PackE este un startup care a participat la incubatorul Bright Labs din Oradea și noi i-am invitat la Startup Pitch, scena virtuală unde vrem ca startup-urile să fie mai cunoscute în fața publicului larg și al investitorilor. Ne dorim să le prezentăm avantajele, dar și vulnerabilitățile, totul într-un format simplu de înțeles. Practic, un pitch pe care îl poți urmări și video și care nu durează mai mult de 4 minute.
PackE vrea să rezolve problema reținerii de noi clienți din partea comercianților, a fidelizării acestora, totul într-o soluție unitară. În momentul de față se află în stadiul de MVP, urmează să ajungă pe piață, dar piața pe care se dezvoltă este una competitivă. Nu mai departe de august 2022, startup-ul lituanian Boomio primea 550.000 de investiție pentru o soluție de fidelizare și vouchere virtuale pe care să le ofere magazinele și mall-urile.
Poți urmări mai sus pitch-ul realizat de echipa PackE, iar mai jos ai un ghid de 10 întrebări care îți vor face lucrurile mai clare despre ceea ce fac și motivația din spatele companiei.
1. Echipa de fondatori și motivația lansării startup-ului
- Cristian Stoian - cofondator - software engineer, freelancer
- Andreea Ciforac - cofondator - software engineer, experiență de lucru în FinTech și machine learning; â
- Alexandru Coșarcă - cofondator - software engineer, experiență de lucru în FinTech și UI/UX
- Adriana Pop - cofondator - marketing analyst, experiență de lucru în marketing și management
3 dintre noi suntem colegi și prieteni din liceu, și chiar de atunci am început să participăm împreună în diverse competiții, concursuri, hackatoane și proiecte.
Ideea startup-ului a apărut în ultimul an, un an în care evenimentele globale ne-au impactat viața socială, atât din punct de vedere afectiv-emoțional, cât și economic. Am pornit inițial cu ideea îmbunătățirii și punerii în valoare a domeniului HoReCa. Pe parcurs, identificând problemele care există în acest domeniu, am reușit să șlefuim ideea și să ajungem la soluția actuală. Am simțit și noi, ca utilizatori, nevoia unei astfel de aplicații, care să ne pună în valoare ca și consumatori, iar interviurile cu specialiștii din domeniu ne-au validat existența unor probleme și pe partea business-urilor.
2. Principala problemă identificată în piață și pe care vreți s-o rezolvați
Principala problemă pe care vrem s-o rezolvăm este cea a dobândirii și reținerii de noi clienți, și implicit a fidelizării lor, pentru business-uri din HoReCa, cinema sau furnizori de servicii de relaxare sau entertainment, care au nevoie să se diferențieze și să facă față marilor competitori.
3. Stadiul în care se află startup-ul în momentul de față și care sunt planurile pentru 2022
În momentul de față am finalizat incubatorul de startup-uri Bright Labs, organizat de Make IT in Oradea și avem un prototip creat pe baza validării din partea utilizatorilor. MVP-ul este aproape finalizat și facem demersurile necesare pentru a-l lansa pe piață înainte de finalul acestui an. Totodată, ne dorim să ne extindem lista de business-uri partenere pe care le putem ajuta cu aplicația noastră: PackE.
4. Ce investiții inițiale pentru lansare au fost necesare și investiții căutate/primite extern în momentul de față?
Până în momentul de față am abordat o strategie de bootstrapping, investind din resurse financiare proprii, iar ca investiție externă am primit 5.000 euro prin Bright Labs Incubator de la Make IT in Oradea, startup-ul nostru fiind printre cele selectate și premiate să ajungă până în etapa finală a programului.
5. Concurența reală din piață în momentul de față și ce face compania diferit de celelalte existente acum?
Competitorii noștri principali sunt programele de loializare individuale ale business-urilor, voucherele sau cupoanele fizice, dar și platformele de cashback sau cele care promovează voucherele digitale. Totuși, în România încă nu există o aplicație mobilă generală/universală de fidelizare a clienților prin oferirea de puncte de loialitate care se pot cumula de la mai multe business-uri. Odată acumulate, clienții folosesc ulterior aceste puncte pentru a alege un voucher de interes la oricare din business-urile noastre partenere. Mai mult decât atât, aceștia pot tranzacționa voucherele între ei tot sub formă de puncte de loialitate, astfel încât tot timpul au la îndemână cele mai avantajoase oferte, la locațiile preferate.
În fiecare scenariu prin care un client alege să utilizeze aplicația atunci când iese în oraș partenerii noștri sunt avantajați, fie prin promovare, atragere de clienți noi sau fidelizarea clienților, implicit creșterea vânzărilor. De asemenea, oferim și statistici relevante pentru business-uri cu privire la diverse șabloane de consumare.
6. Dacă ar fi să explici unei bunici startup-ul cum ai face asta în câteva rânduri?
PackE este acel ceva din telefon care face ca taraba dumitale de legume din piață să fie mai specială decât a celuilalt, strict pentru că dumneata alegi să mulțumești clienților cu puncte și oferte în telefon. Clienții care folosesc PackE vor veni să vadă ce este cu această nouă tarabă apărută în aplicație, iar cei care deja știu de ea vor reveni la taraba dumitale pentru a valorifica punctele de loialitate acumulate. Mai mult, dacă și George, care vinde flori, folosește PackE, acesta va trimite noi clienți spre dumneata, iar dumneata spre el.
7. Cel mai dificil aspect în a lansa și construi un startup în România?
Probabil dificultatea principală este mentalitatea conservatoare: există o reținere a românilor în general în a încerca ceva nou, sau de a afla o variantă alternativă la ceva ce deja folosesc, indiferent care ar fi avantajele.
8. Unde va fi startup-ul în 2024? Care sunt milestone-urile pe care vor să le atingă?
Până la finalul lui 2023 dorim să realizăm parteneriate cu mai mult de 100 de business-uri din România și să căutăm investiții pentru ca în 2024 sa ne extindem la nivel european, iar apoi global.
9. Cea mai grea întrebare pe care ați pune-o voi într-un interviu către … voi?
Probabil: “Cum veți ajunge să scalați în afara României?”
10. Un sfat pentru fondatorii de startup-uri din România din experiența voastră?
“Validează, validează, validează! Validează problemele, validează soluția, validează prototipul înainte să începi lucrul efectiv la produs: îți vei salva timp și resurse esențiale.”