea cifrei de afaceri în 2023 a fost investiția în soluții pentru fluxurile operaționale logistice ale clienților.

“Logistica este o artă a eficienței și dacă o dezvolți în domeniul farma pe principii sănătoase, atunci poți extinde principiile și în alte industrii. Astfel, am deschis discuții cu mai multe companii mari din industrii adiacente care preferă să lucreze cu un dezvoltator software din România pentru module operaționale adaptate fluxului de lucru local”, a declarat Marius Ciupercă, CEO și fondator SETRIO.

Aproape 200 de farmacii au ales soluția BizPharma pentru optimizarea fluxului de lucru în anul 2022. SETRIO a digitalizat 67 clinici și cabinete medicale care au adoptat BizMedica și a implementat module logistice la 29 distribuitori și depozite. Tendința cea mai mare de creștere ca solicitare de digitalizare vine din zona de logistică, unde ultimii ani de intensificare a comerțului și achizițiilor online au adus și nevoia de automatizare a fluxurilor de suport logistic.

E-commerce-ul și logistica, factori de creștere pentru industria software farma

Un alt factor de creștere l-a reprezentat avansul zonei de e-commerce. În acest moment, Setrio oferă trei platforme specializate de e-shop farma retail și tendința în acest segment este de creștere. Farmaciile au înțeles că o direcție de dezvoltare este de migrație a consumatorului pentru zona online și afacerile care au mers în online au avut de câștigat în 2022. Astfel, piața de comerț electronic din România a crescut cu 13% față de anul anterior, depășind 7 miliarde de euro - aproape jumătate din piața din toată regiunea Europei de Est (inclusiv Moldova, Ucraina, Bulgaria și Balcanii de Vest), estimată la 16 miliarde de euro, potrivit 2022 European E-Commerce Report, publicat de Ecommerce Europe și EuroCommerce.

De asemenea, în 2022 a crescut apetitul companiilor pentru dezvoltări personalizate pe baza sistemelor actuale, integrări cu distribuitori sau alte adaptări de flux operațional. În acest context, SETRIO a înregistrat cereri noi de dezvoltare cu plata care s-au transformat în multe operațiuni optimizate la nivelul clienților. O provocare constantă este completarea echipei de programatori și upgrade-ul permanent al soluțiilor în raport cu numeroasele modificări legislative la nivel de industrie de sănătate.

SETRIO a continuat investițiile în cercetare și dezvoltare (R&D) în anul 2022, cu proiecte noi și rescrieri și retehnologizări ale unor proiecte clasice, cum este soluția de gestiune a unui lanț de farmacii. Compania SETRIO are un buget constant alimentat de R&D și primește permanent sugestii de îmbunătățire din partea celor peste 20.000 utilizatori ai aplicațiilor proprii.

Un produs care a înregistrat o creștere a cererii este aplicația pentru reprezentanți medicali BizRep - un instrument ușor de utilizat pentru accelerarea productivității echipelor de reprezentare. Soluția vine în forma unui pachet format dintr-un APP pentru REPs, un SFA cu flux specific zonei medicale și UX modern și o aplicație de tip manager și reporting construită în web. Este mult mai accesibilă ca preț și mai orientată pe fluxul reprezentanților medicali decât soluția americană Salesforce. Permite gestionarea simultan cu aceeași echipă a două sau mai multe proiecte de vanzari și promovare.

Platformele B2B specializate înregistrează creșteri, de asemenea. Aceste platforme au un dublu rol. Pe de o parte, funcționează ca un hub de comenzi care poate face ordine în fluxul de comenzi primite și optimizează gestiunea acestora în funcție de canalul de proveniență, permit input de la mai multe entități, începând cu echipa de vânzări până la comenzile din website sau pe mail. Eficiența operațională rezultată aduce claritate în echipe, elimină erorile de procesare și câștigă angajaților foarte mult timp. În al doilea rând, funcționează ca o carte de vizită digitală pentru parteneri, schimbând modul de lucru cu partenerii și percepția acestora despre compania care alege să folosească o asemenea soluție.