Cercetarea care a stat la baza ideii Jobful este că recrutarea funcționează după reguli învechite, o tranzacționarea de CV-uri. Aici, echipa a depistat oportunitatea este de a folosi tehnologia care să schimbe procesul de recrutare și să creeze conexiuni și experiențe cât mai bune în procesele de business.

Evaluată la peste 140 miliarde de dolari la sfârșitul anului trecut, piața globală de achiziție de talente, tehnologie de angajare și servicii conexe va crește conform estimărilor la peste 196 miliarde de dolari până în 2028.

Noi am discutat cu Mihai Cepoi, CEO și fondator al Jobful, pentru a vedea care e nivelul la care a ajuns startup-ul. Jobful a pornit anul cu 3 persoane în echipă și au ajuns la 14 până la final, dar și o serie de colaboratori.

"Structura afacerii este împărțită între direcția de tehnologie de tip SaaS ce include dezvoltarea produsului și desfacere (sales și marketing), dar și o nouă direcție de livrare ce include implementarea proiectelor și managementul acestora", spune Mihai Cepoi. Astfel, Jobful a adăugat o direcție consultativă practic afacerii.

În 2023, Jobful și-a diversificat portofoliul de soluții pentru audiențe noi, cum ar fi universitățile, ONG-urile și agențiile de recrutare. De asemenea, în 2024 strategia este să crească prin automatizare.

“Tehnologia Jobful oferă o nouă paradigmă din care să abordăm procesele de recrutare. În prezent, acestea sunt aproape în totalitate centrate pe procesul de business și nu pe individ, oferind o experiență de tip “aplică și așteaptă”. Prin sisteme precum provocări, cursuri, premii, recomandări sau trasee predefinite pentru a aplica la un job, platforma centrează întreaga experiență în jurul experienței profesionistului conducând la un impact major în procesul de business", spune Mihai Cepoi.

Cifrele anului 2023

Anul a început pentru Jobful într-un format de 3 omaeni și a închis 2023 cu 14 membri, au implementat platforma de recrutare pentru clienți mari cum ar fi Regina Maria sau Raiffeisen Bank și au semnat primul contract cu o organizație din Finlanda și primul client din Fortune 100 cu o implementare în EMEA.

Jobful are 16 clienți pe diferite modele, iar pe lângă cei de mai sus se numără branduri precum BCR, Heineken sau Microsoft.

În plus, 2023 a însemnat și noi runde de investiții, bridge-uri care să susțină creșterea, suma totală fiind de 250.000 de euro.

"În 2023 veniturile totale au ajuns la 280.000 de euro, din care 80% reprezintă venituri recurente", spune Mihai Cepoi.

Ce urmează în 2024 pentru Jobful

“Pentru 2024 continuăm ambițiile de creștere investind în două modele noi de desfacere: dezvoltarea canalului de parteneri și strategie de creștere condusă de produs (product-led growth). După doi ani consecutivi în care am reușit să dublăm veniturile, pregătim și pentru acest an o creștere cel puțin la fel de solidă", spune Cepoi.

La prima vedere, spune Cepoi, se așteaptă la un an plin, mai ales pe fondul creșterii echipei.

De altfel, Cepoi se menține optimist și când vine vorba de a transmite un mesaj altor antreprenori.

“Deși pare un context de piață foarte dificil și condus de situații de criză (pandemie, război, inflație, etc.), este probabil unul dintre cele mai bune momente pentru a fonda o afacere. Există astăzi o deschidere mult mai mare a potențialilor clienți pentru inovație și o separare mult mai clară între soluții care au valoarea adăugată de restul. Pe scurt, cel mai bun feedback pentru orice idee este disponibil astăzi în piață", spune Cepoi.