Jocul folosește același motor grafic ca și Avatar: Frontiers of Pandora, pe care l-am lăudat pentru grafica impresionantă în acest review. Outlaws este făcut tot în direcția asta cu iluminare globală cu ray tracing, ceață volumetrică pentru nori, cer, reflexii și umbre de calitate și cu multe detalii în mediul înconjurător.
În Star Wars Outlaws vei explora mai multe planete cu climate diferite și astfel jucătorii au parte de diversitate vizuală. Avem planeta Tatooine cu celebrul deșert, Toshara cu lumea sălbatică ușor deșertică, Akiva cu o junglă precum cele din Avatar și Kijimi, care îmi imaginez că seamănă cu un oraș din Siberia sau Antarctica. Ajută foarte mult și faptul că jocul are un sistem de trecere a timpului și poți vedea cum mediul înconjurător se schimbă de-a lungul orelor și cred că am văzut unele dintre cele mai frumoase apusuri din jocuri video.
Acestea sunt zonele exterioare deoarece vei explora și orașe, zone industriale, locuințe, complexe miniere. O să vezi baze high-tech ale imperiului și cum acolo „milităria este dată jos din pod” vei vedea podele care strălucesc cu reflexii care-ți lasă gura căscată, dar și zone mai neîngrijite, low-tech, cu neoane și fără lumină naturală ce aduc aminte de Bladerunner.
Toate aceste zone arată excelent datorită iluminării globale cu ray tracing, iar cel mai bun exemplu este primul oraș din Toshara care nu are iluminare naturală, ci doar artificială și acolo poți vedea umbre și modul în care lumina artificială iluminează diferite zone. De asemenea, în bazele militare vei marele aport pe care-l aduce ray tracingul cu reflexii. Ce este interesant este că acest mod de iluminare crează scene reale, care nu par dintr-un joc video deoarece lumina se comportă ca în realitate, iar asta crește imersiunea, unul dintre punctele forte ale jocului.
Tehnologia care adaugă un mare plus din punct de vedere vizual este RTX Direct Illumination, care face ca luminile și umbrele să fie ray traced. Asta înseamnă că jocul poate simula mai bine umbrele, dimensiunea și forma luminii, fie naturală de la soare, fie de la surse artificiale. Fără RTX DI umbrele sunt prea clare și prea bine delimitate și nu au acea difuzie pe care o vedem în realitate. Însă cu această tehnologie activată din setări putem vedea umbre mult mai naturale și care se estompează cu cât de îndepărtezi de sursa de lumină.
Ce altceva pe mine m-a impresionat este că și atunci când tragi cu blasterul, lumina laserului care iese de pe țeava pistolului creează la rândul ei umbre pe jos. Când RTX DI este dezactivat asta nu se întâmplă. Chiar și cu reflexiile ajută această tehnologie și atunci când este activată, scuturile inamicilor sunt reflectate pe podea, nu plutesc. Deci mai multă realitate, mai multă imersiune.
Bineînțeles, cum nimic în viață nu este și gratis și bun, RTX DI are un efect asupra performanței și cât de mult scade numărul de FPS depinde de fiecare scenă. Această setare are diferite praguri precum Low, Medium, High sau Ultra. Fiecare afectează vizual jocul într-un mod sau altul: pe low nu vezi umbre ray traced de la soare, pe medium nu vei vedea anumite surse de iluminare mici, iar pe high acele surse de iluminare dacă sunt îndepărtare nu se vor vedea bine decât pe ultra. Deci dacă ai un PC cu un RTX 4090 poți să mergi pe ultra, altfel va trebui să alegi o setare care este potrivită pentru tine. În urma experienței mele cred că high sau medium este o alegere bună, dar despre performanță vorbim puțin mai jos.
Pentru a face ca aceste umbre să arate cel mai bine recomand activarea funcției de ray reconstruction, despre care am scris în detaliu în acest articol. Pe scurt, NVIDIA folosește machine learning pentru a face denoising pe aceste umbre și a le reda la o calitate mai înaltă, dar fără să taxeze performanța. Ray Reconstruction îmbunătățește dramatic calitatea reflecției luminii, stabilitatea și detaliile umbrelor, mai ales cele aflate în mișcare. În cazul umbrelor putem observa ghosting atunci când RR este dezactivat, iar în cazul reflexiilor putem vedea că există zgomot și flicker în reflexie și nu arată așa bine.
Deci dacă activezi RTX DI ar trebui să activezi și RR pentru cea mai bună calitate a imaginii.
Jocul nu are doar iluminare, umbre și reflexii de calitate, ci și personaje detaliate, armuri și locațiile. Dacă stai să te oprești să observi lumea din jur vei observa că și personajele NPC care nu au un rol în poveste sunt detaliate, au propriul look și se potrivesc în acest univers. Totuși, lucrurile nu sunt perfecte pentru acest joc și Ubisoft nu face o treabă bună cu animațiile faciale, lip-sync-ul sau cu exploziile. Animațiile personajelor sunt cam rigide, iar lip-syncul nu pare natural și exploziile par cumva low resolution. Nu sunt probleme grave, dar știrbesc din frumusețea acestui joc.
Ubisoft a adus patch-uri jocului în care ne spun că au îmbunătățit performanța. Hai să vedem cum rulează jocul.
La fel ca și în cazul lui Black Myth Wukong, am făcut testele de performanță pe un desktop PC cu placă video NVIDIA GeForce RTX 4080 Super, procesor Ryzen 5 5600x, 32 GB RAM și pe un laptop cu placă video NVIDIA GeForce RTX 4070, procesor Intel și 32 GB RAM.
Deci după cum putem vedea în imagine putem atinge 60 de FPS sau aproape cu RTX DI pe High cu acest laptop folosind Frame Generation și DLSS pe Balanced. Dacă nu vrei să folosești RTX DI sau Frame Generation atunci poți obține ușor peste 60 de FPS pe diferite setări.
În cazul desktop PC-ului dotat cu o placă video mai performantă putem să ne ducem chiar și spre 100 de FPS dacă jonglăm cu setările.
Per total, cred că cei de la Massive au realizat ceva special aici, iar vizual e printre cele mai bune jocuri pe care le-am văzut în ultima vreme. Vreau să mai menționez și faptul că Outlaws nu este limitat de tehnologia consolelor și le permite celor cu PC-uri performante să ruleze jocuri cu o grafică impresionantă.
Star Wars Outlaws și Black Myth Wukong sunt două dintre cele mai frumoase jocuri la ora actuală, însă în moduri diferite. Wukong impresionează prin dinamism, claritate și elemente care reacționează la mișcările personajelor, pe când Outlaws are o calitate cinematică cu umbre, reflexii impresionante de film. Cum am mai zis, nu sunt perfecte și mai trebuie rezolvate lucruri, dar reprezintă o bornă în ceea ce privește calitatea vizuală a jocurilor video din prezent.