Kenichiro Yoshida, Președinte și CEO al Sony Group Corporation a susținut un discurs în cadrul conferinței de presă care a avut loc pe 4 ianuarie, înainte de deschiderea publică a expoziției, și a spus: „În ultimii doi ani, unii provocatori, am reafirmat importanța scopului nostru. Ne dorim să-i ajutăm pe oameni să se conecteze la un nivel mai profund cu cei alături de care împărtășesc interese comune și să formeze legături puternice în comunitățile lor”.
Acesta a subliniat colaborarea Sony cu artiști precum Adele, în cazul noului său album numit „30”, și a prezentat cele mai noi tehnologii și inițiative menite să vină în sprijinul creatorilor, inclusiv „Virtual Production”, care înlătură restricțiile în materie de producție video, drona profesională Sony „Airpeak”, ce vine și ea în sprijinul creativității, dar și cel mai nou model de smartphone „Xperia PRO-I”.
Jim Ryan, Președinte și CEO Sony Interactive Entertainment, a anunțat noua generație de sisteme de realitate virtuală „PlayStation VR2” și noile controlere „PlayStation VR2 Sense” care vor oferi o experiență imersivă fără precedent în lumea gamingului. Mai mult, acesta a anunțat și cel mai recent titlu din seria Horizon, „Horizon Call of the Mountain”, care a avut un succes fabulous în întreaga lume, ca joc exclusive pentru „PlayStation VR2”.
Yoshida a luat din nou cuvântul, de data aceasta pentru a sublinia inovația din spatele tehnologiei de tracking a companiei Hawk-Eye Innovations a Sony Group, dar și parteneriatul Sony cu Manchester City, pentru realizarea comunităților de fani de ultimă generație, în spațiul virtual.
Yoshida și-a încheiat prezentarea prin anunțarea celor mai recente progrese și a direcțiilor viitoare de dezvoltare planificate pentru VISION-S, o inițiativă care urmărește să contribuie la evoluția mobilității. Acesta a transmis că „Sony este foarte bine poziționată drept o ‘companie de divertisment creativ’ ce urmărește să redefinească mobilitatea”, și a anunțat că Sony va înființa în primăvara anului 2022 o companie numită „Sony Mobility Inc.”, prin intermediul căreia își propune să exploreze modalitățile de dezvoltare pe piața vehiculelor electrice.
Principalele produse și tehnologii prezentate la CES 2022
Sub tema „Împreună creăm viitorul divertismentului” (”Co-create the Future of Entertainment”) Sony va prezenta mai multe tehnologii și inițiative prin care îi susține pe creatori și care aduce compania mai aproape de utilizatori, la standul său din Las Vegas, dar și pe platforma online „Sony Square”.
Principalele informații despre standul Sony din Las Vegas
- VISION-S
Vor fi expuse un prototip (VISION-S 01), care este testat deja în condiții reale de circulație, și un vehicul-prototip SUV (VISION-S 02), ca o nouă propunere de design și structură.
- Airpeak S1
Drona profesională Sony„Airpeak S1”, care a fost deja pusă la vânzare în Statele Unite, va fi prezentată pentru prima data. Airpeak S1 este cea mai mică dronă din lume care poate fi echipată cu o cameră mirrorless Alpha™ de dimensiuni normale. Aceasta are un motor proprietar, o elice, un sistem de control și tehnologie de detectare ce oferă agilitate crescută, dar și un zbor precis și dinamic.
- PlayStation 5
PlayStation 5 îi aduce pe jucători în lumea gamingului cu o viteză fără precedent, fidelitate vizuală și imersiune a simțurilor. PS5 este echipat cu un SSD ultra-rapid, I/O personalizat integrat, tehnologie Tempest 3D Audio, dar și cu un controller wireless DualSenseTM cu tehnologie haptică de ultimă generație și declanșatoare adaptive. O colecție a tuturor celor cinci variante de culoare inspirate de galaxia noastră, atât pentru exteriorul consolei, cât și pentru controllerul wireless DualSense va fi prezentată la eveniment.
- Ecran Crystal LED Theatre
Un ecran uriaș Crystal LED va fi instalat la intrarea în stand și va afișa conținut dedicat celor mai noi inovații Sony în segmente precum producția virtuală și viitorul divertismentului sportiv.
