Aplicația va rămâne deschisă timp de 30 de zile lucrătoare. Alocația financiară nerambursabilă, de maximum 200.000 lei/beneficiar, poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului.

Calcularea punctajului planului de afaceri se va face în timp real şi transparent, conform grilei de evaluare. Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.

”Platforma informatică este pregătită pentru lansarea înscrierilor. Îi încurajez pe antreprenori să depună planuri de afaceri sustenabile și să evalueze foarte corect numărul de locuri de muncă create, pentru că, atrag atenția, punctajul încurajează achiziția de echipamente tehnologice. Start-Up Nation va fi un program simplu și intuitiv, cu mai puțină birocrație. Antreprenorul trebuie să se ocupe de afacerea lui, nu să plimbe hârtii”, a declarat Ștefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Descarcă documentele necesare pentru a le analiza din acest link. Click pe tot rândul.

Start-Up Nation 2018 - domenii de activitate

Pot beneficia de prevederile Programului Start-Up Nation 2018 societățile înființate după data de 30 ianuarie 2017, care activează în domeniul producției, industriilor creative, serviciilor și comerțului. Pentru a participa la program, societățile trebuie să creeze cel puțin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată și să mențină locul de muncă ocupat cel puțin doi ani după finalizarea implementării proiectului.

Testarea aplicației electronice de înscriere în Programul Start-Up Nation a avut loc în perioada 14 - 16 decembrie. Din datele ministerului, 2.477 de utilizatori au testat aplicația, având posibilitatea să se familiarizeze cu secțiunile planului de afaceri on-line, și au contribuit, prin observațiile și întrebările adresate, la ultimele reglaje și definitivarea platformei informatice.

Procedura de implementare a programului Start-Up Nation poate fi studiată accesând acest link.

Start-Up Nation 2018 - noutăți în implementarea programului

- acordarea unui avans de până la 30%, la solicitarea beneficiarului;

- simplificarea procedurii de achiziție;

- simplificarea planului de afaceri prin eliminarea proiecțiilor financiare.

”Programul Start-Up Nation este de natură să îi motiveze pe cei care debutează în afaceri. În Programul de Guvernare, sunt și măsuri complementare programului Start-Up Nation, tocmai pentru ca IMM-urile să fie susținute să se dezvolte în toate etapele de creștere a afacerii. În paralel, pregătim Legea incubatoarelor de afaceri care, în scurt timp, va intra în dezbatere publică”, a mai precizat Ștefan-Radu Oprea.

Descarcă documentele necesare pentru a le analiza din acest link. Click pe tot rândul.

Start-Up Nation 2018 - procedură de implementare

Potrivit procedurii programului Start-Up Nation 2018, schema este valabilă până la 31 decembrie 2020, iar plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2021.

Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2017, aprobat prin Legea nr. 6/2017 a Bugetului de Stat pe anul 2017 este de 1.713.798.000 lei. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2018, aprobat prin Legea nr. 2/2018 a Bugetului de Stat pe anul 2018 este de 2.000.000.000 lei.

Recent, ofiialii Ministerului pentru IMM-uri au anunțat că vor include IT-ul și industriile creative, în același timp scoțând principiul ”primul venit, primul sosit”.

Bugetul estimativ al schemei de minimis pentru anii 2019 și 2020 este de 2.000.000.000 lei/anual. Prin implementarea programului se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de maxim anual 10.000 de beneficiari.

Descarcă documentele necesare pentru a le analiza din acest link. Click pe tot rândul.

Sfaturi utile la înscrierea în Start-Up Nation 2018

  1. La secțiunea de Date Generale, există în partea de jos opțiunea de scroll pentru a vizualiza și completă toate datele existente în pagină. (În cazul necompletării numărului de telefon persoana desemnată existent în partea dreaptă a ecranului, secțiunea va da erori la salvare).
  2. Aplicația afișează erori la salvare dacă sumele trecute în tabelul de cheltuieli depășesc maximele admise în procedura de implementare (maximum 8.000 lei consultanță, maximum 60.000 soft, etc..).
  3. Opțiunea de download a planului completat după trimiterea formularelor va fi activă la deschiderea oficială a înscrierii.
  4. Nu folosiți virgula în completarea sumelor ci întotdeauna punctul pentru zecimale.
  5. Nu folosiți diacritice, nu sunt vizibile operatorilor.
  6. După ce alegeți opțiunea de plătitor sau cea de neplătitor TVA, pentru a completa sumele în tabelul de cheltuieli CLICK pe "Câmp nou".
  7. Pentru încărcarea unui număr mai mare de oferte de la furnizori, încercați să scanați mai multe oferte în același fișier PDF pentru a vă încadra în 5 câmpuri.