Cu o experiență de peste 20 de ani ca expert contabil și consultant fiscal, Nadia Oanea a lucrat atât în mediul public, în cadrul ANAF, cât și în sectorul privat, în firme internaționale de consultanță ca Grant Thornton, Baker Tilly și Mazars.
“Intrarea în antreprenoriat reprezintă cel mai complex pas al carierei, dar sunt convinsă că experiența acumulată în ultimii 22 de ani va ușura dezvoltarea noului proiect. Mesajul meu este unul simplu: în calitate de contribuabil, fie că ești persoană fizică, entitate transparentă fiscal sau persoană juridică, fie că ești rezident fiscal în România sau nerezident, atâta vreme cât există obligații de conformare fiscală pentru activități desfășurate în România sau la nivel internațional, ori pentru venituri obținute local sau din străinătate, acestea trebuie cunoscute și îndeplinite. În caz contrar, ne expunem controalelor fiscale, dobânzilor și penalităților care cresc sarcina fiscală, și potențial litigiilor cu autoritățile fiscale”, a declarat Nadia Oanea, fondator ”Tax & Training”.
Conformarea fiscală înseamnă cunoașterea legislației, cunoașterea și înțelegerea fenomenului fiscal, și, nu în ultimul rând, apelul la specialiști, atunci când ne confruntăm cu arii de fiscalitate cu risc ridicat sau extrem de specializate.
Nadia Oanea a atras în proiect și alți colaboratori specializați în diverse domenii, a căror experiență se va materializa în consultanță și traininguri pe arii conexe fiscalității, astfel încât clienții să acceseze mai multe tipuri de expertiză.
În opinia Nadiei Oanea, gestionarea riscurilor fiscale reprezintă una dintre prioritățile persoanelor fizice și ale firmelor de toate dimensiunile. Proiectul ”Tax & Training” va oferi instrumente care să asigure un management al riscurilor fiscale prin trei direcții principale: consultanță fiscală specializată, training în domeniul fiscal și conformare fiscală.
Paradigma fiscală actuală este ”Conformare sau litigiu fiscal”, potrivit Nadiei Oanea, iar firmele și persoanele fizice, în calitate de contribuabili, trebuie să dedice resurse pentru îndeplinirea corectă, completă și la timp a obligațiilor lor fiscale, în caz contrar existând un risc ridicat pentru impuneri de taxe și impozite suplimentare, dobânzi și penalități, în cazul unui control fiscal, în unele situații ajungându-se și la litigii cu autoritățile fiscale, atunci când viziunea contribuabilului diferită de cea a organelor de control.
Astfel, proiectul ”Tax & Training” își propune, în primul rând, să ofere servicii de consultanță fiscală orientate spre zonele de conformare fiscală susceptibile de a genera cele mai mari riscuri fiscale pentru companii și pentru persoane fizice, cum ar fi tranzacțiile de restructurare (fuziuni, achiziții, restructurarea lanțului creator de valoare), rezidența fiscală a societăților și a indivizilor, aplicarea tratatelor de evitare a dublei impuneri, setarea politicilor de prețuri de transfer, aplicarea facilităților fiscale, aplicarea scutirilor de TVA, raportarea TVA și alte aspecte fiscale legate de comerțul electronic, gestionarea controalelor și a litigiilor fiscale etc.
Trainingurile se adresează firmelor de consultanță fiscală și de contabilitate, care doresc să ofere angajaților lor programe de pregătire profesională continuă. De asemenea, programele de training vor ține cont de nivelul de experiență al participanților, respectiv consultanți cu experiență de până la 5 ani, manageri sau contabili șefi și directori financiari experimentați.
Un al treilea obiectiv al proiectului ”Tax & Training”, alături de consultanță fiscală specializată și training în domeniul fiscal, îl reprezintă serviciile de conformare fiscală și de asistență în proceduri fiscale, de la control fiscal, la contestarea deciziilor de impunere sau întocmirea de rapoarte de expertiză pentru litigii în instanță.