- „Producția virtuală”: Tehnologia pentru realizarea de filme care stimulează creativitatea creatorilor
Producția virtuală îi eliberează pe creatori de grija mai multor restricții în ceea ce privește filmarea, precum cele legate de locație, de vreme și oră, prin implementarea unui mediu de producție care integrează imaginea de fundal și subiectul, în timp real. Combinația între Crystal LED, care proiectează imagini de fundal de înaltă definiție, cu un contrast ridicat și o reproducere bogată a culorilor, și camerele pentru cinema din gama „VENICE”, ce ating o rezoluție mare și redau delicat imaginile stimulează creativitatea creatorilor și crește libertatea de exprimare.
- „Viitorul divertismentului sportiv”: Sistemele de urmărire ale Hawk-Eye și interacțiunea virtuală cu fanii
Hawk-Eye Innovations, o companie Sony Group, inovează domeniul sportiv, prin dezvoltarea tehnologiilor de transmitere a competițiilor. Cea mai recentă reușită se referă la introducerea unor noi sisteme de urmărire și vizualizare a fragmentelor de date. Acestea fac posibilă urmărirea instantă și precisă a mișcărilor atleților și ale obiectelor în timpul înregistrărilor live, colectarea datelor fragmentate și recrearea virtuală a acțiunii în timp real.
Sony face o demonstrație a inovațiilor în acest domeniu și prin intermediul parteneriatului cu Manchester City, care se concentrează pe conturarea unei comunități globale de ultimă generație dedicate fanilor care integrează lumea fizică și virtuală. Parteneriatul este realizat pe baza tehnologiei Sony de analiză a imaginii și a tehnologiilor de detectare, dar și folosind sistemele de urmărire ale Hawk-Eye, pentru a explora realizarea unor noi forme de divertisment, cu scopul de a interacționa cu fanii sportului din întreaga lume.
- Dorința de a crea experiențe inspirate de spațiul cosmic: „STARSPHERE”
Împreună cu Universitatea din Tokyo și JAXA, Sony promovează STARSPHERE, un proiect care are scopul de a crea experiențe spațiale inspiraționale. Sony va expune pentru prima dată o machetă a unui nano-satelit dotat cu echipament de imagistică Sony, programat pentru lansare în anul fiscal 2022. Folosind un simulator de fotografiere, utilizatorii pot controla satelitul, în așa fel încât acesta să imortalizeze Pământul și stelele exact așa cum își doresc. STARSPHERE își propune să genereze valoare în societate și să ofere experiențe inspiraționale, prin îmbogățirea perspectivei oamenilor asupra spațiului și este un proiect care va merge mai departe prin colaborarea cu mai mulți creatori și parteneri din această arie, în viitor.
Produse și tehnologii prezentate pe platforma online „Sony Square”:
În plus față de conținutul video care permite vizionarea conferinței de presă și a expoziției din Las Vegas, Sony va pune la dispoziție și clipuri ale unor tehnologii și inițiative conectate la sub-temele „Susținerea creatorilor”, „Extinderea comunităților de fani” și „O planetă mai bună”. Noi clipuri video cu anunțuri de produs pentru gama de televizoare Sony BRAVIA ® Bravia 8K/4K și spectacole 360 Reality Audio vor fi, de asemenea, disponibile pe platformă.
- Gama de televizoare BRAVIA XR™, cu tehnologia inovatoare XR Backlight Master Drive pentru noile modele Mini LED
Gamei de televizoare BRAVIA XR i se adaugă o nouă serie Mini LED. Cognitive Processor XR ™, alături de tehnologia unică Sony de procesare a semnalului, „XR Backlight Master Drive” controlează precis unitățile Mini LED cu reglarea intensității luminoase, pentru strălucire uimitoare și nuanțe profunde de negru, în orice colț al ecranului. Noua gamă de televizoare BRAVIA XR™ oferă vizionare imersivă și o experiență de gaming formată prin combinarea imaginilor detaliate cu sunet tridimensional.
- Live Streaming 360 Reality Audio cu tehnologia de sunet spațial
Un spectacol live 360 Reality Audio numit „LIVE From Miami in 360 Reality Audio" susținut de artistul REZZ, care combină sunetul spațial și efecte vizuale cu scopul de a oferi un sentiment și mai accentuat de prezență și imersiune va fi transmis live din Miami*1 pe 5 ianuarie.
Aceasta este o demonstrație de tehnologie care propune noi experiențe de divertisment în timp real, folosind tehnologia Spatial Sound.