Grajdurile Imperiului Austro-Ungar, care au găzduit în trecut și o fabrică românească de textile și care au o vechime de aproximativ 200 de ani, au fost readuse la viață și transformate într-un spațiu modern de birouri, destinat antreprenorilor și companiilor care caută nu doar un spațiu de birouri, dar și o comunitate și un mix de servicii competitiv.

Cu o suprafață de aproximativ 1.000 mp, clădirea Stables dispune de parter și etaj, oferind un spațiu generos de networking format din bucătarie, lounge și access la o grădină interioară, un centru de conferință, zone de hot-desking, birouri dedicate și birouri private.

Preponderent spațiul a fost gândit pentru birouri private, acestea permițând o configurație flexibilă până la un număr maxim de 20 de persoane, dar și birouri de câte două până la șapte persoane. O altă componentă majoră situată la parter este zona dedicată socializării și organizării de evenimente, care încorporează un centru de conferință ce poate găzdui până la 50 de persoane.

Stables oferă și 40 de locuri de hot-desking, săli de ședință de 4 sau 8 persoane, cabine telefonice, dar și servicii ce descriu un spațiu de lucru complet: pază, parcare subterană, control acces atât pentru intrarea în spațiu, cât și pentru birourile închise, recepție și serviciul de protocol, birotică, imprimantă și scanner, o bucătărie modernă, apă și cafea și, cel mai important, accesul la un mix de comunitate.

Stables face parte din proiectul de anvergură Record Park al dezvoltatorului imobiliar Speedwell și care, împreună cu The Office, formează cel mai mare hub de business din Cluj-Napoca.

Situat pe Onisifor Ghibu 20 A, proiectul este unul mixt cu spații rezidențiale, cât și funcții de retail și spații de birouri (pe lângă spațiul de coworking cuprinde: un resturant, o piscină deschisă cu acoperiș retractabil în cadrul unui club sportiv, o grădiniță, o cafenea și un cabinet stomatologic, dar și un supermarket al unui cunoscut brand românesc). Proiectul a obținut certificarea BREEAM, principala metodă internațională de evaluare a sustenabilității pentru proiecte de masterplanning, infrastructură și clădiri.

Echipa COS România (Corporate Office Solutions) s-a ocupat de amenajarea spațiului, fiind și printre primele companii care au ales Stables pentru relocarea showroom-ul lor din Cluj-Napoca. COS este parte a Grupului Office Solutions și consultant în domeniul amenajării spațiilor de birouri din 1998, având peste 2.000 de clienți și peste 15.000 de proiecte finalizate în România.

”Cluj-Napoca este un oraș al inovației cu o dinamică de creștere remarcabilă în ultimii ani, iar proiectul Stables vine să sprijine mediul local de afaceri. Din aceste motive, am mutat showroom-ul COS din Cluj-Napoca în incinta Stables, ca o decizie strategică atât din punct de vedere al spațiului și al amplasării acestuia, cât și ca punct de observare al dinamicii oamenilor și așteptările diferite pe care aceștia le au de la spațiul în care lucrează. Pentru noi este o prioritate să dezvoltăm noi planuri de amenajare cu un grad mai înalt de personalizare pentru clienții noștri”, declară Christophe Weller, fondator și CEO al Corporate Office Solutions (COS).

”Ne-am pus amprenta asupra clădirii și am conservat elemente cheie cum sunt stâlpii de fontă, învelișul de căramidă sau bârnele din lemn. Denumirea Stables accentuează tocmai îmbinarea dintre clădirea istorică și noul spațiu amenajat în stil art-deco, adaptat pentru nevoile omului contemporan, având un stil funcțional și tehnologizat. Hub-ul, dat în folosință în luna septembrie, a fost proiectat pentru necesitățile unor echipe medii și mari, oferă facilități premium și are în prezent un grad de ocupare de aproximativ 35%”, a adăugat Marius Mârza, Managing Partner Stables.

Stables a luat naștere printr-o investiție în valoare de 750.000 de euro și în implementarea spațiului s-au aplicat principiile noului sistem de certificare WELL sau Fitwel, care analizeaza clădirile din perspectiva de ”well being”, starea de bine a ocupanților.