Klarna este un fintech înființat în 2005, care a ajuns să fie evaluat la 2,5 miliarde de dolari și care oferă servicii de tip buy-now-pay-later (cumpări acum și plătești mai târziu) în parteneriat cu peste 100.000 de retaileri în 14 țări din Europa, precum și în Statele Unite.
În esență, Klarna, care oferă soluții de plată pentru peste 60 de milioane de consumatori, se diferențiază de alți operatori de plăți online prin faptul că utilizatorii nu sunt condiționați de introducerea datelor de pe carduri atunci când efectuează o plată.
Utilizatorul care achiziționează online prin Klarna nu plătește înainte de a primi produsele, iar după ce le primește are posibilitatea de a le testa înainte de a efectua plata. Iar asta pentru că Klarna plătește produsul comandat de client în numele acestuia.
Klarna este un business susținut de investitori precum Sequoia Capital, Bestseller, Visa (care a investit în unicornul suedez în 2017) sau Atomico.
Deși nici oficialii Klarna și nici Calvin Broadus – adică Snoop Dogg – nu au precizat valoarea investiției, artistul american a precizat faptul că este un susținător al companiei, a fost unul dintre consilierii acesteia, iar acum s-a decis să își pună la bătaie și banii (precum și imaginea, pentru că Snoop apare în cea mai nouă reclamă a companiei). În plus, Snoop Dogg a declarat că plănuiește să-și dezvolte portofoliul de investiții și chiar mai caută companii europene cărora să le ofere finanțare.
”Fac afaceri în Europa de câțiva ani cu branduri de modă, companii de telecomunicații și altele. Am învățat o grămadă de lucruri despre afaceri de-a lungul anilor. Trebuie să o iau pas cu pas și să mă documentez. Este important să-mi și placă fondatorii și să am încredere că pot conduce aceste companii”, a declarat Snoop Dogg într-un interviu pentru revista americană Forbes.
Klarna și-a luat licența bancară în Suedia, plănuiește să-ți extindă prezența în câteva noi țări până la finalul acestui an și, de asemenea, se pare că s-ar pregăti pentru o listare pe bursă.
Foto: forbes.com