Conta25 este un software de management al firmelor de contabilitate, care ajută atât în relația cu clienții, cât și la procesele interne ale echipelor de contabili. Startup-ul a fost lansat în 2022, a trecut prin acceleratorul Rubik Garage și în prezent numără 15 firme de contabilitate, la care se adaugă clienții tuturor acestor firme, deci un total de 1500 de firme client care folosesc deja platforma.

Conta25 este soluția dezvoltată de cei doi fondatori, Ana Maria Roșca, CEO, cu 5 ani experiență de expert contabil, și Andrei Dănilă, investitor și partener tech, CEO-ul firmei Code 932, care oferă soluții de business, prin servicii precum audit tehnic, consultanță IT și analize financiare.

Povestea startup-ului lor o aflați din interviul de mai jos, dar și din pitch-ul online susținut pentru start-up.ro.

1. Echipa de fondatori și motivația lansării startup-ului. Principala problemă identificată în piață și pe care vreți s-o rezolvați.

Ideea dezvoltării acestui produs a pornit de la experiența proprie a Code 932 în gestionarea financiară a proiectelor IT. Astfel, managerii au constatat că în momentul implementării proiectelor, apar diferențe semnificative și nefavorabile între estimările inițiale ale costurilor proiectului și costul final. Motivele apariției acestor diferențe provin și din modificările în derularea propriu-zisă a proiectului, modificări care nu sunt urmate și de schimbări în estimările costurilor.

Pe de altă parte, au fost observate situații similare în sectorul firmelor de contabilitate. Astfel, în cazul firmelor de contabilitate se stabilește un preț al serviciilor cu fiecare client în funcție de costurile estimate ale prestării serviciilor de contabilitate.

În timp, însă, odată cu dezvoltarea firmei-client, costurile firmei de contabilitate evoluează pe o pantă ascendentă fără ca acest lucru să se reflecte și în modificarea prețului convenit inițial. Din acest motiv, firmele de contabilitate ajung să aibă în portofoliu clienți neprofitabili.

Conta25 este un software de management al firmelor de contabilitate, atât a proceselor interne cât și relația lor cu clienții. Deja avem clienți ce folosesc platforma și feedback-ul lor este pozitiv, chiar devin pentru noi parteneri în a identifica cum să îmbunătățim platforma.

Din punct de vedere business, faza a doua a proiectului este cea care va aduce profitabilitatea în Conta25. Fiecare firmă de contabilitate pe care platforma o deservește și căreia îi face viața mai ușoară ne aduce de fapt în ecosistemul nostru în medie 100 de companii client ai căror decision-makers accesează Conta25 pentru a păstra relația cu firma lor de contabilitate.

Pentru ei urmează să dezvoltăm în platforma module, potrivite pentru fiecare tip de business, pe care ei le pot selecta și folosi.

Accesul pentru toti clienții firmelor de contabilitate în Conta 25 este gratuit. Ne bazăm pe faptul că dacă le oferim module de digitalizare a business-ului lor pe care le pot doar activa și folosi în aceeași platformă unde deja au datele afacerii lor, aceștia vor cumpăra digitalizare pas cu pas, modular.

Aceasta este valoarea de business a Conta 25. Zeci de mii sau sute de mii de companii ce cumpără module de digitalizare ale business-ului lor. Spun sute de mii pentru că nimic din platforma Conta25 nu ne limitează doar la piața din România.

Momentan de proiect mă ocup eu și Andrei Dănilă, avem suportul tehnic al echipei CODE932 pentru dezvoltări, avem acces la mentorii din Grădinița de manageri și Rubik Garage.



2. Stadiul în care se află startup-ul în momentul de față și care sunt planurile pentru 2023:

Platforma este live, a fost lansată în octombrie anul trecut. În ianuarie, aveam 6 firme de contabilitate înrolate în platforma iar acum avem 15 și asta înseamnă un total de 1500 de firme client care folosesc platforma.

