Cu un abonament de doar 89 de lei pe lună, clienții beneficiază de înființarea gratuită a unui PFA, facturare rapidă de pe mobil, contabilitate completă, calculul taxelor la zi și depunerea declarației unice.

Solo vine pe o piață care numără 400.000 de PFA-uri și 50.000 de PFI-uri. Investiția inițială pentru crearea Solo se ridică la 300.000 de euro, iar compania se pregătește deja pentru o nouă rundă de finanțare. Startup-ul vrea să fie un serviciu digital complet de administrare PFA, de la înființare la facturare, contabilitate și depunere declarații.

Cum se schimbă publicul țintă după lansare

Noi am discutat cu fondatorii la 6 săptămâni după lansarea oficială. În acel moment Solo ajunsese deja la 350 de clienți, dar ni s-a părut interesant cine vrea să folosească o astfel de aplicație.

„Cei mai mulți dintre ei sunt fie freelanceri (ITști, creativi) care lucrează cu clienți din afara României sau pe platforme de freelancing (Upwork sau Fiverr), fie curieri care lucrează pentru Tazz, foodpanda, Glovo, etc. sau șoferi de Uber sau Bolt”, au spus fondatorii Solo.

E un lucru interesant, pentru că de multe ori startup-urile descoperă un public țintă abia după ce au lansat un produs și astfel schimbă și strategia.

Când au pornit Solo voiau să se adrese liber-profesioniștilor, cum ar fi medici, avocați sau arhitecți. Dar au descoperit altceva.

„Am descoperit repede că livratorii și șoferii de Uber sau Bolt sunt o piață foarte mare pe care nimeni nu o adresa. O ipoteză care a rămas în picioare a fost legată de nevoia clientului care caută un contabil digital care să vorbească pe limba lui. De multe ori clienții se confruntă cu un limbaj de specialitate sau cu o disponibilitate redusă”, spun fondatorii despre ce au aflat după lansare.

O piață aglomerată

S-au lansat câteva servicii dedicate freelancerilor. Cu câteva zile chiar înainte de anunțul inițial al Solo pe piață au apărut austriecii de la Fairo. Iar până la aplicații, oamenii foloseau deja alte servicii.

„Piața de servicii financiare era aglomerată în 2020 când am început să lucrăm la Solo. Ce nu am găsit era un serviciu 100% digital adresat PFA-urilor care să acopere totul de la înființare la radiere”, spun fondatorii Solo.

Numărul de PFA-uri nou înființate a crescut cu o treime în 2021 față de 2020 și fondatorii Solo cred că e loc de un serviciu suplimentar care să simplifice viața acestora.

Astfel, Solo a încheiat anul cu aproximativ 600 de conturi într-un final, obiectivul inițial fiind de 1.000 de clienți. „Am realizat că nu puteam să oferim nivelul de calitate pe care ni-l doream cu echipa actuală și am prioritizat un serviciu bun, în defavoarea creșterii rapide”, explică fondatorii care sunt în plin proces de recrutare și angajare.

Pentru prima jumătate a lui 2022 se vor concentra pe automatizarea unor procese pe care le fac manual, cum ar fi primirea și expedierea documentelor, dar vor dezvolta și un model automat de completare și depunere a declarației unice.

În 2022 Solo își propune să ajungă la 10.000 de PFA-uri și să pună bazele Solo IMM. „Va fi pentru companii fără angajați sau cu un angajat. Ne dorim să ducem Solo și în afara României din 2023, ne uităm inițial la Polonia sau Turcia”, explică fondatorii.

Ce poate să facă Solo pentru antreprenori și ipotezele dezvoltării startup-ului

Înainte de a începe Solo, fondatorii, cu experiența lor, știau că trebuie să înțeleagă publicul. Așa că au făcut 200 de interviuri cu oameni care aveau PFA-uri sau care voiau să-și deschidă unul. Așa au descoperit câteva provocări cu care se confruntau aceștia.

„Voiau să administreze PFA-ul fără bătăi de cap, așa că putem să înființăm un PFA, să ținem contabilitatea completă și antreprenorii să depună corect toate declarațiile”, spun fondatorii.

De asemenea, au vrut să dezvolte un serviciu 100% digital de facturare, încărcare cheltuieli cu poze și să reducă din drumurile la contabili sau la instituții. Toate acestea pe mobil.

A fost o ipoteză pe care s-au bazat, că oamenii vor să facă toate aceste lucruri de pe telefonul mobil.

„Ipoteza a fost confirmată când am văzut că peste două treimi din accesări sunt de pe telefon. Solo promite o experiență 100% digitală și ne ținem de cuvânt de fiecare dată când încarci o cheltuială cu bonul de combustibil, spre exemplu, direct cu o poză și nu mai ai în torpedou faimoasa pungă cu bonuri”, explică fondatorii Solo.

În plus, înființarea unui PFA e un selling point bun pentru clienți, pentru că ei consideră că procedură înseamnă multe formulare și căsuțe de bifat.

„Solo deschide PFA-uri cu o poză a buletinului și cea mai recentă diplomă de studii. Înființarea e gratuită și Solo găzduiește și sediul social”, explică creatorii serviciului.