Pe termen scurt (1-3 luni): focus pe îmbunătățirea produsului și atragerea de investiții.

Pe termen mediu (3-6 luni): producția de module vandabile în platformă, să avem dezvoltată o aplicație mobilă.

Pe termen lung: în 5 ani planul este să atacăm deja piața internațională si sa avem o poziție consolidată în România (2-3000 de companii de contabilitate înregistrate).


3. Ce investiții inițiale pentru lansare au fost necesare și investiții căutate/primite extern în momentul de față?

Până în momentul de față, investiția totală este în jur de 150.000 de euro, iar acum căutăm o finanțare de 100.000 de euro pentru a crește numărul de clienți și pentru a crea 2 module de digitalizare și aplicația mobilă.


4. Concurența reală din piață în momentul de față și ce face compania diferit de celelalte existente acum?

Avem concurență în piață. Dar ceea ce facem noi diferit este întreg procesul de onboarding.

De exemplu, când înrolăm o firmă de contabilitate, toți clienții acesteia au acces gratuit în platforma Conta25. Astfel, uniformizăm modul de comunicare, transmitere de informații/documente între toti clienții și contabilii. Reducem în acest fel modul de lucru actual, când o parte din portofoliul de clienți ai firmei de contabilitate folosesc o aplicație pentru a relaționa cu contabilul, alții folosesc email-ul, alții doar telefonul.


5. Dacă ar fi să explici unei bunici startup-ul vostru, cum ai face asta în câteva rânduri:

Mă voi folosi în explicație de o analogie cu o grădină.

Avem o grădină unde cresc legume. Îngrijitorul grădinii este contabilul, în cazul nostru, iar plantele reprezinta portofoliul de clienți.

Cum ar fi dacă ar exista un asistent pentru îngrijitorul grădinii care să îi spună tot timpul câtă apă și timp (costuri) a consumat cu o plantă și câte roade (profit) a dat acea plantă. Dacă planta doar consumă resurse (apă) și nu dă roade, atunci îngrijitorul ar trebui să facă ceva. Ori renunță la acea plantă și plantează alta în schimb care să îi aducă mai multe roade, ori își dozează diferit resursele pentru ca acea plantă sa fie roditoare din nou.

Acest asistent (Conta25) ajută îngrijitorii de grădini (contabilii) să obțină maximul de roade (profit) de la plantele din grădini (clienți) prin identificarea acelor plante care consuma multe resurse și dau puține roade (clienți neprofitabili).



6. Cel mai dificil aspect în a lansa și construi un startup în România?

Noi suntem un spin-off, deci asta ne dă un avantaj în înțelegerea parametrilor de business a unui startup, dar dacă ar fi să aleg un aspect pe care îl consider dificil în startup-uri acesta ar fi:

înțelegerea că startup-ul este un business, că investitorii se uită după profit și că păstrarea și propagarea ideii din spate este în rolul fondatorului.

Sunt puține startup-uri revoluționare cu adevărat și mulți fondatori se leagă de o idee de “salvat lumea” când de fapt ar fi bine să înțeleagă că e despre profit.


7. Unde va fi startup-ul în 2024? Care sunt milestone-urile pe care vor să le atingă?

Vrem să înrolăm 100 de firme de contabilitate (10.000 de firme client), să creăm 2 –3 module de digitalizare (storage, semnătură electronică, modul avansat de analiză financiară, facturare), aplicația mobilă.

8. Cea mai grea întrebare pe care ați pune-o voi într-un interviu către… voi?

Ce trebuie să se întâmple pentru a eșua cu startup-ul vostru? - dar de răspuns, nu vă răspund.



9. Un sfat pentru fondatorii de startup-uri din România din experiența lor?

Fondatorii de startup trebuie să înțeleaga că nu pot face totul singuri. De aceea, este foarte important să caute sprijinul și mentoratul din partea altor antreprenori experimentați, a investitorilor care să le poată oferi îndrumare și sfaturi în drumul lor.